Publicerat September 9, 201015 yr Tänkte köra upp till Hjärtaskog och försöka ta nån grävling i kväll. Någon som är sugen på att hänga med? Lite segt att gå själv. Är säkert inga mängder med grävlisar där men nån ska man väl kunna hitta.
Publicerat September 9, 201015 yr Tänkte köra upp till Hjärtaskog och försöka ta nån grävling i kväll. Någon som är sugen på att hänga med? Lite segt att gå själv. Är säkert inga mängder med grävlisar där men nån ska man väl kunna hitta. Du hur långt in på säsongen kan man köra grävling? Jag har försökt att hetsa igång mitt eget lags spetsägare att släppa men intresset har varit svalt... Vad har du för aktionsradie om båtarna skulle hålla sig hela och sjövärdiga, 13 mil enkel är det för bra?
Publicerat September 9, 201015 yr Författare Du hur långt in på säsongen kan man köra grävling? Jag har försökt att hetsa igång mitt eget lags spetsägare att släppa men intresset har varit svalt...Vad har du för aktionsradie om båtarna skulle hålla sig hela och sjövärdiga, 13 mil enkel är det för bra? 15/2 om det är snöfritt. Ja det blir nog lite för tufft. Särskilt som jag inte jagar natt på helgerna nu.
Publicerat September 9, 201015 yr Det hade varit spännande, en jakt som jag ännu inte provat på men det blir lite långt eftersom jag bor i Sthlm. Skitjakt på dig!
Publicerat September 9, 201015 yr Författare Det hade varit spännande, en jakt som jag ännu inte provat på men det blir lite långt eftersom jag bor i Sthlm. Skitjakt på dig! Prata med Ekebo eller Mbbohman. Blir väl åtminstone en aning närmare.
Publicerat September 9, 201015 yr 15/2 om det är snöfritt. Ja det blir nog lite för tufft. Särskilt som jag inte jagar natt på helgerna nu. Kunde tro det. Jag tror tydligen lite för mycket för i min okunskap trodde jag även att dom gick i någon form av ide, skönt att man inte är fullärd ännu. Men jag antar att bästa tiden är i början på säsongen?
Publicerat September 9, 201015 yr Författare Kunde tro det. Jag tror tydligen lite för mycket för i min okunskap trodde jag även att dom gick i någon form av ide, skönt att man inte är fullärd ännu. Men jag antar att bästa tiden är i början på säsongen? Beror ju helt på vädret. Är det milt så kan de va ute men de är ju klart mindre aktiva på vintern. Jag brukar väl jaga fram till älgjakten. Sen kan det bli nån enstaka gång i november.
Publicerat September 9, 201015 yr Författare Ingen intresserad? Kan väl va kul att få jaga med en mästare? Enda nackdelen är ju att jag är med också.
Publicerat September 9, 201015 yr Ingen intresserad? Kan väl va kul att få jaga med en mästare? Enda nackdelen är ju att jag är med också. Jag kan säga att jag är mer än intresserad men tyvärr så börjar jag jobba ikväll vid 21.30 Men hör gärna av dig om du ska ut mer gånger och behöver sällskap. Jag har inte mycket mer än 6-7 mil till lenhovda... David
Publicerat September 9, 201015 yr Jag kan säga att jag är mer än intresserad men tyvärr så börjar jag jobba ikväll vid 21.30Men hör gärna av dig om du ska ut mer gånger och behöver sällskap. Jag har inte mycket mer än 6-7 mil till lenhovda... David *host* va sjuk du blev helt plötsligt....
Publicerat September 9, 201015 yr *host* va sjuk du blev helt plötsligt.... Ja det är ju inte helt omöjligt då den äldste sonen har halsfluss... Nja jag har bara denna natten och en vecka till sen börjar jag på nytt jobb så det får nog va för denna gången... tyvärr... David
Publicerat September 9, 201015 yr Författare Jag kan säga att jag är mer än intresserad men tyvärr så börjar jag jobba ikväll vid 21.30Men hör gärna av dig om du ska ut mer gånger och behöver sällskap. Jag har inte mycket mer än 6-7 mil till lenhovda... David Arbete är ett fördärv. Om det blir fler gånger i Lenhovda beror helt på resultatet. Men jag kan höra av mig om jag har något lämpligt på gång.
Publicerat September 9, 201015 yr Ja det är ju inte helt omöjligt då den äldste sonen har halsfluss...Nja jag har bara denna natten och en vecka till sen börjar jag på nytt jobb så det får nog va för denna gången... tyvärr... David Vad ska de göra då? Sparka dig?
Publicerat September 9, 201015 yr Arbete är ett fördärv. Om det blir fler gånger i Lenhovda beror helt på resultatet. Men jag kan höra av mig om jag har något lämpligt på gång. Ja det blev plötsligt mycket tyngre att gå till jobbet... Hade varit kul då jag aldrig testat renodlad grävlingjakt innan... Men vi får se vad framtiden bär med sig... Berätta gärna hur det gick sen. Och skitjakt på dig... David
Publicerat September 9, 201015 yr Hade varit skoj, men ska packa o fixa. Ska ju jaga älg en vecka nu..
Publicerat September 9, 201015 yr Författare Kom till LB:s marker så får du sällskap. Lasse Jo men det gör ju ingen nytta i min grävlingstam. Jag får väl ta en titt i kalendern...
Publicerat September 9, 201015 yr Författare Hade varit skoj, men ska packa o fixa. Ska ju jaga älg en vecka nu.. Kan väl inte ta så lång tid att lägga fram tandborsten? Kan locka med fri resa från Eke torg.
Publicerat September 9, 201015 yr Kan väl inte ta så lång tid att lägga fram tandborsten? Kan locka med fri resa från Eke torg. Hehe... Ska jobba i morgon o köra efter jobbet o sen jaga direkt lördag morgon, så fn vet om kroppen går med på det.. Börjar bli gammal vettu... Ska ju hämta upp en sån där kroksvans innan jag drar också..
Publicerat September 9, 201015 yr Författare Hehe... Ska jobba i morgon o köra efter jobbet o sen jaga direkt lördag morgon, så fn vet om kroppen går med på det.. Börjar bli gammal vettu... Ska ju hämta upp en sån där kroksvans innan jag drar också.. Förlåt tänkte ju inte på att gamla människor brukar lägga sig vid den tiden vi släpper. klart du ska ha rövhålshund med, inte lönt att åka att åka annars.
Publicerat September 9, 201015 yr Förlåt tänkte ju inte på att gamla människor brukar lägga sig vid den tiden vi släpper. klart du ska ha rövhålshund med, inte lönt att åka att åka annars. Nä... Vi har ju bara två hundar innan.. Blir lite fattigt..
Publicerat September 9, 201015 yr Författare Nä nu skiter jag i er. Här finns ju inte en riktig jägare. Jag får väl göra som jag brukar, prata med mig själv. Skit jakt på mig!
Publicerat September 9, 201015 yr Förlåt tänkte ju inte på att gamla människor brukar lägga sig vid den tiden vi släpper. klart du ska ha rövhålshund med, inte lönt att åka att åka annars.
Publicerat September 9, 201015 yr Jo men det gör ju ingen nytta i min grävlingstam. Jag får väl ta en titt i kalendern... Självklart kan dom göra nytta på din grävlingsstam vi fångar dom levande. Så kan du ta med dom hem och visp har du ökat din grävlingsstam. Samt att Lina får jaga dom två gånger. Lasse