Publicerat September 9, 201015 yr Enebits trädet jag visade upp har blivit en kniv Vad tycker ni? mvh Kimmo Lilja
Publicerat September 9, 201015 yr Jättesnyggt med kontrasten mellan det mörka och det ljusa på skaftet. Me like!
Publicerat September 9, 201015 yr Författare Tackar. Heh heh,,,, När jag satte ut bilden på eneträdet hade jag redan börjat på kniven.
Publicerat September 9, 201015 yr Tackar.Heh heh,,,, När jag satte ut bilden på eneträdet hade jag redan börjat på kniven. Ah, det förklarar saken bättre.. =)
Publicerat September 9, 201015 yr Mycket fin kniv! Fasen va jag saknar min gamla snickeboa...men främst tid att spendera där...
Publicerat September 9, 201015 yr Det får bli min kommentar - ett leende. Har inte hunnit uppfinna något nytt ord än... Funderar på en sak, Kimmo... Hur funkar det att lägga in annat i andra änden på skaftet? Skulle det funka? Bara sådär rent nyfiket alltså...
Publicerat September 9, 201015 yr Författare Hej. Visst funkar det att lägga andra material i andra änden. Har gjort det på många knivar.. Tycker dock om hela bitar bak om det är fint material. Här är en kniv jag gjorde nåt år sedan med stort sett hela skaftet i delar. O här är en kniv gjort helt i vatten buffel horn jag rista in en orm runt ett svärd. Bara för att visa något annat.
Publicerat September 9, 201015 yr Mycket snygg Kimmo, känns "clean" på ett mycket behaglit sätt i ögononen. //Nylander
Publicerat September 9, 201015 yr Författare Tänkte jag visar den här kniven med jag gjorde något år sedan. Tror att den här kniven känns mig närmast i hjärtat av alla knivar jag gjort. Scrimmade och gjorde filework på bolsterna också o det har jag inte gjort så ofta då jag tycker att det är så pilligt. Scrimmshawen gjorde jag så att det gick över i varandra när kniven är i slidan. mvh Kimmo
Publicerat September 9, 201015 yr Författare Här är en kniv jag gjorde i början av min knivmakar intresse. Just i början ville jag prova allt för att lära mig o då kunde det bli såhär. En nybörjar kniv som lätt många gånger blev överarbetat men kul var det. Även denna kniv var det en jägare som ville ha så det var ju kul, fast jag skulle nog velat haft den kvar själv nu när man tänker tillbaks på tiden. mvh Kimmo Lilja
Publicerat September 9, 201015 yr Författare När jag ändå är pågång kan jag visa en annan kniv från den tiden också . Gravera ytan så att det såg ut som orm skinn o gjorde slidan likaså. Om jag inte minns fel så höll jag på med bara graveringen ett par dagar.
Publicerat September 9, 201015 yr Att du kommer att få sälja en kniv till mig är ställt utom alla tvivel . Jättevackra arbeten
Publicerat September 9, 201015 yr Jag ställde tydligen rätt fråga.... Snaskigt scläckra knivar och slidor! Så mycket ögongodis på en och samma gång att man nästan DÖR!
Publicerat September 9, 201015 yr Författare Tackar. Amakulu: Visst kan jag göra en kniv åt dig sen när du vill. Säg till bara i god tid vad du vill ha så ordnar vi det.
Publicerat September 9, 201015 yr Två små ord får beskriva vad jag tycker om knivarna på bilderna: My God!!! (det var ett My God i positiv bemärkelse alltså)
Publicerat September 9, 201015 yr Riktigt fina knivar Kimmo. Ene kniven är mycket fin och luktar gott åxå Och som Kristin säger så gillar jag åxå kontrasten mellan det mörka o ljusa i kniven. det blir nog fler knivar på önskelistan bland annat en tvilling kniv , har en mängd tokiga ideer /Eas
Publicerat September 9, 201015 yr Finns inget jag kan tillägga till alla föregående dreglare... Man blir stum av hänförelse vid anblicken av dessa konstverk... Hatten av KIMMO
Publicerat September 9, 201015 yr Finns inget jag kan tillägga till alla föregående dreglare...Man blir stum av hänförelse vid anblicken av dessa konstverk... Hatten av KIMMO +1
Publicerat September 9, 201015 yr Fan vad snygga knivar Kimmo!!! Här ser ni varför jag har börjat såga och fila där hemma Förstår precis det där du skrev om överarbete osv. Man vill ju liksom testa allt från början och då är det lätt att det hamnar på samma kniv Jag är fortfarande i nuskalljagtestaallt-fasen och har kul som fan men förhoppningsvis hittar jag min stil i denna kaos och börjar få till lite hyggliga alster.
Publicerat September 9, 201015 yr Perkele, va fina knivar! I like it a lot Instämmer med Amakulu, kommer nog beställa av dig jag med nån gång i framtiden
Publicerat September 9, 201015 yr Enebits trädet jag visade upp har blivit en kniv Vad tycker ni?mvh Kimmo Lilja Tack för det ! Kniven ser riktigt fin ut ! För Er andra kan jag meddela att det är min !!!!!!!!!! med glad hälsning
Publicerat September 9, 201015 yr Författare Tackar alla mina vänner. Vad bra Belker att den duger. Blir jag glad för. Nejdå, livnär mig på detta gör jag inte. Skulle tröttna per omgående om det blev som ett jobb för mig. Dessutom säljer jag det jag gjort aldeles för billigt för pengarna är mest för att kunna få hobbyn att gå runt. Vill bara göra det här när jag tycker att det är roligt. Vad som driver mig framåt är när någon vill ha kniven jag gjort och tycker om kniven. wizard: Heh heh... Joo, ibörjan gör man massor med saker för att prova och lära. Ibland blir det på samma kniv o då blir det för mycket många gånger. Kör hårt o testa så mycket du orkar för allt detta har du nytta av senare när du behärskar många tekniker. Man behöver inte bli bäst på alla teknikerna men bra om man kan lite om mycket. Du har redan utvecklats fort o det lyfter jag hatten för. mvh Kimmo Lilja