Publicerat September 11, 201015 yr Ska in till Uppsala idag och kolla lite bössor.. Tanken är att på sikt byta in min 687:a och plocka ut två för oss nya bössor. Jag behöver en bra bock, ska kolla på Mirouku och Browning men har väl inte spikat något öht. Browning lockar mest men stör mej på vikten, oftast rätt tunga tingestar. Hustrun ska ha en hagelbössa till och har väl egentligen inga uppfattningar om vilken kvalisort. Den nya beretta automaten ligger rätt bra till men hittar hon en mysig bock kal.20 så är jag rätt säker på att hon slår till. Skälet till att min bock får respass är att den är dyr, hoppas kunna få rätt ok betalt för den. Sen har den inte riktigt levererat, något är knas med den så jag skjuter inte riktigt bra med den. Möjligt att det skulle gå att ta ned kolvhöjden ytterligare ngr mm för att få det att stämma bättre.. Får jag inte ok betalt för den så blir det så tror jag. Sannolikheten att hitta ngt vettigt i Uppsala är dessvärre låg men de ligger närmast så vi börjar väl där.. Mvh!
Publicerat September 11, 201015 yr Hoppas du hittar någon trevlig Browning där men du lär nog få gräva lite i fickan efter pengar om du tänkte byta en 687:a mot någon bättre Browning... Satsa på en begagnad B325 är mitt råd men det har du nog redan full koll på. Lycka till!!! (och förhoppningsvis välkommen till Browning klubben )
Publicerat September 11, 201015 yr Författare Det är ju bara ett endaste stort jävla skämt detta.. Måste väl ändå säga att där står ett hyfsat antal hagelbössor i hyllorna i Uppsala. Jag hittade 3 (!!!!) bössor av vettig kvalité! Två av dem var begagnade Berettabockar och en var en Browning 325 kal .20. Dessvärre hade Browningen engelsk kolv vilket hustrun inte riktigt gillade. Jag hade med lätthet kunnat ta den men vägrar ersätta 687:an med en kal 20. Fel.. fanns en Beretta S55 även så 4 kvalitetsvapen bland alla Sabatti och Jaguar bössor.. Bara att inse, måste köra in till Stockholm för att hitta ngt vettigt urval och hur kul är det på en skala? Tror att man får samma pris för bössorna på Torsbo inkl bensinen dit. Undrar när den där nya norska kedjan skulle etablera sig i Arninge? Kanske ska vänta tills dess? Hur är det med Browning och kal 20 då? Vem fan är generalagent till att börja med, ffa Gyttorp? Måste rodda där, måste fan finnas Browning eller Miruko att titta på någonstans.. Mvh!
Publicerat September 11, 201015 yr Författare M hittade en Miroku 7000 Game i kal 20 som såg nice ut, tror hon lär ta den.. lurar på att hänga på där och kanske få en bättre deal om man bokar två bössor direkt? Browning - Miroku.. samma bössa va? Mvh!
Publicerat September 11, 201015 yr M hittade en Miroku 7000 Game i kal 20 som såg nice ut, tror hon lär ta den.. lurar på att hänga på där och kanske få en bättre deal om man bokar två bössor direkt?Browning - Miroku.. samma bössa va? Mvh! Samma kan man inte säga men de sista åren (efter krigen) så är det definitivt samma konstruktion och således mycket bra bössor. Fast spelar man gura och gillar Gibson så accepterar inte alla en Epiphone om du förstår vad jag menar Alla jag har testat har varit mer än ok!
Publicerat September 11, 201015 yr Undrar när den där nya norska kedjan skulle etablera sig i Arninge? Det undrar jag också. Det behövs konkurrens gentemot Uppsala. Man måste ju fan ha matsäck med sig när man är där för annars har man ju svultit ihjäl innan man fått någon service.
Publicerat September 12, 201015 yr Lite O.T.......eller inte..........Vad betingade 325:an i kal 20 för pris??
Publicerat September 12, 201015 yr Författare Lite O.T.......eller inte..........Vad betingade 325:an i kal 20 för pris?? 9500.. Mvh!
Publicerat September 12, 201015 yr Hippen! Nu har du ju kanonläge att äntligen kunna köpa dig en pump
Publicerat September 13, 201015 yr Har du kollat med Enköping ? De har ju också en del bössor i bunkern.
Publicerat September 13, 201015 yr Författare Har du kollat med Enköping ? De har ju också en del bössor i bunkern. Vi ska dit, hade tänkt att åka idag men hustruns jobb och en nyckelbensfraktur kom ivägen Mvh!
Publicerat September 13, 201015 yr Vi ska dit, hade tänkt att åka idag men hustruns jobb och en nyckelbensfraktur kom ivägen Mvh! Äsch..Petitesser
Publicerat September 13, 201015 yr Vi ska dit, hade tänkt att åka idag men hustruns jobb och en nyckelbensfraktur kom ivägen Mvh! Enligt hemsidan så står det en browning B25 i hyllan, annars var det väl inte mycket att hurra för. Har ju en Miroku som du kan få för halva priset av B25:an
Publicerat September 13, 201015 yr Författare Pelle den skämtaren erbjöd hustrun B25:an för 75 papp.. kul kille Ringde upp och kollade om han hade den där längre bakkappan till Comfort hemma och det hade han, ska prova den. Sen hade han bara Browning 525 hemma... vill jag satsa på en hagelbössa som väger 3,4 kg? Inte troligt.. piss! Finns ingen lättare Browning??? Mvh!
Publicerat September 13, 201015 yr Pelle den skämtaren erbjöd hustrun B25:an för 75 papp.. kul kille Ringde upp och kollade om han hade den där längre bakkappan till Comfort hemma och det hade han, ska prova den. Sen hade han bara Browning 525 hemma... vill jag satsa på en hagelbössa som väger 3,4 kg? Inte troligt.. piss! Finns ingen lättare Browning??? Mvh! Träna lite så du kan köpa bra/tunga vapen //
Publicerat September 13, 201015 yr Pelle den skämtaren erbjöd hustrun B25:an för 75 papp.. kul kille Ringde upp och kollade om han hade den där längre bakkappan till Comfort hemma och det hade han, ska prova den. Sen hade han bara Browning 525 hemma... vill jag satsa på en hagelbössa som väger 3,4 kg? Inte troligt.. piss! Finns ingen lättare Browning??? Mvh! MK jakt då?
Publicerat September 13, 201015 yr Pelle den skämtaren erbjöd hustrun B25:an för 75 papp.. kul kille Ringde upp och kollade om han hade den där längre bakkappan till Comfort hemma och det hade han, ska prova den. Sen hade han bara Browning 525 hemma... vill jag satsa på en hagelbössa som väger 3,4 kg? Inte troligt.. piss! Finns ingen lättare Browning??? Mvh! 3,4 kilo för en Browning är ganska lätt faktiskt. Skall du under det får du nog satsa på en kaliber 20 game gun dessvärre... Har ingen aning vad en Cynergy väger men de är så drängfula att de åker bort ändå
Publicerat September 13, 201015 yr Författare Vafan.. Cynergy går bort oavsett. Måste grotta runt lite, kladdade på en Miroku 7000 game igår och den kändes urtrevlig.. Miroku it is then! Mvh!
Publicerat September 13, 201015 yr Vafan.. Cynergy går bort oavsett. Måste grotta runt lite, kladdade på en Miroku 7000 game igår och den kändes urtrevlig.. Miroku it is then! Mvh! Kolla om det finns någon Browning B25 B1 Light Weight Game i svedala. De är ruskigt lätta för att vara Browning! (och dessutom riktigt trevliga )
Publicerat September 13, 201015 yr Men unge herr Hipshot, jag kom just på att det står en väl använd Miroku som har varit min fars i skåpet. Vill du byta Denna finns i Torsbo Hagelgevär Bock Browning 425 Mch 20 7900 Beg //
Publicerat September 13, 201015 yr En kompis har en 425 light,tror dom ligger strax under 3 kg, en jäkla trevlig bössa. Kolla om du kan hitta nån sådan, dom finns med 71cm pipor åxå, blir fin balans i dom.
Publicerat September 14, 201015 yr Författare Mmm låt intressant.. ska kolla i Enköping om det går att få tag på. Mvh!
Publicerat September 17, 201015 yr Författare Gjorde Enköping igår då.. Hustrun sökte på Mirokun i kal 20.. den var faktiskt syndigt mysig, låg så galet fint vid axeln och spångbilden var helgjuten! Något är genuint skumt här för om hustrn vill köra denna bössa i befintligt skick så är hennes nuvarnade beretta bock rätt påtagligt fel i kolven Själv kollade jag på en Browning 525... eller två. Gillade Pelles upplägg där, han hade märkt upp bössorna hyggligt med hur mycket drop de hade dvs hur långt under spånglinjen kolvkammen kom. Bössan med 50 mm drop var hygglig men så fick jag tag på en med 55 mm.. Klockrent! Sen var kolven lite lång men skit samma.. Med denna i handen slog jag en signal till Wizard för ett go eller no go.. Efter lite diskussion fram och tillbaka vart det ett No go. Denna bössa saknade Invector plus choker.. inpassningen mellan låda och kolv var inte helt 100%-ig. Enl gurun skulle jag söka efter en 325:a. Lite surr med Pelle vart lite smått förvirrande, han hävdade att enbart sportingversionerna hade Invector plus choker.. jaha? Så nu är jag lite förvirrad, ska kolla runt lite mer efter fler alternativ.. Mvh!