Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Rokad på G?

Featured Replies

Publicerat

Gurun är skit bra att konferera med ang hagelvapen och div annat B)

Leta vidare du, du har ju många månader på dig innan vi kommer upp och avkräver ett skytteprov B)

//

Publicerat
  • Författare

Fan va mycket lättare det hade varit om man kunnat lämna in finbocken till en handlare, fått ok med pengar för den, för att sedan ge sig ut på marknaden! Hade varit plättlätt att skicka ut Wizard på mission i Skåneland.. Apport sjysst Browning med 55 drop typ B)

Mvh!

Publicerat
Enl gurun skulle jag söka efter en 325:a. Lite surr med Pelle vart lite smått förvirrande, han hävdade att enbart sportingversionerna hade Invector plus choker.. jaha?

Så nu är jag lite förvirrad, ska kolla runt lite mer efter fler alternativ..

Mvh!

Icke! Har haft bägge varianterna dvs 325 sporting och jakt,bägge hade choker.

/Mike

Publicerat
bägge hade choker.

/Mike

Invector Plus?

Publicerat
Invector Plus?

ja det här är ju hipshot i ett nötskal,han är lika otydlig som vanligt B)

325= invector choker

525= invector plus

Jag försökte göra min tolkning av hans fråga enkel B)

/Mike

Publicerat
  • Författare

Förvirrad här..

Browning har två olika chokesystem.

Invector som sitter i jaktbössorna, korta rackare som inte hinner med att rodda så mycket med kärven samt..

Invector Plus som är längre, typ Beretta tuber, som sitter i en del gamebössor samt alla sportskyttebössor.

Hallåå!?!

Wizard, Mike mfl vad är knas? Som jag fattade det på Wizard så finns det även Invector plus på vissa 325:or..?

Sen, orginaltuberna lär inte nyttjas så länge för jag kommer att fixa extended tuber men om en längre del av mynningen är avsedd för tub så lär den ha större effekt?

Som sagt, Förvirrad var ordet!

Mvh!

Publicerat
Förvirrad här..

Browning har två olika chokesystem.

Invector som sitter i jaktbössorna, korta rackare som inte hinner med att rodda så mycket med kärven samt..

Invector Plus som är längre, typ Beretta tuber, som sitter i en del gamebössor samt alla sportskyttebössor.

Hallåå!?!

Wizard, Mike mfl vad är knas? Som jag fattade det på Wizard så finns det även Invector plus på vissa 325:or..?

Sen, orginaltuberna lär inte nyttjas så länge för jag kommer att fixa extended tuber men om en längre del av mynningen är avsedd för tub så lär den ha större effekt?

Som sagt, Förvirrad var ordet!

Mvh!

Nu backar jag och överlåter till Wiz då detta inte är mitt field of expertise längre.

Jag hade dock korta choker i mina 325 och långa i mina gold.

/Mike

Publicerat

Saxat från Browning:s hemsida:

Question:

What are some of the differences in Browning choke tubes?

Answer:

The Invector, or ""Standard Invector" system" was introduced in 1983. A few years later, the Invector-Plus chokes were introduced to fit the new back-bored shotgun barrels. These two choke systems will not interchange. If you have screw-in chokes in your shotgun barrel, the kind of system you have will be stamped on the barrel near the receiver. You must use the proper choke system for your shotgun.

STANDARD INVECTOR CHOKE TUBES:

Standard Invector™ tubes are available in constrictions ranging from Cylinder to Extra-Full

Produces excellent patterns with excellent uniform densities

All Browning tubes are set to industry constriction standards

Flush fit does not extend beyond end of barrel

Constructed of highly polished, 17-4 stainless steel for the ultimate in performance and durability

INVECTOR PLUS FLUSH MOUNT:

Invector-Plus™ tubes are available in constrictions ranging from Cylinder to Extra-Full

Longer choke taper inside Invector-Plus choke tubes for use with back-bored barrels

Flush fit does not extend beyond end of barrel

Constructed of highly polished, 17-4 stainless steel for the ultimate in performance and durability

INVECTOR PLUS EXTENDED CHOKE TUBES:

Invector-Plus™ extended tubes are constructed of highly polished, 17-4 stainless steel for the ultimate in performance and durability

Available in constrictions ranging from Skeet to Full

Knurled portion extends beyond the barrel for easy removal and installation

Longer choke taper inside Invector-Plus choke tubes for back-bored barrels

MIDAS GRADE EXTENDED INVECTOR PLUS:

Extend beyond the end of barrel for easy removal and installation

Stainless steel with black oxide finish

Laser-etched gold accent band

Minimum gap geometry plus high-resolution “RMS” finish reduce buildup of plastics in the shotgun bore

Invector-Plus™ long taper choke tube technology

Browning Midas™ Grade choke tubes produce tighter patterns than Browning Invector-Plus™ choke tubes

GOOSE BAND CHOKE TUBES:

Unique extended design resembles a waterfowl leg band

17-4 stainless steel construction

Superior patterning

Threaded for 12 gauge Invector-Plus™ back-bored barrels only

Friction wrench is designed specifically for Goose Band choke tubes

Browning Goose Band choke tubes produce tighter patterns than Browning Invector-Plus™ choke tubes

DIANA GRADE CHOKE TUBES:

Longer choke taper inside Invector-Plus™ choke tubes for back-bored barrels

Stainless steel barstock is heat treated prior to machining

Titanium nitride surface 72HRC hardness for excellent wear and reduced plastic build-up

Absolutely perfect concentricity for superior patterning

Extends beyond the barrel for easy removal and installation

Browning Diana Grade choke tubes produce tighter patterns than Browning Invector-Plus™ choke tubes

DIAMOND GRADE CHOKE TUBES:

Longer choke taper inside Invector-Plus™ choke tubes for use with back-bored barrels

Matching tubes for the Citori 625

17-4 stainless steel construction

Absolutely perfect concentricity for superior patterning

Diamond-cut knurling extends beyond the end of the barrel for easy removal and installation

Titanium nitride finish with black accent band

Browning Diamond Grade choke tubes produce tighter patterns than Browning Invector-Plus™ choke tubes

GRAND PASSAGE CHOKE TUBES:

Mossy Oak® Duck Blind® camo band

Superior patterning

Threaded for 12 gauge Invector-Plus™ back-bored barrels only

Browning Grand Passage extended choke tubes produce tighter patterns than Browning Invector-Plus™ choke tubes

Timber n’ Teal model is helically spun to spin shot making it excellent for tight timber, teal and close range shooting

EXPRESS SABOT RIFLED CHOKE TUBE:

Extremely effective with both sabot and Foster slugs

Threaded for 12 gauge Invector-Plus™ back-bored barrels

Not intended for use with Winchester® Partition Gold Sabot Slugs

Invector-Plus™ only

FULL STRUT TURKEY CHOKE TUBE:

Camo band

Directional porting

Designed for optimal performance with #4, #5 and #6 shot

Invector-Plus™ only

Publicerat

Hela vitsen med Back-Bored systemed och Invector plus är att man får betydligt jämnare pattern på långa håll.

Jag har sett flertalet game-bössor med invector plus pipor och det är helt enkelt att föredra mot invector fast när jag tänker på det så har jag nog aldrig sett den kombinationen i Sverige...

Detta system infördes under B325 tiden.

Skall jag ut och botanisera åt herr'n eller?

Inte omöjligt att det står någon B325 med Invector plus lokalt...

Game variant och en drop på 55 var det va?

Kollar -_-

Publicerat
  • Författare
Hela vitsen med Back-Bored systemed och Invector plus är att man får betydligt jämnare pattern på långa håll.

Jag har sett flertalet game-bössor med invector plus pipor och det är helt enkelt att föredra mot invector fast när jag tänker på det så har jag nog aldrig sett den kombinationen i Sverige...

Detta system infördes under B325 tiden.

Skall jag ut och botanisera åt herr'n eller?

Inte omöjligt att det står någon B325 med Invector plus lokalt...

Game variant och en drop på 55 var det va?

Kollar :)

Tror du har ett bättre utbud nere hos dej, har iofs inte brytt mej om att kolla innanför tullarna men det känns hyggligt ointressant där..hatar stockholmshelvetet!

Men frågan är om inte vanliga Invectortuber duger om man tänker sig att man handlar Teauge tex?

Mvh!

Publicerat
Tror du har ett bättre utbud nere hos dej, har iofs inte brytt mej om att kolla innanför tullarna men det känns hyggligt ointressant där..hatar stockholmshelvetet!

Men frågan är om inte vanliga Invectortuber duger om man tänker sig att man handlar Teauge tex?

Mvh!

Klart som korvspad att det duger men vill man fila på marginalerna så... :)

Jag kan stoppa in huvudet hos Kjell i morgon och se vilka B325:or de har på lagret.

Publicerat
  • Författare

Kjell vore ju guld, pissiga där är att då måste jag skicka min ned för värdering och så vet man inte om han bjuder en acceptabel slant för den.. fan..

Du kan ju kolla om du har vägarna förbi, köra till Skåne lockar inte men är görbart om du hittar ngt skoj!

Mvh!

Publicerat
Kjell vore ju guld, pissiga där är att då måste jag skicka min ned för värdering och så vet man inte om han bjuder en acceptabel slant för den.. fan..

Du kan ju kolla om du har vägarna förbi, köra till Skåne lockar inte men är görbart om du hittar ngt skoj!

Mvh!

Fast du kan ju alltid kränga bössan privat innan och sedan är det ju bara att pröjsa elektroniskt så löser sig det hela!

Publicerat

Mvh!

:wub: Du e fan helt gipsad alltså!

Åka in till stan är jobbigt men åka till skåne för att byta bössa är okej :)

När jag skaffade donatorn till mitt 260rem projekt åkte jag först till uppsala som vanligt,gubben var skitsur och ville knappt betala en krona för min Husqvarna och Meopta i inbyte.

Nähäpp tänkte jag inte ger jag bort grejorna,åkte till WB och fick skitbra i inbyte istället!

Till uppsalakrämaren säger jag "Talk to the hand beacuse the face wont listen" hädanefter.

/Mike