Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Intresseanmälan Skjutsimulator, bokat 27/10!

Featured Replies

Publicerat
Det finns en silikon plugg/plupp att köpa på Claes Olsson,

skitbra att ha under kåpor anser jag.

Örjan- när var du på WB idag? Jag var ju där på lunchen ut genom dörren vid 12.41.

/Christian

Var där vid 10. Köpte för många smällar men Bohman börjar väl tjura om han inte får testa Finnlighten på onsdag. ;):D

Spanade in det eventuella nära förestående nya bössköpet, Benelli Vinci. Är jäkligt sugen på en sådan men får väl göra mig av den gamla benellin och sluggpipan först. :);)

• Svar 182
  • Visningar 15,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
  • Författare
Bohman börjar väl tjura om han inte får testa Finnlighten på onsdag. ;);)

Jäpp... :)

Publicerat

Är det någon tid satt ännu...?

Jag bor ju ganska nära, kunde va kul att se hela rövargänget LIVE så att säga... :)

Publicerat
Är det någon tid satt ännu...?

Jag bor ju ganska nära, kunde va kul att se hela rövargänget LIVE så att säga... :)

Vi har bokat mellan 18 - 20, såg jag på första sidan (såg också att det kostade en fyrhundring, inte 800 som jag hade för mig). ;)

Publicerat
Vi har bokat mellan 18 - 20, såg jag på första sidan (såg också att det kostade en fyrhundring, inte 800 som jag hade för mig). ;)

Aha MEN det var väl lite fika före om jag fattade det hela rätt...vilken tid var bokad för detta ??? :)

Publicerat
Aha MEN det var väl lite fika före om jag fattade det hela rätt...vilken tid var bokad för detta ??? :)

Det är jag och Bohman som ska tömma Familjen Bohmans kanelbullelager i Forssjö innan skottlossningen börjar. :D:P

Lill Bitchen ska väl vara med, han säger väl aldrig nej till bullar. ;);)

Publicerat
  • Författare

Kommer stockholmsarslena iväg som planerat bör de dyka upp 17.10-17.15 , så vida de inte fastnar i nån mysig bilkö, men det ordnar sig säkert, Christian skulle ju ha en generös inställning oavsett öppen eller stängd trut :)

Bubba, orjant och jag lär väl vara på plats i samma tidsrymd.

Publicerat
  • Författare
Det är jag och Bohman som ska tömma Familjen Bohmans kanelbullelager i Forssjö innan skottlossningen börjar. :P:P

Lill Bitchen ska väl vara med, han säger väl aldrig nej till bullar. ;):D

Fan där sa du nåt greven!

Får lägga in en beställning bullar, Maria går ju ända bara hemma och drar. Foglossning? Bah ;)

Vet inte om bitchen kommer med som åskådare eller om han ska sitta hemma och gråta :)

Publicerat

Är också på plats till strax efter 17.00 :)

Har inte varit och införskaffat plugg än, tänkte ringa dit och fråga vad dem tar för Norma JM, kanske men förmodligen inte billigare än hos handlarna i stan ;)

Publicerat

Vad tror ni! Kommer man behöva skjuta in??? 25m inskjutet med jaktammo lär skillnaden mot jaktmatch vara försumbar...Eller vad tror ni?

//jonas

Publicerat
Vad tror ni! Kommer man behöva skjuta in??? 25m inskjutet med jaktammo lär skillnaden mot jaktmatch vara försumbar...Eller vad tror ni?

//jonas

Man lär ju i alla fall kolla hur träffarna ligger med tanke på avstånd och att det är jaktmatch. ;);)

Det ska bli kul att se hur Andreas ska få in målet med sin 5-20x50 kikare. B)B)

Publicerat

Man kanske ska ta Ruger1# an med den fasta 8x56! Då kan i a f skylla på nått ;)

//jonas

Publicerat
Man kanske ska ta Ruger1# an med den fasta 8x56! Då kan i a f skylla på nått ;)

//jonas

;)B)B)

Publicerat
Det ska bli kul att se hur Andreas ska få in målet med sin 5-20x50 kikare. :):wub:

Hmm... kanske får köra öppna riktmedel istället... Har sålt gluggen på Sauern och inte fått nya ännu... fan, 25 meter? jag kommer bara se pixlar i kikaren :rolleyes:

Publicerat

Va inne på Jaktmarkernas Facebooksida och hitta detta reklamklipp. Jaktmarkerna

Hoppas länken funkar, man bör iofs ha FB-konto men det har ni väl redan ;):PB)

Publicerat

Äh men kom igen med lite återbud nurå... Little Fitzo är skjutkåt :rolleyes:

Är fri från lunch imorgon så jag kan inställa mig med vääääääldigt kort varsel om det är så att någon skulle drabbas av skotträdsla, krokodilfeber eller någon liknande svårbehandlad åkomma.

//F

Publicerat

Halloj shooters!

Jag drog ett pm till er som jag förstod ville samåka

Ruger1

Christian N

Andreas A

Har jag missat någon får man höra av sig.

Ska bli jävligt kul!

/Petter

Publicerat
  • Författare

10 timmar...

Publicerat

Mat och sovklockan!!! Vi har tid mellan 18-20 precis när suget är som störst! Finns det nått att käka där, eller gäller det att förse sig på gyllende måsen innan?

Pang, ammo och kåpor är mantrat inför det korta stoppet innan avfärd..

//j

Publicerat
  • Författare

Saxat från hemsidan:

"Kom i god tid, skjut in ditt vapen på inskjutningsbanorna och fika i loungen."

Nånting bör ju finnas kan man tycka men kanske bäst att säkra upp med nån bukfyllnad innan.

Ahhhhh, så jävla skjutsugen!!!!!

Fitzo, ät skiiit :lol:

Publicerat

Va snälla mot Fitzen nu, han har mycket att hantera,

jobb o så. :lol:

Jag hade fått uppfattningen att det var Bohmanskt bullkalas på G men det var tydligen bara för vissa, (överklasstakter)

vi andra får acceptera sladdriga burgare på Donken eller motsvarande äckel.

Ok grabbar kan ni lova att det inte blir tävling av det här nu? Lova det!!

:(:lol::D

Eller hur?

På bred klingande norska i bästa Bård stil "KONKURANSE" och för den som inte förstår vad jag menar Lars&Bård är kanske de bäste orretjägere som fiskar med fluga.

/Christian

Publicerat

Har pratat med Björn och Micke på WB och deras råd är bl.a. att ta lite avancerade scener, d v s mer jaktbetonade. Dessutom så kan man tydligen välja hur själva skotten skall visas. Det vanligaste är tydligen att de stannar filmen direkt efter skottet för att man då skall kunna se hur det tog. Men i sekvenser med ett pärlband med grisar :P när man drar först ner suggan :o och därefter några kultingar så är det mer realistisk om man s a s skjuter hela sekvensen och sen går igenom var varje enskild skott tog. Annars blir det lätt lite hakkkkikkkiitt när man skjuter första skotten och så stannar filmen upp och s a s visar hur man bommande :P och där efer börjar rulla igen så att man kan skjuta ytteligare ett vilt i samma scen...

Summa sumarum man skall gå upp en nivå redan från början :lol:

Mvh //jonas

Publicerat
  • Författare

Ja det är nog klokt, tror faktiskt att vårt sällskap är ganska drivna skyttar jämfört med genomsnittet :P

Ett skott, sen markering går fetbort.

Tomt magg = markering :lol:

Publicerat

Klart att det skall vara jaktbetonat,

tre pilar i stöten är det lagom?

Alla som har sex eller fler fingrar på sina fingrar räcker upp en av tre händer om det är ok!

Förresten, hur många av oss har varit på WB de sista dagarna!!

/Christian

Publicerat

Senaste nytt från hemlig källa är att projektorerna har havererat så skjutningen är inställd :P

Så det blir bara snuskiga burgare för er idag, skjuta får ni göra från bilarna på valfritt mål...

Ha det så trevligt!!

//