Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Oväntat möte !

Featured Replies

Publicerat

Höllt på att få en kyss av denna då jag gick igenom en grantätning.

Hade den inte rört sig hade jag nog fått den i nyllet !

Är nog längsta jag sätt !

post-1561-1284568662_thumb.jpg

Publicerat

Usch o fy. En annan hade dött om den dykt upp framför plytet!! <_<

Publicerat

Jo då,

hur pass skrämd blev du?

Lite, mycket eller bara förvånad?

Det var en bra och intressant bild å andra sidan, har aldrig sett en svensk orm i ett träd tidigare om än givet att de såklart klättrar en del så har inte jag sett det.

/Christian

Publicerat

Usch, jag hade skitit på mig om jag mötte dendär i skogen :lol:<_<

Hur lång var den ca?

Publicerat

Fy faen så äckligt!

Publicerat

En helt vanlig trädkramare <_<

Ser inte om det är en snok eller svart huggorm?

Att den var ute nu, börjar vällan bli sent för dom nu.

//

Publicerat

Det är en vanlig snok,ett superfint exemplar <_<

/Mike

Publicerat

Ashäftigt!!!

Jag gillar ormar och snokar kan man ju beskåda i närbild ganska länge innan de drar iväg så det hade jag gillat!

Publicerat

För min del hade det blivit ett reflexskott från höften innan jag hunnit reagera. Usch usch usch!

Publicerat

Riktigt ballt, snokar kan ju bli bra stora, en bit över metern i alla fall. Undrar vad den var ute efter där uppe <_<

Publicerat

öööh det var ju bara en orm <_<

Mvh.

Publicerat

Usch å fy!!

Hade jag sprungit på den hade jag skrikit som en liten flicka och dragit ner hatten över huvet och börjat grina och springa hem till Mamma!! Finns inget jag ogillar att bli överraskad av som ormar!!

Publicerat
Usch o fy. En annan hade dött om den dykt upp framför plytet!! :lol:
Usch, jag hade skitit på mig om jag mötte dendär i skogen :(:P
För min del hade det blivit ett reflexskott från höften innan jag hunnit reagera. Usch usch usch!
Usch å fy!!

Hade jag sprungit på den hade jag skrikit som en liten flicka och dragit ner hatten över huvet och börjat grina och springa hem till Mamma!! Finns inget jag ogillar att bli överraskad av som ormar!!

Ja herregud, vad ska man säga :P

Är ni allvarliga? <_<

Det är ju bara en SNOK :D

Publicerat
Ja herregud, vad ska man säga :lol:

Är ni allvarliga? <_<

Det är ju bara en SNOK :P

Jag hatar ormar :P

Publicerat
Ja herregud, vad ska man säga :lol:

Är ni allvarliga? <_<

Det är ju bara en SNOK :P

Ja jag är det!! Usch det ryser i mej bara jag tänker på det!

Publicerat

Jisses...

Snok e väl inget o va rädd för.

Inte huggisar heller för den delen..

Men fobier är fobier o går kanske bota på nå vis.

Mina ungar på 11-13-15 år fångade själva en hugorm i en liten håv vid sommarstugan i sommras och transporterade den ut långt i skogen.

jag o frun va inte hemma men de fixade det själva mest för att hundarna går lösa på tomten o de passar dåligt med en huggorm som solar på trappan då..

Publicerat

Jag hittade en massa ormägg när jag körde ut skit för nån månad sen, rulla in äggen i en tröja och tog hem dom..väl hemma så hade det kläckts fyra fem st. resten av äggen åkte ner i äggkläckaren. efter ett par dagar hade jag nästan fyrtio mini mini snokar, dom va väl i storlek med en tennisboll tillsammans :mad: häftigt.

jag kände mig rätt grym när jag släppte ut småttingarna men dom ska ju klara det så jag hoppas dom gör de.

Publicerat

Är säker på att Vicks.shamani.Kristin o dom andra tjejerna här på sidan skulle ha gullat med ormen om dom fått syn på den :D:mad:B)

Mvh.

Publicerat

Kul bild!

Man undrar ju hur vanligt det är att de klättrar upp i träd och varför de gör det.

Farsan hittade faktisk även han snok i en gran när vi va ute och röjde i somras. Lite roligt var det för vi var alla redan lite på helspänn då det var rätt gått om jordgetingar vill jag minnas (eller det vill jag egentligen inte :D ), så han hoppade nog så högt det går med en röjsåg :mad: .

När han visade mig trädet såg jag att de va två ormar som låg ringlade kring varandra. Känns som det var lite sent på säsongen för att röra sig om parning.

Publicerat

Ormfobi är fan inget att skratta åt. Faktum att det är en de mest rationella fobierna, med tanke på vad för skumma saker folk kan vara rädd för. Apor är av naturen livrädda för orm, oavsett sort, och varnar sina fränder högljutt... Detta är enligt forskarna en instinkt som de flesta människor har och som hos vissa är starkare än andra.

För egen del får jag tunnelseende, hjärtklappning och svårt att andas när jag ser en orm, hinner inte avgöra vad det är för stamtavla på det slingrande äcklet innan detta inträffar kan jag upplysa om.

Om jag känner till sen innan vart det finns en orm brukar det gå ok, om än med en rysning längs ryggraden, men blir jag överraskad är det kört.

Så, bottom line - ryck inte på axlarna åt det, och visa lite respekt. För den som lider av det är det ofrivilligt, hemskt, jobbigt och förbannat handikappande att alltid behöva gå i skog och mark och vara rädd (om än mer för reaktionen än själva ormen).

Publicerat
Ormfobi är fan inget att skratta åt. Faktum att det är en de mest rationella fobierna, med tanke på vad för skumma saker folk kan vara rädd för. Apor är av naturen livrädda för orm, oavsett sort, och varnar sina fränder högljutt... Detta är enligt forskarna en instinkt som de flesta människor har och som hos vissa är starkare än andra.

För egen del får jag tunnelseende, hjärtklappning och svårt att andas när jag ser en orm, hinner inte avgöra vad det är för stamtavla på det slingrande äcklet innan detta inträffar kan jag upplysa om.

Om jag känner till sen innan vart det finns en orm brukar det gå ok, om än med en rysning längs ryggraden, men blir jag överraskad är det kört.

Så, bottom line - ryck inte på axlarna åt det, och visa lite respekt. För den som lider av det är det ofrivilligt, hemskt, jobbigt och förbannat handikappande att alltid behöva gå i skog och mark och vara rädd (om än mer för reaktionen än själva ormen).

Inga fobier är väl rationella egentligen, men jag kan lida lite med dig i alla fall.

För övrigt måste jag säga att detta var ett oerhört snyggt exemplar och i en cool pose!

Publicerat
Inga fobier är väl rationella egentligen, men jag kan lida lite med dig i alla fall.

För övrigt måste jag säga att detta var ett oerhört snyggt exemplar och i en cool pose!

Om det kan förklaras med en genetiskt nedärvd instonkt är det väl hyffsat rationellt.

Publicerat

Rationell fobi, snackar vi contradiction in terms ^_^

Närå, jag vet att vissa tycker det är otäckt med ormar och kan känna empati för att någon har en jobbig upplevelse, men jag kan inte förstå det :huh:

Publicerat

Lider med dig.

Hälsosam respekt är inget fel men det du beskriver är ju fobi o det tror jag inte tex apor lider av.

De blir rädda för ormar o det är ju hälsosamt så sett.

Men när vi hårlösa apor får som beskrivet fobi/panikartad rädsla så kanske man ska försöka göra nått åt det.

Speciellt om man ofta vandrar i skog o mark så är det inte så rationellt.

Plockade upp en kommarorm/ödla igår o frun sprang o satte sig i bilen..

Förklarade att den är helt ofarlig men de hjälpte inte direkt.. :huh:

Publicerat
Rationell fobi, snackar vi contradiction in terms ^_^

Närå, jag vet att vissa tycker det är otäckt med ormar och kan känna empati för att någon har en jobbig upplevelse, men jag kan inte förstå det :huh:

Varför är det så svårt att förstå? Finns hur mycket farliga ormar som helst i världen. Som jag ser det är min självbevarelsedrift starkare än din :)

Jag menade inte att fobin i sig är rationell, utan bara att den har en naturlig förklaring.