Publicerat September 22, 201015 yr Vad fasen ska man använda för patroner till revolvern? Har ju alltid förklarat bort den dåliga effekten med att jag skjuter för illa. Men nu har jag haft allt för många tillfällen där jag sett att kulan tagit mycket bra och grävlingen i stort sett bara skakat på huvudet och bråkat vidare. Skjuter nu med RWS hv hp och Federals hålspets i bulk. Och visst, de flesta träffarna får dem att rasa ihop men sen kommer det någon sån där oförklarlig. Revolvern är en Weirauch tror det är en 6" pipa.
Publicerat September 22, 201015 yr Vad fasen ska man använda för patroner till revolvern?Har ju alltid förklarat bort den dåliga effekten med att jag skjuter för illa. Men nu har jag haft allt för många tillfällen där jag sett att kulan tagit mycket bra och grävlingen i stort sett bara skakat på huvudet och bråkat vidare. Skjuter nu med RWS hv hp och Federals hålspets i bulk. Och visst, de flesta träffarna får dem att rasa ihop men sen kommer det någon sån där oförklarlig. Revolvern är en Weirauch tror det är en 6" pipa. 22lr hv hp?! och de lever vidare? skjutavstånd 150m Test kal .45/ 357
Publicerat September 22, 201015 yr Jag kör med winchester subsonic. Har aldrig haft problem. Stingern smäller så in i he...te så hörselskydd är ett måste. /Rune
Publicerat September 22, 201015 yr Röstar för Subsonic också. Jag kör med CCI. Testa CCI velocitor 40grains, 22 Long Rifle 40 Grain Plated Lead Hollow Point
Publicerat September 22, 201015 yr Jag röstar på.... En skjutkurs med handeldvapen.. Säger jag då som tömde magasinet efter en nasse idag..
Publicerat September 22, 201015 yr Jag röstar på....En skjutkurs med handeldvapen.. Säger jag då som tömde magasinet efter en nasse idag.. Magasin? Handeldvapen? Efter nasse? Hmmm, låter som jag måste bli eftersöksjägare
Publicerat September 22, 201015 yr Magasin? Handeldvapen? Efter nasse? Hmmm, låter som jag måste bli eftersöksjägare Nä de kom visst ut lite fel.. Skjutkurs med studsare o klass 1 för min del o revolver för Musköts...
Publicerat September 22, 201015 yr Nä de kom visst ut lite fel..Skjutkurs med studsare o klass 1 för min del o revolver för Musköts... Haha, ok.. cancelling the order of the eftersökshund
Publicerat September 22, 201015 yr Ja visst är det lustigt men även jag upplever att subsonic har bättre effekt Vet flera riktigt erfarna som säger det samma.
Publicerat September 22, 201015 yr Så länge kulorna går ner i hjärnan så kvittar det va det är för namn vikt och annat mubo jumbo. Tror att man helt enkelt får inse att man inte satt träffen där den borde va utan snuddade typ ! Eller ? Annars kan ni höra med käre Keybone ! När jag sköt med hans puffra tror jag han hade fått i en 45-70 eller nått ! Det small så jag trode att jag sköt mig själv.
Publicerat September 22, 201015 yr Så länge kulorna går ner i hjärnan så kvittar det va det är för namn vikt och annat mubo jumbo.Tror att man helt enkelt får inse att man inte satt träffen där den borde va utan snuddade typ ! Eller ? Annars kan ni höra med käre Keybone ! När jag sköt med hans puffra tror jag han hade fått i en 45-70 eller nått ! Det small så jag trode att jag sköt mig själv. Borde vara så finns absolut ingen fakta som motsäger det som du skriver. Men två stycken mycket rutinerade grytjägare som även jagar mycket med ställande hund som jag känner föredrar att skjuta med subsonic för att dom får bättre effekt. Jag har också bytt till subsonic och tycker att det fungerar bättre. Jag kommer att köra med subsonic i fortsättningen! Gillar mumbo jumbo
Publicerat September 22, 201015 yr mycket handlar om vart träffen sitter men en skvätt "munbo jumbo" är ju aldrig fel när träffen blir lite fel inte alltid att grävlingen är tjänstvillig att stå helt still när man ska till å skjuta
Publicerat September 22, 201015 yr mycket handlar om vart träffen sitter men en skvätt "munbo jumbo" är ju aldrig fel när träffen blir lite fel inte alltid att grävlingen är tjänstvillig att stå helt still när man ska till å skjuta Ska jag vara helt ärlig så handlar säkert allt om vart träffen sitter Men mumbo jumbo ger ju den där extra knuffen
Publicerat September 22, 201015 yr Ska jag vara helt ärlig så handlar säkert allt om vart träffen sitter Men mumbo jumbo ger ju den där extra knuffen Tror inte det är nån större skillnad på effekten oavsett hastighet, utan kulan är avgörande. Den stora fördelen är ljudnivån, något som borde vara ännu mer markant om man skjuter med revolver./Urban
Publicerat September 22, 201015 yr Tror inte det är nån större skillnad på effekten oavsett hastighet, utan kulan är avgörande. Den stora fördelen är ljudnivån, något som borde vara ännu mer markant om man skjuter med revolver./Urban Ännu en fördel! Men mumbo jumbo är nog den största fördelen
Publicerat September 22, 201015 yr Ännu en fördel! Men mumbo jumbo är nog den största fördelen Mumbo jumbo kan ju egentligen översättas med snabb expansion.....alltid att föredra......om man inte ska äta bytet efteråt förstås.
Publicerat September 22, 201015 yr Mumbo jumbo kan ju egentligen översättas med snabb expansion.....alltid att föredra......om man inte ska äta bytet efteråt förstås. Äntligen vet jag vad mumbo jumbo är Jag som alltid trott att det varit ungefär samma som rappakalja
Publicerat September 22, 201015 yr Men två stycken mycket rutinerade grytjägare som ....... Jag har alltid haft svårt att tro på sånna som jobbar under jord !
Publicerat September 23, 201015 yr Testa Winchester Laser, av alla jag testat så är den klart bäst, iaf i gevär.
Publicerat September 23, 201015 yr jag (läkaren)har det perfekta receptet. Aquila Subsonic Super Sniper aka SSS en 60 grain subsonic bula som garanterat stoppar grimbart. jag skulle då inte alls villa skjuta hi speed skott i gryte :S specielt ännu om hunden finns där nere. om du inte hittar det så Winchester HP SUB. http://forum.eralle.net/viewtopic.php?t=23881 här jämför en typ avlivnings skott och winsu vann big tajm. snabba skott spricker bara med subs öppnar sig och ger ut all energi snabbt.