Publicerat September 23, 201015 yr Haha, ok.. cancelling the order of the eftersökshund *ASG* Skjuter allt med subsonic i 22:an. Påtagligt mycket bättre "dö" i dem då de verkar leverera mer energi på rätt ställe. Ingen grävling blir lyckligare av att kulan svampar upp som en karl Johan.. 3 dm ned i jorden under grävlingen. Mvh!
Publicerat September 23, 201015 yr Författare Ni som snackar subsonic, gevär eller revolver? Så länge jag körde gevär så använde jag RWS sub med jävligt bra resultat. Men i revolvern funkar det inte lika bra. Och visst är det kanske så att jag skjuter som en kratta, men det förklarar ju inte de gångerna jag sett att jag träffat bra.
Publicerat September 23, 201015 yr jag (läkaren)har det perfekta receptet.Aquila Subsonic Super Sniper aka SSS en 60 grain subsonic bula som garanterat stoppar grimbart. jag skulle då inte alls villa skjuta hi speed skott i gryte :S specielt ännu om hunden finns där nere. om du inte hittar det så Winchester HP SUB. http://forum.eralle.net/viewtopic.php?t=23881 här jämför en typ avlivnings skott och winsu vann big tajm. snabba skott spricker bara med subs öppnar sig och ger ut all energi snabbt. Ser ut att vara mkt kula och lite patron...
Publicerat September 23, 201015 yr Ser ut att vara mkt kula och lite patron... vilket du behöver under dina CQB med grimbart låg hastighet,inga genomskott och en fet kula med mycket punch
Publicerat September 23, 201015 yr vilket du behöver under dina CQB med grimbart låg hastighet,inga genomskott och en fet kula med mycket punch Ja, fast det där gör juh att kulhammaren verkar vara ett alternativ Onekligen måste det där vara en grym punch!
Publicerat September 23, 201015 yr skjuter med 22kort,hålspets eller subsonic..skjuter man illa så testa dunsthagel
Publicerat September 24, 201015 yr Författare Var ju inte mycket matnyttigt här. Mest kommentarer om mitt skytte och det klargjorde jag ju själv i början på tråden. Men en bra träff är en bra träff även om det är en sopa som skjuter. Så strunta i skyttet och kom med något vettigt om varför inte en bra träff får grävlingen att packa ihop direkt. Har ju skjutit över 100 grävlingar med revolvern så jag har ju lite koll på vad jag pratar om. Har kört med RWS subsonic tidigare och det funkade inte heller bra. Funderar på om man skulle prova någon snabb hålspets utan kopparplättering?
Publicerat September 24, 201015 yr Var ju inte mycket matnyttigt här. Mest kommentarer om mitt skytte och det klargjorde jag ju själv i början på tråden. Men en bra träff är en bra träff även om det är en sopa som skjuter. Så strunta i skyttet och kom med något vettigt om varför inte en bra träff får grävlingen att packa ihop direkt. Har ju skjutit över 100 grävlingar med revolvern så jag har ju lite koll på vad jag pratar om. Har kört med RWS subsonic tidigare och det funkade inte heller bra. Funderar på om man skulle prova någon snabb hålspets utan kopparplättering? Tror inte att en snabbare kula är lösningen, framför allt inte i revolver. Rem subs. är en bly hp. tycker den fungerar klockrent. såg att Torsbo hade dom för 50 öre skottet. Var noga med att skjuta i 90grader mot pannbenet bara. Var med när en gubbe sköt en hund under grytjakt, och hunden klarade sig tack vara att kulan gled av pannbenet.
Publicerat September 24, 201015 yr Tror inte att en snabbare kula är lösningen, framför allt inte i revolver. Rem subs. är en bly hp. tycker den fungerar klockrent. såg att Torsbo hade dom för 50 öre skottet. Var noga med att skjuta i 90grader mot pannbenet bara. Var med när en gubbe sköt en hund under grytjakt, och hunden klarade sig tack vara att kulan gled av pannbenet. du babla just upp sämsta .22lr patornen i världen finns inte en enda patron i världen som har så många klickar och ojämheter och en magisk förmåga att inte öppna sig ett dugg som remington ammo
Publicerat September 24, 201015 yr du babla just upp sämsta .22lr patornen i världen finns inte en enda patron i världen som har så många klickar och ojämheter och en magisk förmåga att inte öppna sig ett dugg som remington ammo Har alltid fukat för mig. Jagade mycket med en brovning automat förr, och det var en av dom få sorterna som inte krånglade. Har eller alldrig upplevt att det skullevara dåligt "dö" i dom.