Publicerat November 19, 201015 yr Den har jag inte sett live och är intresserad av. Har nummer till skräddaren. Någon som fått en smäll med denna västen eller kan ge ett utlåtande? Skulle vara tacksamt då det lutar åt denna. http://www.psjaktguiden.webshoponline.se/H...agerskevlar_84/
Publicerat November 21, 201015 yr Hejs igen ! Skånevästen görs i cordura ( tror jag det stavas) i 2 lager. går att få med 1 eller 2 lager kevlar samt ficka/or. allt efter vad man önskar. pratade med Tina som gör dom idag o hon har ett nytt tyg på g hem från england som dom använder där på skyddsvästar .. http://www.psjaktguiden.webshoponline.se/H...agerskevlar_84/ är skånevästen men tillverkas inte i 3 lager kevlar längre då västen blir för styv o hunden får sämre rörelseförmåga. därför tar hon hem det nya från england. MVH /Eas
Publicerat November 22, 201015 yr Det är INTE vad det är värt vi diskuterar. Det är priset förhållande till vad man får för det och alla västar är bäst. Vad är ett relevant pris för en väst. Kolla runt i värden. Våra svenska kostar dubbla priset eller mer. Skall vi sätta ett pris på våra tränade hundar så blir det såklart några nollor till om dom nu går att ersätta.
Publicerat November 25, 201015 yr Många västar är ju rätt tunna och denna väst verkar ju skydda mycket bra mot snittning, men ren torpedering lär den ju knappast göra till eller från gissar jag? Finns där andra västar som är tjockare och skyddar hunden bättre mot detta? Har ju sett tjockare varianter på väst. Sedan undrar jag vilket som egentligen är vanligast , torpedering utan snittskador eller snittskador? Både kan ju vara helt förödande om olyckan är framme.
Publicerat November 25, 201015 yr Hejs. Vildsvin tror jag till 90% bara är snittning då galten/ar slår med huvudet i båg form uppåt mot målet. sen vet jag att suggor kan bitas rätt rejält. Ha de najs /Eas
Publicerat December 9, 201015 yr Problemet med dom västar vi har idag är ju just att dom är för tjoka och för tunga. Är väll igentligen bara protektor och Thams väst som har nått bra skydd mot stick skador från gris. Problemet är ju bara att hundarna inte kan röra sig i protektors västar aldeles för tunga och klumpiga, jag skulle vilja ha en Tham väst men tyvärr så är det för dyrt just nu. Jag har fått båda mina ställande hundar skadade i år och med en ordenklig väst så skulle iallafal en av dom ha klarat sig oskadad, gråhunn hade vis sitt skade tillfälle en protektor väst på sig men jag tror att det va den som fick henne skadad för hon blev så förbannat klumpig med den tunga och osmidiga västen medans jämten hade klarat sej oskadad ur sin batalj om hon hade haft en väst då skadan på henne satt mellan revbenen och jumske.
Publicerat Januari 17, 201115 yr Kolla i Allt om jakt & vapen nr 9 (2010) där hade de ett "väst-test"