Publicerat Oktober 10, 201015 yr 6-24x50 belyst mp-8 2,5-10x56 belyst #60 2,5-10x42 mp-8 den övre kikaren väger 1020 gram och den nedre 480 gram så man ser inte riktigt hur kraftig den övre är.
Publicerat Oktober 10, 201015 yr Du är en sjuk man, på ett bra sätt. Kul att du har hittat din nisch i optikvärlden. /Christian
Publicerat Oktober 10, 201015 yr Författare man vill ju inte ha samma kikare som alla andra, men det är ju en prisfråga också totalpris för alla fyra kikarna 24000 kr vilket är mycket bra.
Publicerat Oktober 10, 201015 yr Författare Saknar den nästan ! Grymt fina sikten iaf du får härda ut med PMII.
Publicerat Oktober 10, 201015 yr du får härda ut med PMII. Jo får väl göra de! Vart man sexig på bilden du tog ?
Publicerat Oktober 10, 201015 yr Författare ha ha tror du det var ansiktet jag var intresserad av. jag känner dock att vi måste ut på långbanan snart synd att det blåser så mycket nästan varje dag. det vore fantastiskt roligt att testa banan fullt ut även om det inte än något för min mes 6,5-06 edit fan det blev samma bild två gånger.
Publicerat Oktober 10, 201015 yr ha ha tror du det var ansiktet jag var intresserad av. jag känner dock att vi måste ut på långbanan snart synd att det blåser så mycket nästan varje dag. det vore fantastiskt roligt att testa banan fullt ut även om det inte än något för min mes 6,5-06 edit fan det blev samma bild två gånger. Haha nej va inte ute efter att se min nuna heller ! Jo precis jobbar ju natt denna vecka så blir de bra väder någon dag är de bara att vi kör =)
Publicerat Oktober 10, 201015 yr Författare tänkte ha ior kikaren till 1000 yards och över och så us kikaren till fält. grymt justerings område på ioren och nya roedale skenan. måste ladda bara och fixa nytt range card till nya kulan, du bör väl också ladda gissar jag.
Publicerat Oktober 10, 201015 yr tänkte ha ior kikaren till 1000 yards och över och så us kikaren till fält. grymt justerings område på ioren och nya roedale skenan.måste ladda bara och fixa nytt range card till nya kulan, du bör väl också ladda gissar jag. Japp jag ska ladda och nolla kikarn, men de gör man ju på några timmar bara man drar armen ur arslet ! Sen får man fixa lite rangecard uppgifter med!
Publicerat Oktober 10, 201015 yr Författare jag går under ljudhastigheten vid ca 1300m med nya kulan.
Publicerat Oktober 10, 201015 yr jag går under ljudhastigheten vid ca 1300m med nya kulan. Okay, själv har man lite att sträva efter http://www.youtube.com/watch?v=DBBnYPdfGCo
Publicerat Oktober 10, 201015 yr och här har vi en annan jätte monterad. Vad fyller den där gummigrejen längst bak för funktion?
Publicerat Oktober 10, 201015 yr Författare Okay, själv har man lite att sträva efterhttp://www.youtube.com/watch?v=DBBnYPdfGCo inte illa.
Publicerat Oktober 10, 201015 yr Författare Vad fyller den där gummigrejen längst bak för funktion? gör att man kan andas utan att få imma på linsen samt skyddar mot skräp och det blir lättare för ögat att koncentrera sig.
Publicerat Oktober 10, 201015 yr gör att man kan andas utan att få imma på linsen samt skyddar mot skräp och det blir lättare för ögat att koncentrera sig. ah okey. smart!
Publicerat Oktober 10, 201015 yr Vart köper du dina tuber ifrån? Kikade i en 6-24 för ett tag sen och den var inte alls dum. Speciellt inte om man tänker på priset.
Publicerat Oktober 10, 201015 yr Författare Vart köper du dina tuber ifrån? Kikade i en 6-24 för ett tag sen och den var inte alls dum. Speciellt inte om man tänker på priset. den första 2,5-10x56 köpte jag för ca 6 år sedan ny av privat person. 2,5-10x42an köpte jag ny från den återförsäljaren som fanns före staffans. 6-24an köpte jag av little georges här på forumet.
Publicerat Oktober 10, 201015 yr Författare Vart köper du dina tuber ifrån? Kikade i en 6-24 för ett tag sen och den var inte alls dum. Speciellt inte om man tänker på priset. den första 2,5-10x56 köpte jag för ca 6 år sedan ny av privat person (det var den första och jag tyckte den var svindyr 7500kr). 2,5-10x42an köpte jag ny från den återförsäljaren som fanns före staffans. 6-24an köpte jag av little georges här på forumet. kan säga att jag har fullt förtroende för märket även om det minns en del som inte är synonymt med dom bästa kikarna, tubseende lite ojämn kvalitet på glas (42an har bästa glasen men dom anda är inte dåliga) felaktiga klickvärden är ett till problem som finns (inte mina som tur är), den ena kikaren har svampiga klick också. mina tre har olika justerings värden 1/2 moa, 1/4 moa och milrad. kikarna trackar mycket bra och jag tycker även kvaliteten är fin belysningen är klart godkänd och riktmedlena är super. jag lägger så mycket pengar på andra saker(mycket ledighet tex) att det är en passande prisklass för mig.
Publicerat Oktober 11, 201015 yr hej maddog ursäkta en påflugen undran.. men var kan man hitta ögonmusslorna någonstans samt hur flexibla är de ? vänligen nils
Publicerat Oktober 12, 201015 yr Författare hej maddogursäkta en påflugen undran.. men var kan man hitta ögonmusslorna någonstans samt hur flexibla är de ? vänligen nils jag har köpt mina via ebay.uk. tror zeiss eller s&b har en som är mycket bättre dock. jag vet inte vad du menar med flexibel riktigt men dom är mycket mjuka i den veckade delen och resten är ganska hårt. flexibiliteten i skyttet är ok om man har en kolv som passar till 100% annars är det lite av en mardröm.
Publicerat Oktober 12, 201015 yr hej my bad, sorry. flex = svälja olika diametrar på siktet. vad heter den på engelska så jag vet vad jag ska leta efter ? (har för mej att jag sett nåt sånt även på nån rysk kikare..) vänligen nils
Publicerat Oktober 12, 201015 yr Författare ganska flexibel man får chansa på att det passar. http://cgi.ebay.co.uk/Scope-Ocular-Rubber-...=item19b7aef7c7