Publicerat Oktober 19, 201015 yr Nog tar det slut ibland men i mitt fall tror jag det beror mycket på hur livet i övrigt är. När jag mår prima och har hundarna igång då räcker inte dagarna till. Nu är det en downperiod med dåliga hundjobb och många andra saker som stör så jag känner inte att jag har tid att vara ute= minskar nöjet. Värsta var när jag jagat med gammelhunden så mycket att jag inte ville släppa alls. Var dödligt less på allt vad älgar hette men eftersom hunden varje dag gjorde kanonjobb rakt igenom var man ute för hans skull. Så kom snön och jag tyckte det var riktigt skönt, det tog två veckor sen klättrade jag på väggarna att jag inte kunde jaga mer älg... Detta efter 4.5 mån älgjakt. Det är som någon tidigare sa inte bara en hobby utan en livsstil med allt vad det innebär.
Publicerat Oktober 20, 201015 yr Jag had ungefär samma upplägg förra veckan: Grisjakt söndag morgon i Uppland Älg- och grisjakt måndag - onsdag i Uppland Älg- och grisjakt torsdag i Stockholm Klövviltsjakt torsdag i Sörmland Klövviltsjakt i Norra Kalmar lör- och söndag. Lika mycket som man längtar till 1 oktober i början av säsongen så längtar jag lika mycket till 31 januari i slutet av säsongen.
Publicerat Oktober 20, 201015 yr Förra helgen inledde jag en hektisk jaktperiod. Jag började med 2 heldagars rådjursjakt Lör-Söndag. Mån-tisdagen var det Kronhjortsjakt från tidig morrgon till sen eftermiddag. Tisdagskvällen körde jag till Småland för älgjakt. Älgjakt Ons-Fredag hela dagarna och körning hem på Fredag em och så satt jag o vakade lite efter Kronhjort på kvällen. Lördagmorrgonen var det Kronhjortsvak igen och sen Rougshoting för att avslutas med Kronvak igen på kvällen. Söndagen var det Rådjursvak på morgonen följt av en dags Rougshoting. Kvällen ägnades i soffan och det känns som att det dröjer nån dag innan suget infinner sig igen. Har ni upplevt att jaktsuget tar slut?? Inte, snacka inte om det. Inte förren till våren då laxfisket börjar.. då börjar det matta ner lite.. Men nu....... Fy satan va man är sugen hela tiden. Det är inte bara jakten i sig, det är dofterna i skogen.. det murriga vädret.. att frysa.. att slita. Fan man måste jobba bara
Publicerat Oktober 20, 201015 yr Inte att jaktsuget tagit slut men däremot en mättnadskänsla kan infinna sig när det blivit lite väl av det goda. Sådana gånger är det skönt att tillbringa hemma med familjen och vipps så kommer suget efter en stund igen.
Publicerat Oktober 20, 201015 yr Visst sjutton kan det bli för mycket jakt. Eller är det allt det andra som det blir för lite av? När man var yngre så kunde man banne mig sitta ute med bössan 8 dagar i veckan kändes det som men i dag med barn och prylar hemma så är det en annan sak tycker jag. Dock lär jag aldrig bli för trött för en bra fågeljakt
Publicerat Oktober 21, 201015 yr Författare Inte att jaktsuget tagit slut men däremot en mättnadskänsla kan infinna sig när det blivit lite väl av det goda. Sådana gånger är det skönt att tillbringa hemma med familjen och vipps så kommer suget efter en stund igen. Hmm, jag undrar om du inte bör omformulera dig lite innan du berättar om detta där hemma.
Publicerat Oktober 21, 201015 yr Författare Visst sjutton kan det bli för mycket jakt.Eller är det allt det andra som det blir för lite av? När man var yngre så kunde man banne mig sitta ute med bössan 8 dagar i veckan kändes det som men i dag med barn och prylar hemma så är det en annan sak tycker jag. Dock lär jag aldrig bli för trött för en bra fågeljakt Fågeljakten handlar ju inte bara om jakt utan en hel del om skytte. Det är ju inte de fina trofeerna man kommer ihåg utan de bra skotten. Nu har det gått några dagar och jag har vilat upp mig så det kan hända att jag ägnar fredagskvällen till rådjursvak. Säkert är att det blir drevjakt på lördag och gåsjakt på söndag.
Publicerat Oktober 21, 201015 yr Nog är det så att vissa dagar är tunga medan andra är motsatsen . Jagar klövvilt två tre dagar i veckan från den 1/10 tom den 31/1 det kan bli lite tungt ibland . Problemet är att som hundförare behöver du jaga så mycket som du någonsin kan för att hålla hundarna i form. Dessutom så kan ingen annan i ditt jaktlag jaga om du inte kommer med hundarna ....... Har man dessutom lovat att komma med hundarna så har man inget annat val än att komma även så om man inte har lust att jaga just denna dag. Men man skall inte gnälla . //Lasse D.
Publicerat December 11, 201015 yr Iofs.. jag har haft ngn topp då jag låg på 28 jaktdagar i sträck. Men när jag kom hem då hade min dåvarande sambo flyttat ut... Skumt.. hahaha ja det var märkligt. Är det någon här som har en sambo som hade varit kvar efter en sån "resa", GIFT dig med henne
Publicerat December 11, 201015 yr hahaha ja det var märkligt. Är det någon här som har en sambo som hade varit kvar efter en sån "resa", GIFT dig med henne Det har jag redan gjort, jag har dessutom 2 barn med henne!!! Men i höst har det bara blivit 41 dagar älgjakt än, det är synd att man måste jobba på höstarna!!