Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Benelli M2 premiär

Featured Replies

Publicerat
Precis som Sidelock säger så är det fler "hack" i chokerna ju öppnare de är.

Avgöra vilken modell det är borde inte ens vara en fråga, vad står det på din licens?

M2an är halvauto enbart medans M3an har både pump och halvauto funktion, som en liten extra guidelinje.

Laddar den inte om 24g så kanske en ordentlig rengörning också kan vara på sin plats?

Enligt utsago (har inte provat själv än) så har vissa halvautomater problem att ladda om steelmax, skjuter du med sådana så köp några andra varianter och prova om de funkar bättre?

Leadmax kan krämaren också få behålla. :D Tur att det finns Eley, Rio, Saga m.fl.:D

Publicerat
Leadmax kan krämaren också få behålla. :lol: Tur att det finns Eley, Rio, Saga m.fl.:D

Det där är lite lustigt då jag själv har mest problem med RIO... RIO 9:or på skeet krånglar som bara den, medans Stelmax 8,5:or funkar felfritt....

Publicerat
Det där är lite lustigt då jag själv har mest problem med RIO... RIO 9:or på skeet krånglar som bara den, medans Stelmax 8,5:or funkar felfritt....

Får testa dem!:rolleyes: leadmax är det enda som varit värdelöst hittills. Får också testa de gamla "blue targetload".

Publicerat
  • Författare
Leadmax kan krämaren också få behålla. :rolleyes: Tur att det finns Eley, Rio, Saga m.fl.:P

I min supernova har ju inget strulat, men det har ju sin förklaring.

Jag gillar den bössan och dess förmåga att svälja allt i kaliber 12 (med bravur).

Ser fram emot att testa fler varianter på patroner i M2an allt eftersom, rapportering kommer givetvis att följa.

Även om huvuddieten troligtvis kommer bestå av SAGA 24g stål skeet ett bra tag till framöver.

Publicerat

tråkigt för er om ni skulle råka va med på en tävling någon gång me såna där struuulvapen... :rolleyes:

man väljer ju inte alltid ammo själv.

köp en beretta istället... :P

Publicerat
  • Författare
tråkigt för er om ni skulle råka va med på en tävling någon gång me såna där struuulvapen... :rolleyes:

man väljer ju inte alltid ammo själv.

köp en beretta istället... :P

Då är det väll tur att det står en Benelli Supernova i skåpet också?

Beretta laddar garanterat inte om med precis allt heller?!?

Publicerat

dom nyare gör det. 391 ex.

sen gäller det ju o få fart på supernovan oxå. :rolleyes:

Publicerat
  • Författare
dom nyare gör det. 391 ex.

sen gäller det ju o få fart på supernovan oxå. :rolleyes:

Det går väll att få vilken halvautomat som helst att hicka till någon gång i mellan åt och den dagen min M2 inte vill ladda om ordentligt så rapporterar jag om ammo-fabrikat och förhållande som skapade det här, det lovar jag.

Farten på supernovan finns, jag har kört över 1200 patroner i den på styvt två månader så man är snabb i "vänstran" nu.

Det jobbiga med Supernovan i sig är inte omladdningen, utan att den är ganska så framtung, vilket gör att det krävs lite mer kraft för att få den dit man vill.

Publicerat
M2an är halvauto enbart medans M3an har både pump och halvauto funktion, som en liten extra guidelinje.

Laddar den inte om 24g så kanske en ordentlig rengörning också kan vara på sin plats?

Enligt utsago (har inte provat själv än) så har vissa halvautomater problem att ladda om steelmax, skjuter du med sådana så köp några andra varianter och prova om de funkar bättre?

Å tusan, är det så enkelt... ja, någon pump är det inte.I licensen står det bara Benelli Comfort, så jag håller mig till M2-teorin.

Har haft isär och rengjort allt, utom dock att jag inte tagit isär kolven/tagit ut rekylfjädern. Du har också helt rätt i att viss ammo går bättre än andra, men helst vill man ju vara oberoende av det.

Tror inte det gått så värst många plugg i den innan jag köpte den, nu har jag jagat en del med jaktammo - ska kolla med övningsplugg igen, den kanske har "slitit till sig" så att den nu laddar om bättre även med dem... Behöver onekligen träna mer hagelskytte i vilket fall.

Tack för svaren!

/Bosse

Publicerat
  • Författare
Å tusan, är det så enkelt... ja, någon pump är det inte.I licensen står det bara Benelli Comfort, så jag håller mig till M2-teorin.

Har haft isär och rengjort allt, utom dock att jag inte tagit isär kolven/tagit ut rekylfjädern. Du har också helt rätt i att viss ammo går bättre än andra, men helst vill man ju vara oberoende av det.

Tror inte det gått så värst många plugg i den innan jag köpte den, nu har jag jagat en del med jaktammo - ska kolla med övningsplugg igen, den kanske har "slitit till sig" så att den nu laddar om bättre även med dem... Behöver onekligen träna mer hagelskytte i vilket fall.

Tack för svaren!

/Bosse

Då är det en Comfort kan vi nog säkert konstatera i så fall, M2 är en annan modell.

Men den laddar väll om som den ska med jakt ammunition?

Inslitning påmanar både instruktionsboken och envisa rykten, men med SAGA skeet ammo så funkade min direkt ur väskan, så att säga. Så jag vet inte, men köp ett gäng olika patroner och prova dig fram, skeet ammunition är ju som tur är inte speciellt dyr.