Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Skillnaden mellan ziess och leupold

Featured Replies

Publicerat
Kan du ge några exempel på dessa sikterna med fast som du tycker är bra. Gärna pris på dem med om du kan hitta det=)

Kolla torsbo så får du en uppfattning om prisläget hos en handlare. Privat blir priserna något lägre när man hittar rätt grejer.

www.torsbohandels.com

Gjorde en snabbkoll, torsbo har just nu inne 4 st 8x förstoring: 2 st Schmidt&Bender (56mm, 1"), 2 Swarovski (50mm, 30mm), pris 4500-7500 kr. Nästan lite sugen själv...

Publicerat
  • Författare

Vilket av dessa sikterna har bäst ljusvärden och det och hur är dem i förhållande till leupold vx3?

schmidt bender hungaria 8x56,

Helia L 3-12x56

Swarovski Habicht 8x50

Publicerat
  • Författare

Hur raderar man något som man har skrivit?

Publicerat
Vilket av dessa sikterna har bäst ljusvärden och det och hur är dem i förhållande till leupold vx3?

Helia L 3-12x56

Swarovski Habicht 8x50

har ingen aning för jag har aldrig haft en leupold, men jag misstänker att grundsvaret är att alla är bättre än leupolden men att det individuella skicket avgör.

Har själv en Helia L 3-12x56 på 6,5-an. Stor tung bjässe, gammal och skabbig till det yttre, men fin och klar i linserna. Riktmedlet i min har kraftiga stolpar och funkar bra när det skymmer på (bättre än mina zeiss conquest). Hade uppskattat om man på ett enkelt sätt kunde ordna ett motljusskydd, men det kanske blir ett framtida minibyggprojekt.... Min relation till kikaren är lite av hatkärlekslaget.

Publicerat

Helia L 3-12x56

Swarovski Habicht 8x50

Förutsatt att linserna är fina och utan repor det som så att

1 Helian vinner pga bättre byggkvalité de hungariska S&B är inte lika jämna som de andra

2 S&B

3 Swaron

4 Leupold

Givetvis är ovanstående ordning beroende av ålder, skick och även som klargjort ovan riktmedel och det man som skytt har mest nytta av.

På detta fora kan man inte radera ett inlägg så vitt jag vet, man kan enbart ta bort dess innehåll, det jag kallar för att man har ergomodererat.

/Christian

Publicerat
  • Författare
Förutsatt att linserna är fina och utan repor det som så att

1 Helian vinner pga bättre byggkvalité de hungariska S&B är inte lika jämna som de andra

2 S&B

3 Swaron

4 Leupold

Givetvis är ovanstående ordning beroende av ålder, skick och även som klargjort ovan riktmedel och det man som skytt har mest nytta av.

På detta fora kan man inte radera ett inlägg så vitt jag vet, man kan enbart ta bort dess innehåll, det jag kallar för att man har ergomodererat.

/Christian

Ok jag ska kolla up ålder och riktmedel och lite men tack för tipset=)

Publicerat
  • Författare

Heilat var 20år gammalt i bruksskick och kostade 4500kr, vad tycker du?

Publicerat

Om det är mitt tyckande som efterfrågas anser jag att det är ganska mycket och att en sådan tub bör skickas för service/rengörning,

Helior har en tendens att gulna i linserna och bör då rengöras.

Vilken tub som du väljer vill inte jag råda dig om utan att ha haft dem i hand så att säga, Torsbo prutar inte så vitt jag vet men kolla om den är nyserverad eller om den kan komma att servas för det priset innan du bestämmer dig.

/Christian

Publicerat
  • Författare

ok, det är bara att ringa till dem då eller?

Publicerat

Ja det verkar vara den enklaste vägen, kom ihåg att det kan ta en stund att komma fram,

en sak till om du inte har för bråttom så är det som så att det är en del forumister som åker förbi där, om man ber snällt kan de ibland titta på saker för andras räkning också.

/Christian