Publicerat November 2, 201015 yr Författare får jag fråga varför valet av kaliber till första klass1 - bössan vart just 9,3x57? det är av min egen erfarenhet en kaliber man går över till efter ett antal års jakt och diverse vapenbyten (gäller ju såklart inte alla!). det kanske var lite som i mitt fall, jag tyckte att bössan såg och kändes så pass bra att det inte spelade någon roll vilken kaliber det var Saken är den att jag har jagat i snart nog över 20 år. När jag tog jägarexamen fick vi inte möjlighet att skjuta högviltsprovet då det var tidsbrist och jag har jagat med hagel och min 222 Rem i många år tills jag tyckte det var dags att skaffa Klass 1. Valet av kaliber, det var nog egentligen bössan jag föll för i första hand och kalibern tilltalade mig också då vi har en del gris på marken. Tror det är en kompetent kaliber för det mesta vilt vi har i landet.
Publicerat November 2, 201015 yr Saken är den att jag har jagat i snart nog över 20 år. När jag tog jägarexamen fick vi inte möjlighet att skjuta högviltsprovet då det var tidsbrist och jag har jagat med hagel och min 222 Rem i många år tills jag tyckte det var dags att skaffa Klass 1. Valet av kaliber, det var nog egentligen bössan jag föll för i första hand och kalibern tilltalade mig också då vi har en del gris på marken. Tror det är en kompetent kaliber för det mesta vilt vi har i landet. okej. gjorde en typisk grej och drog slutsatsen av att du nyss börjat jaga, vilket då helt klart är fel . ja, 9,3x57 fäller allt vi har i detta landet såvitt jag vet, och även en hel del vilt i afrika efter vad man har hört. det blir nog bra när det löser sig =)
Publicerat November 3, 201015 yr Författare okej. gjorde en typisk grej och drog slutsatsen av att du nyss börjat jaga, vilket då helt klart är fel . ja, 9,3x57 fäller allt vi har i detta landet såvitt jag vet, och även en hel del vilt i afrika efter vad man har hört. det blir nog bra när det löser sig =) Hehe, jo i och för sig kan jag förstå det Det är nästan så det känns med den bössan. Hur som helst ska jag upp till banan och umgås med den igen snart och då blir det bara oryx i patronläget.
Publicerat November 3, 201015 yr Hehe, jo i och för sig kan jag förstå det Det är nästan så det känns med den bössan. Hur som helst ska jag upp till banan och umgås med den igen snart och då blir det bara oryx i patronläget. Ska du umgås så kör jaktmatch, finns väl ingen anledning att skjuta dyrskott om du bara ska stansa hål i tavlan och bli kompis med påken? Däremot, det sista du gör innan du lämnar, ett magasin Oryx för att kontrollera att prylarna sitter på rätt ställe Mvh!
Publicerat November 3, 201015 yr Författare Ska du umgås så kör jaktmatch, finns väl ingen anledning att skjuta dyrskott om du bara ska stansa hål i tavlan och bli kompis med påken? Däremot, det sista du gör innan du lämnar, ett magasin Oryx för att kontrollera att prylarna sitter på rätt ställe Mvh! Det trista är att jaktmatchen är slut och nästan oryxen också Var för är inte ammo gratis!?