Publicerat November 11, 201015 yr Författare Tackar. Tycker Christians ideer är bra. På ett special bygge måste man nog tänka utöver det vanliga så jag gillar hur han tänker. Önskar själv ibland att jag kunde utrycka mig i ord lika bra
Publicerat November 11, 201015 yr Snyggt Kimmo, som vanligt Christian, du behöver ett fruntimmer Nähä- det var klarsynt av dig att konstateras Jo då ser du, men om sådant blir det inget, eller på ren svenska vänster sida av sängen står bäddad men tom. Kimmo- vi har alla våra färdigheter som vi avundas varandra, jag önskar jag vore händigare men det är jag inte så jag får acceptera det och gå vidare, jag uppskattar enormt att vi får titta på resultaten av dina färdigheter. /Christian
Publicerat November 11, 201015 yr Tycker att kniven är kanon Men instämmer med Christian. Men det ekivoka vill jag ha så långt ner på skaftet att det döljs av slidan. Då kommer det ju bara synas om det visas upp
Publicerat November 11, 201015 yr Galet fin! Gillar nästan slidan mer än kniven, ruggit fin finnish på den! // Nylander
Publicerat November 11, 201015 yr Författare Här är nästa i tur o ordning. Får se om jag får tag på köparen masurbjörk, mässing. Bladet bara ca 7.5 cm långt. Dlida till bara att göra.Taskiga bilder. ska ta bättre när slidan är klar.
Publicerat November 11, 201015 yr Måste bara kapa tråden lite och säga ett stort tack till Kimmo! Fick min kniv i dag och kunde inte vara mer nöjd. Ville bara säga att ni andra som funderar på en kniv från denna guru kan sluta, det är bara att köpa. Ni blir garanterat nöjda
Publicerat November 11, 201015 yr Författare Tackar o bockar djupt Är du nöjd så är jag nöjd. Var en ära för mig att ha med dig att göra.. mvh Kimmo Lilja
Publicerat November 11, 201015 yr Jag fick min kniv från Kimmo nu i veckan.. Helt grym i verkligheten!! Tack Kimmo!
Publicerat November 11, 201015 yr Bara för att visa något annat så vill jag visa upp ett gammalt bord jag fått av min gamla far. Han gjorde det länge sedan av en stor björk vuril knota. Den äer större an det ser ut på bilden. Trevligt bord! Påminner om en svamp.
Publicerat November 11, 201015 yr Författare Tackar Daniel o hatten av för dig. Shamani.: Det är en stor knöl utväxt från en björk som är sågad mitt itu och gjort ett bord av.
Publicerat November 11, 201015 yr Tackar Daniel o hatten av för dig.Shamani.: Det är en stor knöl utväxt från en björk som är sågad mitt itu och gjort ett bord av. Ingen dålig knöl... Får mig att tänka på ett par män jag känner... På tal om knölar, altså. Nåväl, de männen har jag inte träffat här inne i alla fall! Här finns bara trevligt folk. =) Bordet är fint och häftigt i vilket fall som helst. Hoppas att de som ärver bordet tar tillvara på det och att det fortsätter så i många generationer framåt!
Publicerat November 11, 201015 yr Författare Hej. Knölar finns det alltid så länge det finns människor Bordet ska gå till någon av mina barn den dagen jag stämplar ut
Publicerat November 12, 201015 yr Bordet är otroligt snyggt Kimmo. Knölen måste ha varit enormt stor. Jag har då aldrig sett någon knöl i den dimesnionen här uppe och inte någonannanstans heller.
Publicerat November 12, 201015 yr Kimmo, tillverkar du bladen från en bit stål eller köper du färdiga blad?
Publicerat November 12, 201015 yr Författare Hej o tackar. Knölen till bordet är från Finska Lapland där min far är ifrån. Slipar fram själv blad av olika stål och farsan smider ibland o jag tar fram formen. Händer att jag köper färdigt blad om det är något som faller mig i ögonen. /Kimmo
Publicerat November 12, 201015 yr Kimmo, det skulle ju vara kul att se hur ett blad blir till från råämne till färdigt blad.
Publicerat November 12, 201015 yr Kimmo, det skulle ju vara kul att se hur ett blad blir till från råämne till färdigt blad. +1 på den!
Publicerat November 12, 201015 yr Tjena Kimmo riktigt snygg den där kniven, och det är ju otroligt hur det sprutar knivar ur din verkstad.... den ene är inte den andre lik och det gör ju att det ofta dyker upp favoriter hehe kan åxå bekräfta att de håller hög klass då jag har 4 st gjorda av dig varav 1 är på återbesök hos dig sköt om dig och trevlig helg / Jocke PS. ser du hur jag fick till en liten undran hur de går
Publicerat November 12, 201015 yr Författare Tackar. Från rå ämne är det mycket bandslip o bänkslip som används. Sen är det härdning på det men det gör inte jag. Det ordnar min bror eller far. Kan ju göra en serie bilder vart efter på det med när jagf får tid som jag inte får att räcka riktigt för tillfället.