Publicerat November 29, 201015 yr Jag har ett Victory Varipoint 1,5 - 6 x 42 T och är grymt nöjd. Har med framgång skjutit på både trånga och långa pass. Kan inte tänka mig något annat än Zeiss till nästa bössa.
Publicerat November 29, 201015 yr Författare För nyfikna sinnen kan meddelas att det har köpts två, en beg och en ny 2,5-10x50, belyst nr 40 rm, classic, varför, jo för att jag inte vet hur sliten den beg är och jag tänker inte ge far en tub som ser ut som 7 svåra år, nej då tar jag hellre den själv och skiftar en av mina andra tuber för att reglera penningflödet. Angående valet av lite mer frivol optik, dessa förslag röstades ned av dem som skulle vara med och delfinainsiera köpet. /Christian
Publicerat November 29, 201015 yr Jag tror han blir nöjd din far. Jag köpte själv samma förstoringsgrad på min nya Varipoint efter att ha skjutit med ett äldre 1-6x42 i några år. Jag vägde mellan de två olika (alltså 1-6 eller 2,5-10) och med facit i hand eller vad man ska säga så har jag inte blivit så mycket klokare. Båda kikarna brukar stå på x6 och sen skruvar man lite om det finns tid och man tror att det blir bättre. Har RM60 själv, såg ut att va marginell skillnad till 40:an? Har kikat genom 69:an i efterhand men förstår faktiskt inte riktigt vad man skulle ha plusset till. Så grattis till er båda!
Publicerat December 6, 201015 yr Författare The Eagle has landed, eller snarare presenten är levererad och det kunde bara konstateras att min far nog allt blev ganska nöjd med den nya tuben, Oj va klar den är, tja jo tjena visst är den det, tillskillnad från vad du tidigare haft på pangen så, men det sa jag inte. Slutsumman av detta är att jag nu har att läka min tidigare brist, dvs att köpa mig ett par Weaver ringar att montera tuben med på pangen. Sen hade jag även laddat upp en ask med woodleigh 180 grains PP Weldcore till fars 308 Win, jag tror att han kommer att ha kvar av de 50 pilarna i de närmsta 3-5 åren men att om man därefter räknar på det så kommer det att bli i förhållanden 1:1 på vilt/skott, han är läskigt hårdtryckt och när han väl skjuter ja då tar det fint. Tänkte för den som är/var intresserad att jag skulle återrapportera helt kort. Förvövrigt tackar jag alla som varit med och meddelad tankar o synpunkter, det är sådant som gör livet enklare att leva och mig lite gladare. /Christian