Publicerat November 11, 201015 yr Kändes gott att fälla den 20:e grisen sedan den 3 jan i år Jakten var ganska så smidig för en gångs skull Var på plats på åtlen vid 18.50 och vid 19.10 så låg det en gylta på 51 kg skjuten.
Publicerat November 11, 201015 yr Grattis 20 grisar är inget dåligt resultat på ett år, och det är ju inte slut ännu. //
Publicerat November 12, 201015 yr Författare saftigt resultat. gratulerar - samtliga på samma mark? Tackar tackar Det är tur att man inte har koll på alla timmar man sitter...... Och sen så har jag en väldigt förstående kvinna oxå. Som tillåter detta. Nej alla är inte skjutna på samma mark Jag har 2 st åtlar en här hemma och en i Agunnaryds trakten ca 5 mil bort.
Publicerat November 12, 201015 yr Författare Imponerande! Hinner det bli 25 eller Ja vi får se men det blir iaf jakt ikväll imorgon och sön
Publicerat November 12, 201015 yr Gå inte ut med detta till dina grannar bara! Själv har jag 3 marker och skjuter ca 15 grisar om året.
Publicerat November 12, 201015 yr Författare Gå inte ut med detta till dina grannar bara! Själv har jag 3 marker och skjuter ca 15 grisar om året. Dom är bara glada att det skjuts gris här... Men visst viss avundsjuka finns ju Men å andra sidan så är dom inte så intresserade av att sitta och vaka å då får man skylla sig själv
Publicerat November 12, 201015 yr Grattis, Delar man bara med sig så brukar det sällan vara några problem, måttligt glamouröst att vaka gris om nätterna och ett jäkla jobb såväl förebyggande som efteråt. Tur det finns sånna som dig.
Publicerat November 12, 201015 yr Författare Grattis,Delar man bara med sig så brukar det sällan vara några problem, måttligt glamouröst att vaka gris om nätterna och ett jäkla jobb såväl förebyggande som efteråt. Tur det finns sånna som dig. Tackar Men jag är en av dom få som älskar att sitta och vaka Det är den mest spännande jakten som finns
Publicerat November 12, 201015 yr TackarMen jag är en av dom få som älskar att sitta och vaka Det är den mest spännande jakten som finns Tyckte jag också i 10 år.... men inte längre!
Publicerat November 13, 201015 yr Tyckte jag också i 10 år.... men inte längre! Frontier har skaffat Wachtel, sånt öppnar ögonen för vad som är riktigt kul
Publicerat November 13, 201015 yr Grattis till nassarna. Jag väntar fortfarande på min första svenska gris. Jagar iof inte dom aktivt
Publicerat November 13, 201015 yr Frontier har skaffat Wachtel, sånt öppnar ögonen för vad som är riktigt kul Helt riktigt! En helt annan dimension på jakten. Hon driver allt som kommer i hennes väg och dreven är mellan 10-15 minuter som oftast. Söker ut 200m i alla riktningar och dammsuger hela området på djur... För en månad sedan sprang hon runt mina ben och drev bara i någon minut... Träning och åter träning har gett resultat!
Publicerat November 13, 201015 yr Författare Helt riktigt! En helt annan dimension på jakten. Hon driver allt som kommer i hennes väg och dreven är mellan 10-15 minuter som oftast. Söker ut 200m i alla riktningar och dammsuger hela området på djur... För en månad sedan sprang hon runt mina ben och drev bara i någon minut... Träning och åter träning har gett resultat! Visst är det kul med hundjakt. Jag har varit med på 2 st men jag föredrar vakjakt när det gäller gris. Varför....jo det är lättare att skjuta rätt gris. så tycker jag iaf
Publicerat November 16, 201015 yr Författare Imponerande! Hinner det bli 25 eller Kanske hinner bli 25 för den 21:a trillade idag En liten på 30 kg
Publicerat December 4, 201015 yr Författare nr 22 Härligt en smidig jakt på 5 min På väg ner såg jag att det lös på åtlen När jag kom fram så mkt riktigt gris på åtlen Gick inte ens i i kojan utan tog stöd emot knuten 1 min senare så small det 30 kg gris lade sig knall fall