Publicerat November 12, 201015 yr Ja men hallå. Även Rovdjursjakt i allmänhet med hund är välkommen här. Såå skriv nu och in med bilder.
Publicerat November 15, 201015 yr Har bara lyckats få ihjäl en räv än i år. tidigt på hösten. Å den rackarn var inget jag ville fota tyvärr. Däremot har jag tagit ofantligt fler grävlingar än tidigare. Fast det är bara 6 st. Men det är ju mer än 1 ifjol!
Publicerat November 15, 201015 yr Författare Har bara lyckats få ihjäl en räv än i år. tidigt på hösten. Å den rackarn var inget jag ville fota tyvärr. Däremot har jag tagit ofantligt fler grävlingar än tidigare. Fast det är bara 6 st. Men det är ju mer än 1 ifjol! haha Aug-sep Rävarna är ju inte så vackra . Men kul med Grimbarts 2st har det blivit för mina hundar i år.
Publicerat November 15, 201015 yr nogra rävar och nogra mårdhund är vi fot med drivande hundarna.lördag kom årets största bakslag när foxhunden min drunkna räv jäveln gick rakt till svag is och hunden gick genom is.det är bara bit tänderna håp och fortsätta.
Publicerat November 15, 201015 yr nogra rävar och nogra mårdhund är vi fot med drivande hundarna.lördag kom årets största bakslag när foxhunden min drunkna räv jäveln gick rakt till svag is och hunden gick genom is.det är bara bit tänderna håp och fortsätta. tråkigt att höra!
Publicerat November 15, 201015 yr nogra rävar och nogra mårdhund är vi fot med drivande hundarna.lördag kom årets största bakslag när foxhunden min drunkna räv jäveln gick rakt till svag is och hunden gick genom is.det är bara bit tänderna håp och fortsätta. Tyvärr det som jag bävar mest för. Vägar och isar är aldrig roliga... Trist som faan!
Publicerat November 15, 201015 yr nogra rävar och nogra mårdhund är vi fot med drivande hundarna.lördag kom årets största bakslag när foxhunden min drunkna räv jäveln gick rakt till svag is och hunden gick genom is.det är bara bit tänderna håp och fortsätta. Beklagar
Publicerat November 15, 201015 yr Bredvid grävlingen låg en räv som kom ut efter ett tag. Den hann bara några meter innan den blev liggandes framför storgranen.
Publicerat November 15, 201015 yr Författare Beklagar sorgen slaktarn. Kul bilder Perry jakten i vardagsrummet är i min smak
Publicerat November 15, 201015 yr nogra rävar och nogra mårdhund är vi fot med drivande hundarna.lördag kom årets största bakslag när foxhunden min drunkna räv jäveln gick rakt till svag is och hunden gick genom is.det är bara bit tänderna håp och fortsätta. Fyyy...inget vidare det.
Publicerat November 16, 201015 yr Brorsan sköt sin första räv för stövarn min, en inte så vacker skapelse. har kommit fram till att jag har extremt mycket räv på ny marken! kan ha 3-4 drev på en dag
Publicerat November 25, 201015 yr Brorsan sköt sin första räv för stövarn min, en inte så vacker skapelse. har kommit fram till att jag har extremt mycket räv på ny marken! kan ha 3-4 drev på en dag Kul å Grattis Sköt första räven för terriern och stövarn min i helgen, mer finns att läsa i jaktdagboken.
Publicerat November 25, 201015 yr Författare Kul å Grattis Sköt första räven för terriern och stövarn min i helgen, mer finns att läsa i jaktdagboken. Grattis : ). Vad är det för terrier Stoltzen?
Publicerat November 25, 201015 yr Då förstår jag att Räven är i Näven Och att hunden är för ful för inte visa Zlatan hundar !!
Publicerat November 26, 201015 yr Författare Och att hunden är för ful för inte visa Zlatan hundar !! De må vara fula men precis som Zlatan så är dom bra : ) Men ska vi snacka fula terriers så finns det en ras som slår alla rekord. ser ut som man fått bottennapp i en insjö!
Publicerat November 27, 201015 yr De må vara fula men precis som Zlatan så är dom bra : )Men ska vi snacka fula terriers så finns det en ras som slår alla rekord. ser ut som man fått bottennapp i en insjö! Borderterrier är juh verkligen fina med sina år av springa in i en vägg till utseende!! Men Foxterrier är ändå det fulaste jag ägt och dom är så fula man blir lika full i skratt när man ser 50cm näsa är ute och springer!
Publicerat November 28, 201015 yr Lyckad helg! Började i lördags med ett snabbt drev som smet förbi postarna sen direkt i gryt, ringde en kompis med en tyskterrier han aldrig provat i gryt förut! tog ca 30 sek för tysken att få ut räven som jag fick skjuta Och idag hade vi också flyt, såg en räv vid tio tiden som vi släppte stövarn på, drev i en timme innan brorsan fick skjuta en fin rävtik! roligt var att stövarn snittade 15 km/h! skottet finns att se här:
Publicerat November 28, 201015 yr Lyckad helg!Började i lördags med ett snabbt drev som smet förbi postarna sen direkt i gryt, ringde en kompis med en tyskterrier han aldrig provat i gryt förut! tog ca 30 sek för tysken att få ut räven som jag fick skjuta Och idag hade vi också flyt, såg en räv vid tio tiden som vi släppte stövarn på, drev i en timme innan brorsan fick skjuta en fin rävtik! roligt var att stövarn snittade 15 km/h! skottet finns att se här: Grattis ! .... och lykad filmning . (gillar !)
Publicerat November 30, 201015 yr Grattis ! .... och lykad filmning . (gillar !) Tack Joo det är bra att ha jaktintresserade kompisar utan vapen det verkar krylla av räv, en kompis såg tio st under en bilfärd på en mil! Men det är kanske inte så konsigt när man är det enda som jagar räv på 10 000 hektar + den enorma tillgången på sork!