Publicerat Januari 1, 201115 yr Första räven blev skjuten efter 2,5 h fint rävdrev idag av valpen 7mån
Publicerat Januari 1, 201115 yr Det blev en räv igår efter det att stövaren jagat in den i gryt. Ca 10 minuters grytjob av terriern så smög räven ut bakom mig. Jag hittar tyvärr inte sladden till mobilen, så jag kan inte lassa in bilder. //Roggman66
Publicerat Januari 2, 201115 yr Räv nr2 fick sätta livet till idag efter lite om och men! utav valpen alltså
Publicerat Januari 2, 201115 yr Räv nr2 fick sätta livet till idag efter lite om och men! utav valpen alltså snygt jobbat
Publicerat Juli 16, 201114 yr Trevlig tråd att läsa! Ska skriva flitigt i nästa års tråd om hur det går för min unghund Göran Mvh Martin
Publicerat Juli 16, 201114 yr Trevlig tråd att läsa! Ska skriva flitigt i nästa års tråd om hur det går för min unghund Göran Mvh Martin Ja snart är det dags igen
Publicerat Juli 16, 201114 yr Trevlig tråd att läsa! Ska skriva flitigt i nästa års tråd om hur det går för min unghund Göran Mvh Martin Ska bli roligt att läsa. Visst är göran efter kim och biabys eka?
Publicerat Juli 16, 201114 yr Ja snart är det dags igen Precis....det riktiga jakten. ....och iår med 2 stövare så blir det extra kul.
Publicerat Juli 16, 201114 yr Precis....det riktiga jakten. ....och iår med 2 stövare så blir det extra kul. Kul och Kul dina förväntningar på dubbla resultatet är för oss alla en självklarighet.. Själv har man åtlat in lite grävling och hållit stövarn måttligt skogsvan och mer "cyklat" med han..
Publicerat Juli 17, 201114 yr Ska bli roligt att läsa. Visst är göran efter kim och biabys eka? Ja de är han
Publicerat Juli 17, 201114 yr Får man släppa stövarn på synlig räv eller rävspår 1aug eller måste man vänta tills den 21? SIGGE
Publicerat Juli 17, 201114 yr Får man släppa stövarn på synlig räv eller rävspår 1aug eller måste man vänta tills den 21? SIGGE Kommer den ställa räven ja, men har du sura jaktlag nära dig som inte ser det bra i det du gör så vänta tills 21aug.. Har du unghund ellet valp är det nästan olagligt att inte släppa den på sånt..
Publicerat Juli 17, 201114 yr Ja fy fan va härligt det skall bli att få ut och släppa stövarn på hare Skojar! Men snart drar det igång, tänkte att jag ska pröva att släppa på nån grävling och se hur han beter sig. Va till en gryt idag med han där det är grävling och han ville mer än gärna in..
Publicerat Juli 18, 201114 yr Kommer den ställa räven ja, men har du sura jaktlag nära dig som inte ser det bra i det du gör så vänta tills 21aug.. Har du unghund ellet valp är det nästan olagligt att inte släppa den på sånt.. Göran kommer att släppas på varje synobs innan 21 aug, känns ju som ett måste
Publicerat Juli 18, 201114 yr Göran kommer att släppas på varje synobs innan 21 aug, känns ju som ett måste Så ska det låta!
Publicerat Juli 18, 201114 yr Göran kommer att släppas på varje synobs innan 21 aug, känns ju som ett måste Verkar som om du fattat det hela......
Publicerat Juli 19, 201114 yr Verkar som om du fattat det hela...... Man hoppas ju att man gör rätt iaf. När de inte har vart jaktsäsong så har han fått rävsvansar att leka med, dragit spår med ett rävskinn från tidigare jaktsäsong. Sen så hade vi några fina rävdrev i slutet på jaktsäsongen och jag sköt en eftersöksräv på ståndskall för honom, frambenet var avskjutet. Så de ska bli kul att se hur det går i höst Mvh Martin.H
Publicerat Juli 19, 201114 yr Du och dyngan kommer nog få en riktigt rolig vinter och höst! Ska bli kul och följa era upptåg och stövare
Publicerat Juli 19, 201114 yr Du och dyngan kommer nog få en riktigt rolig vinter och höst! Ska bli kul och följa era upptåg och stövare Vi kommer att skriva flitigt och framgångar och bakslag. Mvh Martin.H
Publicerat Juli 19, 201114 yr Kommer att skriva både om framsteg och bakslag, för det finns ju dagar då det inte går som man vill
Publicerat Juli 19, 201114 yr Kommer att skriva både om framsteg och bakslag, för det finns ju dagar då det inte går som man vill de är sant!
Publicerat Juli 19, 201114 yr Kommer att skriva både om framsteg och bakslag, för det finns ju dagar då det inte går som man vill jasså du har väl ingen spets?