Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

med slida

Featured Replies

Publicerat

Såhär blev slidan till masurbjörks kniven. Tog en liten pensel och donade länge o väl med läder färg så att jag skulle få slidan att likna lite grann masur björk. Vad tror ni.? Den röda spacern mellan mässingen tyckte jag blev riktigt bra.

mvh Kimmo Lilja

ett-77.jpg

tv-75.jpg

Publicerat

Super snygg kombination :rolleyes:

Publicerat

Shit... :rolleyes: Med pensel?? Är det något du INTE kan?? :lol: Det blev skitläckert!

Publicerat

Mycket läcker.

Häftigt hur du fått lädret att se ut som trä! :rolleyes:

Publicerat
  • Författare

Tackar :rolleyes: o bockar för er som driver mig framåt.

Trevlig lördag på er mina vänner. Själv ska jag nog unna mig ett par glas gott rött i kväll med min bäste älskade vän o livskamrat frugan.

Publicerat

Du är inte bara en duktig knivmakare du är även mycket duktig på att komponera ihop bilden så att kniven framhävs mycket bra. Tycker nästan alltid dina kompositoner är väl genomtänkta.

En fråga. Du har aldrig gjort någon kniv med mycket vitt i tänkte att det kunde varit mycket effektfullt att göra ett nästan helt vitt skaft med lite brunt i?

Publicerat

Otroligt snyggt arbete. Både kniv o slida. :rolleyes:

Publicerat

Det var nog fanimig en av de snyggaste kombinationer jag har sett hittills!!!

Mycket bra resultat!

Publicerat

Riktigt läckert! Jag gillar också den röda spacern :)

Publicerat

Den hade passat som dubbelkniv Kimmo

Publicerat
  • Författare

Tackar.

Var riktigt roligt att se hur slidan kom fram näe man lekte med penseln ett tag.

Swinxs: här är ett par knivar med mycket vitt jag gjort:

dennahorn2.jpg

dennhorn.jpg

ryman.jpg

no2.jpg

sen2.jpg

Måste bara visa golden valpen våran tik fick ett tag sedan.

lisa1.jpg

dam.jpg

Publicerat

Mycket snyggt kimmo. Den översta och den understa var grymma det är något sånt jag är sugen på men någon gång ska jag ha mått sådant

Publicerat
  • Författare

Vitt i skaftet är tacksamt att jobba med då det passar till det mesta mörkare färgerna och även ljusare brunt. Problemet är att hitta så bra horn att det är minimalt med märg.. Bladet på den översta är från en av våra medlemmar knivmakaren Seved hjelm.

Publicerat

Riktigt fin Kimmo. Den översta tänkte jag på. Riktigt fint trä i skaftet och slidan har du fått till jäkligt bra.

Seved

Publicerat
  • Författare

Tackar Seved.

Publicerat
Vitt i skaftet är tacksamt att jobba med då det passar till det mesta mörkare färgerna och även ljusare brunt. Problemet är att hitta så bra horn att det är minimalt med märg.. Bladet på den översta är från en av våra medlemmar knivmakaren Seved hjelm.

Ha ha ja jag tyckte väl att jag kände igen bladet :o. Jäkligt fin kniv den oxå. Den ser smidig ut. Det är fint horn i den, men som du säger det är svårt att få tag på.

Seved

Publicerat
  • Författare

Tackar Seved.

Funderar på att lägga ut en annan kniv som jag håller på att färdigställa senare. Skulle vara en special beställning till en engelsman men han har fått economiska problem med sitt företag o kan inte köpa kniven. Sätter ut den här istället senare när jag fixat den helt klar. Huvudet på kniven har ett björn huvud i mässing och ett dekorerat bolster i mässing, brunt iron wood.

Publicerat

Attans vad ha-begäret får sig en knäck nu. Så vackert så man nästan dör. Och inte kan köpa... :) Inte schysst när du visar upp så vackra saker, Kimmo... :) Det lär nog bli rusning och budgivning på kniven med björnhuvudet. ;) Ska bli spännande att få se den med - även om det kommer att smärta i själen att jag inte kan köpa. :D

Publicerat
  • Författare

Du är för snäll Shamani :) Ska ta bilder på den nu så bilder kommer inom kort

Publicerat
Du är för snäll Shamani :) Ska ta bilder på den nu så bilder kommer inom kort

Du blandar ihop snällhet med ärlighet, Kimmo. :D Ser fram emot bilderna! =)

Föresten...valpen är ju bara helt bedårande! :)

Publicerat

Det har ju gått över en halvtimme sen du skrev att du skulle ta bilderna... var är dom?? :) Det tar ju en evighet ju... :)

:D

Publicerat
  • Författare

Kommer aldeles strax. Ska bara äta först är det någon som skriker från köket....

Publicerat
Kommer aldeles strax. Ska bara äta först är det någon som skriker från köket....

Vet hon inte vad det är som är viktigt här i livet?? :wacko::D

Nåja, om du nu måste äta så får jag väl vänta en stund till, då.... :wacko:;):D

Publicerat
  • Författare

Här kommer nu kniven som jag hade en köpare till men affären gick omkull för pengar problem. Om någon är intresserad så ge mig ett anständigt bud så kanske jag tar det. Givetvis blir det en slida till också gjord av mig.

Skaftet gjorde jag av mexican ironwood, sten hårt o massivt träd. Röd vulcan fiber mellan huvud o bolster. Björn huvudet och bolstret har jag fått av min far en gång i tiden. Han fick dem av en local smed i norra finland. Ren mässing.

Bladet är smitt av kull lager och annat jäkligt fint stål. hrc på ca 60. Smides spår kvar på bladet. Gjord på beställning av en smed utanför motala. ca 8.8 cm långt och vasst som f--n. Hela kniven är ca 21 cm lång.

Vad tror ni?

mvh Kimmo Lilja

tv-76.jpg

ett-78.jpg

Publicerat

*mutter, mutter, mutter* :wacko: Vill HA! Har inga pengar... kymigt läge. ;) Visste det. Bara visste att jag skulle få ont i själen av att se den. Jag får snart snart sluta dyka in i dessa trådar av fantastiska hantverk... *mutter, mutter, mutter*

Finns det inte någon RIK karl här inne som vill ha mig som kan överösa mig med vackra knivar?! :wacko:

*mutter, mutter, mutter* Blir fnoskig av såna här frestelser. Det kommer att leda mig in i galenskap - tro mig!

Ja, ja, vad är väl en dag på slottet....suck.

Drömma kan jag ju åtminstone göra.

Så vackert, vackert! :D