Publicerat Februari 16, 201115 yr Första älgen föll den 10/10 1989 då jag var 17 år. Gångna säsongen föll nr.17 och nr.18 en kalv och en kviga.
Publicerat Februari 16, 201115 yr Dubblade iår med en kalv och en tjur! Så två tjurar 8+7 och två kalvar. Sen har jag haft 4 älg olyckor sen i nov! En i lördags och en i måndags. /Nicke
Publicerat Februari 16, 201115 yr JAg har skjutit 9 i år, men får nog svara som Skuris, jag har tyvärr inte en aning om hur många det är totalt, vet att sent 80 och tidigt 90 var det bra jakt i flera år, men man har blivit mycket bekvämare med åren och inte i närheten lika trigger happy.
Publicerat Maj 14, 201114 yr Om jag inte minns fel är det tre stycken, alla på generell jakt eller B-licens. Skickad från min mobil
Publicerat Maj 14, 201114 yr 1 fälld av egen kula, 38 av den jag suttit hos och varit med och passat ett 100-tal. Dock så var det ingen jakt för mig ifjol, jagade för första gången själv för två år sedan och i år skall jag nog försöka ge älgarna en bättre omgång... Christer
Publicerat Maj 14, 201114 yr jag måste nästan säga 0 älgar då jag tyvärr bara varit passkytt och inte skjutit en ända älg på stånd. jag kanske låter bitter och nog är det trevligt att skjuta på pass men den riktiga älgjakten som ger skäl för namnet för mig är att få jobba närmare med hunden.
Publicerat Maj 15, 201114 yr Första året jag fick jaga ensam, var i höstas. Sköt två tjurar och en ko. Varav ena tjuren vägde 380 kg, 16 pinnar (guld) . Fler ska det bli hoppas jag
Publicerat Maj 23, 201114 yr Jag har skjutit 2 stycken sen jag fick börja jaga själv (i höstas.) 1 tjurkalv och en ko. har även avfångat 3 stycken när jag var yngre som min morfar skjutit på man får hoppas att man fortsätter snittet på 2 älgar per år så man får sig lite rökt älghjärta
Publicerat Maj 23, 201114 yr Har jagat älg i många år, Skåne, Småland, Värmland, och i Jämtland... Har tamigfan aldrig fått hål på en älg.. Många chanser men har aldrig kunnat trycka, senast i Jämtland hade jag Ko och kalv i pass men kossan täckte bra så hade bara huvudet synligt och som ansvarsfull gäst sköt jag inte, nästa pass en 25 plus tjur i fullt sken över en smal skogsväg. Tror fan att Diana har bestämt sig att denne bara ska få va nära.
Publicerat Maj 26, 201114 yr Älgjakt är inte bland favoriterna men hittills har det blivit 3st 1 kalv 1 fjoling(sjuk) och en 1 kviga. Har jagat i 3 år.
Publicerat Juni 2, 201114 yr Jagat älg 7 höstar och fick skjuta min första älg (stor ko) 2010. Helt magiskt, nu är man med i gemet!
Publicerat Juni 7, 201114 yr 7st! 3 tjurar 1 ko 3 kalvar. ca 2 per år sen jag började. men har släppt drygt 7-10 kor som jag tyckt varit för stora för att skjuta.
Publicerat Juni 7, 201114 yr Jag har inte direkt haft något flyt när det gäller antal skjuta älgar. Jag är inne på mitt fjärde årtionde i älgskogen. I snitt har jag bara skjutit älg var tredje år. Däremot är jag lite mer lyckosam vad gäller troféer. Genomsnittet på alla skjutna älgar blir en Hälge, dvs en sextaggare. Hittills toppar jag med en udda 18 taggare med min son med på passet på sin första älgjaktsdag.
Publicerat Juni 8, 201114 yr En älg vart annat år hittills, alltså 13 stycken allt som allt. Mest kvigor faktiskt av någon underlig anledning. I år är det dax att fälla en igen om allt går som förut. Och det gick vägen i år också,nummer 14 en kvig-kalv.