Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Pierce 6Br

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Fan va läcker den blev Jocke! :wub:

Hoppas att skjutbanebesöket inte blir en besvikelse! :) Fast med den kalibern så lär du inte bli det dock B)

Tjena!

Break in är nu gjord, kallt som fan!!! första treskottaren mätte 13,2 mm c-c så jag är väl ganska nöjd ;)

Det var svårt att få till några vettiga avfyrningar med den kyla som var idag, pekfingret var lika flexibelt som ett 20 mm armeringsjärn :lol: Ska ladda lite mera patroner sen blir det nya skjutbanebesök :D

Mvh Jocke

• Svar 69
  • Visningar 14k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Tjena!

Break in är nu gjord, kallt som fan!!! första treskottaren mätte 13,2 mm c-c så jag är väl ganska nöjd ;)

Det var svårt att få till några vettiga avfyrningar med den kyla som var idag, pekfingret var lika flexibelt som ett 20 mm armeringsjärn :lol: Ska ladda lite mera patroner sen blir det nya skjutbanebesök :D

Mvh Jocke

Klockrent Jocke nu är det bara finliret kvar :D

Mvh.

Publicerat
  • Författare

Klockrent Jocke nu är det bara finliret kvar :D

Mvh.

Yes!

Ska försöka få tag på lite fler 90 grains scenar kulor, dom jag hade är slut så dagens test var med 77 grainaren.

Mvh Jocke

Publicerat
  • Författare

Hej

Idag har jag vart ute och jagat men det blev inget. När kylan väl gav med sej började det blåsa som bara fan i stället :mad: .

Enda fågel obsen idag var en järpe som jag skrämde upp ur snön.

Order har lagts på nya kulor hos skytteprecision idag :D

1 kilo N135 har också landat på hyllan :D så nu är jag snart igång på riktigt :lol:

Mvh Jocke

Publicerat
  • Författare

Hej

I väntan på att mina scenarkulor ska dimpa ner i lådan så har jag laddat upp dom sista 77 grains lapua kulorna som jag hade.

Laddade även ett gäng med hornadys 80 grains fmj.

Slänger in en bild på en av treskotts serierna som jag sköt när jag gjorde break in.

Mvh Jocke

post-1757-0-59634200-1293572192_thumb.jp

post-1757-0-40043000-1293572217_thumb.jp

post-1757-0-42055500-1293572241_thumb.jp

post-1757-0-57528200-1293572274_thumb.jp

Publicerat

Har du problem att komma över 90gr. Scenar så kan jag avvara några bara att höra av dig.

Ska bli skoj att se om 80gr. Hornady fungerar den gick uselt i min förra br men helt Ok i denna om det beror på stigningen kan jag inte säga säkert men tror inte jag sett någon 8" som skjutit bra med den men hoppas din gör det

Publicerat
  • Författare

Har du problem att komma över 90gr. Scenar så kan jag avvara några bara att höra av dig.

Ska bli skoj att se om 80gr. Hornady fungerar den gick uselt i min förra br men helt Ok i denna om det beror på stigningen kan jag inte säga säkert men tror inte jag sett någon 8" som skjutit bra med den men hoppas din gör det

Tjena Lars

Det låter bra med kulorna.Du hade väl 1-8 i stigning i din första br?

Jag har inga höga förväntningar på hornady kulan i min bössa men man måste ju prova :D

Vore ju bra om det fungerar, men det får jag snart se, ska jobba ett fm skift till sen blir det skjutbanan för hela slanten ^_^

Funderar på att testa sierras 90 grains fmj också men har hört från flera håll att den kan vara lite lynnig att få stabil precision med.

Flera säjer att den skjuter bra men inte hela tiden, undrar om dom är ojämna i tillverkningen.

Mvh Jocke

Publicerat

Japp hade 8" i förra bössan 10" i denna men du borde testa Berger 105or också sköt några orrar utan problem med den kulan i XCen

Norma såljer den kulan för 2.60 och den skjuter verkligen bra tyvärr säljs den enbart mollad men funkar att tumla dem rena för ögat åtminstone

Vilket lyx att jobba fm själv sliter man natt blir nog skoter skytte imorgon om jag vaknar innan det är mörkt

Fruset hav ger trevliga förutsättningar för skytte på valfria avstånd :ph34r:

Publicerat

Frän bössa! :wub:

Vad väger bössan? 77gr-arna är det scenar också?

Funderar själv på pipbyte i min 223-a, tänkte också klubba tjäder med 90gr-arna, men jag

lurar på en grov 20" pipa i 6x45 ^_^ .

Så dåligt med tunga fågelkulor i 224... :angry:

Publicerat
  • Författare

Frän bössa! :wub:

Vad väger bössan? 77gr-arna är det scenar också?

Funderar själv på pipbyte i min 223-a, tänkte också klubba tjäder med 90gr-arna, men jag

lurar på en grov 20" pipa i 6x45 ^_^ .

Så dåligt med tunga fågelkulor i 224... :angry:

Hej

kul att du gillar bössan.

Exakt hur mycket den väger vet jag inte, men den är inte speciellt tung.

Skulle tippa på ca 3,6 kg i vikt på ren bössa.

77 grains kulan är ingen scenar utan en vanlig hålspets, men jag tycker att den funkar bra till fågel.

Om jag inte kommer ihåg helt fel så finns det en 77 grains scenar i .224 också.

Mvh Jocke

Publicerat
  • Författare

Japp hade 8" i förra bössan 10" i denna men du borde testa Berger 105or också sköt några orrar utan problem med den kulan i XCen

Norma såljer den kulan för 2.60 och den skjuter verkligen bra tyvärr säljs den enbart mollad men funkar att tumla dem rena för ögat åtminstone

Vilket lyx att jobba fm själv sliter man natt blir nog skoter skytte imorgon om jag vaknar innan det är mörkt

Fruset hav ger trevliga förutsättningar för skytte på valfria avstånd :ph34r:

Ja inte vet jag om det är nån lyx med fm skift, men det funkar bra tycker jag.

Då tycker jag att det är mer lyx med valfri längd på skjutbanan :D

Vore kul att prova lite havsskytte.

Nu försöker jag att hitta på nån tjäder att inviga bössan med, men det verkar vara glest med dom i år.

Mvh Jocke

• 3 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Hejsan!

Äntligen har jag fått tummen ur och skrivit något nytt här. fick inviga BR'en idag med tre orrar.

Skjutavstånden var 196, 194 Och 168 meter, ammon var hemladdad med 32 grain norma 203B & Lapua Scenar 90 grain.

Den laddningen skjuter riktigt bra i min bössa lite som att leka med en laserpekare :D

Det blåste lite idag men jag korrigerade inget för vinden och det gick bra ändå, bara att sikta rakt på och trycka av :D

Känns så jäkla gött när allting stämmer.

Bilder kommer när jag har fått mobilkameraskräpet att vilja samarbeta med datorn :angry:

Mvh Jocke

post-1757-0-52729200-1295420835_thumb.jp

Publicerat

Stort stort grattis...

/Christian

Publicerat

Grattis!

Publicerat
  • Författare

Tack så mycket!!

Det värmde, har gått och pulsat i lårdjup snö ganska så långt för dom fåglarna då jag inte använder skidor.

Har vart uppe på berget vid flera tillfällen men då bara sett hönor.

Mvh Jocke

Publicerat
  • Författare

Hej

Fick rätsida på kameraskräpet så bilden är tillagd :D

Mvh Jocke

Publicerat

Hejsan!

Äntligen har jag fått tummen ur och skrivit något nytt här. fick inviga BR'en idag med tre orrar.

Skjutavstånden var 196, 194 Och 168 meter, ammon var hemladdad med 32 grain norma 203B & Lapua Scenar 90 grain.

Den laddningen skjuter riktigt bra i min bössa lite som att leka med en laserpekare :D

Det blåste lite idag men jag korrigerade inget för vinden och det gick bra ändå, bara att sikta rakt på och trycka av :D

Känns så jäkla gött när allting stämmer.

Bilder kommer när jag har fått mobilkameraskräpet att vilja samarbeta med datorn :angry:

Mvh Jocke

Härligt jocke kanon grattis te orrarna o bössan verkar ju kanon oxå nu är den invigd o klar :D

Mvg.

Publicerat
  • Författare

Härligt jocke kanon grattis te orrarna o bössan verkar ju kanon oxå nu är den invigd o klar :D

Mvg.

Hej

Tack så mycket!

Bössan skjuter riktigt bra med min hemladdade plugg men jag ska testa lite såna här också som jag fick levererade igår.

Mvh Jocke

post-1757-0-60573200-1295422695_thumb.jp

Publicerat

Härligt Jocke!

Väldigt trevlig bössa du byggt när den sedan skjuter som en laser blir väl lyckan fullständig

Normas DL har jag aldrig testat i br men skjuter den lika fint som deras XC lär du bli nöjd, kulan verkar även fungera bra på fågel

Nu väntar vi bara på sådan bild på din bössa ;)

post-857-0-54165400-1295437795_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare

Härligt Jocke!

Väldigt trevlig bössa du byggt när den sedan skjuter som en laser blir väl lyckan fullständig

Normas DL har jag aldrig testat i br men skjuter den lika fint som deras XC lär du bli nöjd, kulan verkar även fungera bra på fågel

Nu väntar vi bara på sådan bild på din bössa ;)

post-857-0-54165400-1295437795_thumb.jpg

Tack Lars!

Bössan är jag nöjd med :D men som det ser ut nu är det väldigt skralt med tjädrar där jag jagar så jag är tveksam till att jag kan bjuda på

en bild med bössan & en tjäder :(

Men än finns det tid så jag har inte gett upp än :D

Mvh Jocke