Publicerat December 11, 200619 yr äntligen åker till finland om två månader och ska jaga mårdhund var tre år sen jag var där jag bara längtar
Publicerat December 11, 200619 yr äntligen åker till finland om två månader och ska jaga mårdhund var tre år sen jag var där jag bara längtarVart i Finland skall du ???Har en kompis som varit några (4-5) dagar till södra Finland på grytjakt och dom hade fått över 40 st mårdhundar och några grävlingar också...tror det var 8 st
Publicerat December 11, 200619 yr Vart i Finland skall du ???Har en kompis som varit några (4-5) dagar till södra Finland på grytjakt och dom hade fått över 40 st mårdhundar och några grävlingar också...tror det var 8 st Jaa, det vart väl över 50 strecket för dem. Tror vi talar o tänker på samma gäng. Ruskigt bra resultat, ännu med tanke på att vädret är definitivt inget vinterväder som leder mina tankar till att många mårhundar vistas ännu "utomhus" .
Publicerat December 12, 200619 yr Jaa, det vart väl över 50 strecket för dem. Tror vi talar o tänker på samma gäng. Ruskigt bra resultat, ännu med tanke på att vädret är definitivt inget vinterväder som leder mina tankar till att många mårhundar vistas ännu "utomhus" .Tror nog nästan det måste vara rekord för dem...för det är nog samma gäng.... i mina öron låte det helt otroligt hur mycket mårdhund det finns i era trakter dit i ......söööödern! ;D
Publicerat December 13, 200619 yr jag vet inte vad byn heter men den ligger 1,5 h från Åbo vi var där och jagade för tre år och då blev 11 mårdhundar och 3 grävlingar på 3 dagar
Publicerat December 14, 200619 yr jag vet inte vad byn heter men den ligger 1,5 h från Åbo vi var där och jagade för tre år och då blev 11 mårdhundar och 3 grävlingar på 3 dagarOkej...då är det mao söderut. 8) Ni får hoppas på samma tur nu då ;D eller kanske bättre.
Publicerat Februari 16, 200719 yr jag skulle åkt till finland i onsdags och jagat mårdhund men jag blev sjuk och fick stanna hemma f_n vad tråkigt men jag skickade hunden med mina kompisar så den får jaga
Publicerat Februari 18, 200719 yr Författare En kompis hade varit ute och spårat sjubb nu på morgonen och hade hittat färska spår runt en övergiven sommarstuga. Han ringde och frågade om jag hade tid att komma och kolla stugan, och det hade jag Väl framme så markerade hundarna att det fanns mårhund där, så min terrier for under och fick genast kontakt, ska väl påpeka att dett är första gången min hund kommer i närkontakt med en levande sjubb. Nå ja hon börjar lite sakta att skälla och morra och modet växer allt som tiden går. Det flyttar på sig hela tiden och och vi "spriger" runt och försöker att få syn på den. Så kommer den ut under verandan och jag får syn på den samtidigt som jag hör att hundarna böjar att slåss på andra sidan huset, så jag rusar dit för att sära dem åt, då jag ser att dom har fått tag i den andra sjubben :D Så det är bara att avsluta livet för denna mårdhund. ;D Terriern in till baka och kör på ca. 2 timmar till, vi ser sjubben flera gånger men kan inte skjuta då hunden är för nära. Vi blir tvugna att lämna den andra mårdhunden då mörkret kommer mot och batterierna i ficklampan är slut. >
Publicerat Februari 21, 200719 yr mina kompisar som var i finland nu i helgen sköt 14 mårdhundar så det var tråkigt att man blev sjuk
Publicerat Februari 21, 200719 yr mina kompisar som var i finland nu i helgen sköt 14 mårdhundar så det var tråkigt att man blev sjuk Jaaa-aa, du skulle ha vart med (du får hålla dig borta från skidbackorna).. Du hänger med nästa gång pånytt
Publicerat Februari 22, 200719 yr Jaaa-aa, du skulle ha vart med (du får hålla dig borta från skidbackorna).. Du hänger med nästa gång pånytt ja nästa gång ska jag med