Publicerat November 28, 201015 yr Under veckan som kommer ska jag göra en serie på ca 4 knivar kolstål med blad längder på ca 6- 8 cm långa. I lite olika vckra trädslag med några inlägg annars ganska basic. skaftena kommer att ha en mindre fingerguard i formen. De ska funka som händiga jakt knivar med fina läder slidor. Finns det intresse för såna ? Tänkte att dem ska döpas till jaktsnack serien o eventuellt ska jag pauta in jaktsnack på slidorna om ägarna av sajten tycker det är ok. Tänkte att det kan vara en kul grej. Ska inte göra dem i någon direkt vinst intresse utan mer för att få tillbaka material kostnaderna och lite för jobbet. Vad tror ni ? mvh Kimmo Lilja
Publicerat November 28, 201015 yr intresse finns ju alltid med tanke på hur fina knivar du gör en ide jag fick var ju att du kunde ha en "röd tråd " så att man kan se på dom alla 4a att det är en serie o inte "bara" 4 st snygga knivar. o sen när dom lyckliga ägarna har med dom ut på jakt så kan man se att "Oj har du en jaktsnack 2010 he he. bara en ide. Ha det gött /Eas
Publicerat November 28, 201015 yr Mycket bra här finns intresse då det skulle kunna vara en mycket bra julklapp till min gamle far
Publicerat November 30, 201015 yr Författare skulle vart ledig den här veckan men så blir det inte som vanligt så kniveriet får vänta lite. Måste hoppa in o jobba istället
Publicerat December 3, 201015 yr Författare Första kniven av serien mod 1 jaktsnack som jag döper den till är så gott som färdig. Sätter ut bilder imorgon. Ska bara bli 4 av denna modell med olika material men med samma form o kombinationer.
Publicerat December 3, 201015 yr Ska bli intressant att se bilderna!! Börjar det närma sig något ormskinnsmönstrat snart?
Publicerat December 3, 201015 yr Tjena Kimmo ska bli jäkligt kul att se den första Ha en trevlig helg /Jocke
Publicerat December 4, 201015 yr Författare defransson: Jag ska börja med din nu när som helst. Här kommer min vad jag kallar mod 1 jaktsnack. Blir bara 4 stycken av denna modell. Skaftet är jäkligt fint masur björk med inslag av flamm. Mässing, vulcan fiber. Finger guard för att slippa skära sig . Bladet är kolstål 1085. ca 59 hrc och 7 cm långt så det är en händig kniv till allround. Bladet är syra etsat för att motstå rost bättre. Hela kniven är ca 18,5 cm långt. Kniven sitter riktigt bra i handen, det ser ni på skaftet :-) Ska göra en slida till av vegetabilgarvad läder och pauta in jaktsnack mod 1. Om någon bestämmer sig redan nu så gör jag en vänster eller höger slida till den beroende på köparen. Vill bara ha 1000 lappen för den inkluderat slida och snälla inga prutningar då det är det lägsta priset jag ger för er. :-) Täcker mina material kostnader och väldigt lite arbets kostnader :-) Ha de i stugorna gubbor o gummor. mvh Kimmo Lilja
Publicerat December 4, 201015 yr defransson: Jag ska börja med din nu när som helst. Här kommer min vad jag kallar mod 1 jaktsnack. Blir bara 4 stycken av denna modell. Skaftet är jäkligt fint masur björk med inslag av flamm. Mässing, vulcan fiber. Finger guard för att slippa skära sig . Bladet är kolstål 1085. ca 59 hrc och 7 cm långt så det är en händig kniv till allround. Bladet är syra etsat för att motstå rost bättre. Hela kniven är ca 18,5 cm långt. Kniven sitter riktigt bra i handen, det ser ni på skaftet :-) Ska göra en slida till av vegetabilgarvad läder och pauta in jaktsnack mod 1. Om någon bestämmer sig redan nu så gör jag en vänster eller höger slida till den beroende på köparen. Vill bara ha 1000 lappen för den inkluderat slida och snälla inga prutningar då det är det lägsta priset jag ger för er. :-) Täcker mina material kostnader och väldigt lite arbets kostnader :-) Ha de i stugorna gubbor o gummor. mvh Kimmo Lilja riktigt fin kniv Kimmo ja de ack om man inte skulle köpa den i julklapp till farsgubben
Publicerat December 4, 201015 yr Riktigt snyggt Kimmo! Nästa år måste det nästan bli dags för mig att köpa en kniv av dig.
Publicerat December 5, 201015 yr Författare tackar. Tycker själv om de här med kortare blad. Lätta att använda.
Publicerat December 5, 201015 yr Författare Det har du med. :-) Då har den första fått ett nytt hem ., ska bara dona färdigt slidan.
Publicerat December 5, 201015 yr mmm fasen va fin Kimmo älskar när du får till skaften så att dom lever. härliga rörelser i träet.. ME LIKE !! Grattis till Storviltsjägaren. MVH Eas
Publicerat December 5, 201015 yr Författare Tackar Eas. Måste bara få gnälla lite också. Sista veckorna när jag har tänkt att börja göra något i snicar verkastan så har jag fått dessa förbannade strömavbrott till o från. Senast i går kväll var det kolsvart igen. Så här har det hållt på sen det blev kallt någon vecka sedan. Några timmar avbrott för att sen komma igång igen, Sista tiden har det nästan vart dagligen något avbrott. En sak jag undrar är varför i helv--- gräver man inte ner kabel skiten i backen istället för?? Det pratas att det ska göras så att slipsarna slår mot varandra men händer det något då?? Inte Faan.... Pengar ska dom ha med enorma el priser men göra något för att effektivisera,, Näääeeee dom enstaka stövelnötarna på landsbygden kan nog det här med att klä på sig. Dom är vana. Så fa--n heller. Okey,ska sluta nu men blir så trött på det här ibland.
Publicerat December 5, 201015 yr är det bara hos dig eller är det fler som blir drabbade ? bara undrar om felet är hos dig eller om det är ute på linorna ? är det hos dig kan säker någon elektriker här på forat hjälpa till annars e de bara o klaga till leverantören om det är på linorna. ( är på väg till ikea. köper några påsar värme ljus till dig o skickar ) MVH Eas
Publicerat December 5, 201015 yr Författare heh heh... Som tur är så är det inte huset utan linorna här runt om i lansbygden. Trädgrenar som blir tunga av is snö och lägger sig på linorna osv... Inget av det här skulle hända om dem grävde ner kablarmna.
Publicerat December 5, 201015 yr Väntar spänt på 2an.. kanske jag köper om den faller mig på läppen. Måste ha en Kimmokniv nu