Publicerat December 3, 201015 yr Ja hur bra är dom egentligen? Alltså vinter modellen. Har ju vinter stövlar idag men fryser som en kärring i dom. Har ju sett några som har dom och dom säger att dom inte fryser i dom
Publicerat December 3, 201015 yr Ja hur bra är dom egentligen? Alltså vinter modellen. Har ju vinter stövlar idag men fryser som en kärring i dom. Har ju sett några som har dom och dom säger att dom inte fryser i dom Dom är varma, men jag tycker det är så underlig passform på dem. Man ska ha korta och breda fötter.
Publicerat December 3, 201015 yr Köpte nyss ett par. Kanonsköna, rejält varma men köp 2 storlekar större än du har, de är små i storlek. Helt klart en sko jag kommer att fortsätta med. De lämpar sig inte för bindning sen har jag hört att de är lite omtåliga för mekanisk skada.
Publicerat December 3, 201015 yr Brukar va en stor nackdel med dom. Sulorna slits rätt snabbt och blir hala. Annars är de bra.
Publicerat December 3, 201015 yr Författare Jo men då får man ju byta ut dom. Testade ett par 47 och dom rätt ganska fint med ett par ragg socker. Jaja får väl testa
Publicerat December 3, 201015 yr Jo men då får man ju byta ut dom. Testade ett par 47 och dom rätt ganska fint med ett par ragg socker. Jaja får väl testa Vi pratar helblanka på en säsong.
Publicerat December 3, 201015 yr Vi pratar helblanka på en säsong. Det är lugnt, bubba åker mest bil under jaktsäsongen
Publicerat December 3, 201015 yr Det är lugnt, bubba åker mest bil under jaktsäsongen Ja det är ju en viss skillnad mot oss som energiskt trampar oss fram genom stenskravel och blötmyrar.
Publicerat December 3, 201015 yr Vi pratar helblanka på en säsong. Haft mina i 2 år och jag änvänder dom mycket och dom ser som nya ut. Mvh
Publicerat December 3, 201015 yr Har oxå ett par muckboots och de är varma, nästan för varma iaf när jag har följande sockor på mig: http://www.idefixteko.se/open_produkter/pr...p;plats_id=1307 OCH http://www.idefixteko.se/open_produkter/pr...p;plats_id=1307 har alltså 2 par. Normalt så har jag storlek 43 men med dessa får jag använda storlek 44/45 och en konstig sak är att det inte finns separata storlekar i 44 och 45 utan endast denna "kombistorlek" Testade igår med vanliga bomullssockar i -9 grader en timme och inte en tendens att frysa !! En positiv sak med dem är den grova sulan som inte lagrar snö utan är mkt självrensande Jag kan "VARMT" rekommendera dem
Publicerat December 3, 201015 yr Haft mina i 2 år och jag änvänder dom mycket och dom ser som nya ut.Mvh Kompisens var helblanka på en säsong. Mina såg halvslitna ut efter 5 gånger användning. Men har bara haft dem sen oktober.Vi får väl se hur mycket det är kvar till våren. Men annars så är jag nöjd med dom. Lätta, sköna och varma.
Publicerat December 3, 201015 yr Jag är också inne på att köpa Muckboots, vet någon vart i Sthlms/Uppsala området som man kan prova innan man köper? Har letar på nätet men hittar tyvärr inte... Mvh Peter Berglund
Publicerat December 3, 201015 yr Tror jag har ngn sommarmodell men trots det så håller de värmen bra faktiskt. Var bara nu sist när jag satt ute som jag faktiskt frös, hade ett par vanliga tubsocker och sen någon "jägarsocka" av oklart material på fötterna och efter ngr timmar vart det faktiskt kallt. Detta då i 7-8 minusgrader samt ungefär lika många sekundmeter. Mvh!
Publicerat December 3, 201015 yr Regel nummer 1. Aldrig bomull direkt mot foten. Ull eller syntet med ull efteråt.
Publicerat December 3, 201015 yr Jag är också inne på att köpa Muckboots, vet någon vart i Sthlms/Uppsala området som man kan prova innan man köper? Har letar på nätet men hittar tyvärr inte...Mvh Peter Berglund Fanns på Mk Jakt i Åkersberga. Kanon att man svarar på sina egna inlägg. Tay Sport för 1195:-
Publicerat December 3, 201015 yr Mina såg halvslitna ut efter 5 gånger användning. Men har bara haft dem sen oktober.Vi får väl se hur mycket det är kvar till våren. Ja men för oss andra som lyfter på fötterna kanske de håller lite längre Har funderat på o köpa muckbots till ungarna o frun, de fryser som faen om fötterna när vi isfiskar. Men så kan de ju inte köpa vinterskor heller... Ska ju va snyggt oxå.... nä den kombinationen finns inte...
Publicerat December 3, 201015 yr riktigt varm stövel...nästen för varmt ibland. Synd bara att dom inte håller.
Publicerat December 3, 201015 yr Ja men för oss andra som lyfter på fötterna kanske de håller lite längre Kan ju ha med min kroppshydda / små fötter att göra. Måste bli högt tryck per cm.
Publicerat December 3, 201015 yr riktigt varm stövel...nästen för varmt ibland. Synd bara att dom inte håller. Ari hur har de gått sönder för dig ?
Publicerat December 3, 201015 yr varma är dom men ja tycker inte dom är spec sköna att gå i en hel dag och man ska se vars man sätter fötterna för dom håller inte så mycket tror jag fick hål i mina andra gången jag använde dom i skogen.
Publicerat December 3, 201015 yr varma är dom men ja tycker inte dom är spec sköna att gå i en hel dag och man ska se vars man sätter fötterna för dom håller inte så mycket tror jag fick hål i mina andra gången jag använde dom i skogen. Jag har då använt mina hårt i skogen då jag arbetar med skogsvård (Röjning,Huggning) och de har hållt förvånansvärt bra ser ut som nya!!!!!!
Publicerat December 3, 201015 yr Ari hur har de gått sönder för dig ? Tror dom tog slut under skidturer, men första revorna kom efter några gångers användning....Kan ju ha varit nå måndags ex!
Publicerat December 3, 201015 yr Sulorna håller bra på mina däremot går neoprenskaften sönder lätt speciellt på den tunnare gröna modellen. Annars varma och hyggliga att gå med
Publicerat December 4, 201015 yr Jag säljer ju MuckBoot på jobbet. Nu skall jag vara helt ärlig och berätta som det är. Jag har aldrig haft en kund som klagat på att dem skulle vara slitna, aldrig någon som sagt att dem fryser i dem eller någonting. Dem har bara varit skitbra. Dock, jag håller på att frysa ihjäl i mina egna trots alla de tänkbara strumpkombinationer. Att gå i dem är kalas, men inte en hel dag så som det är med alla stövlar. Skall hoppa i dem där angara istället och se om dem är bättre..