Publicerat December 7, 201015 yr Bubba, du lär bli nöjd. Jag är jättevarm i mina. Michaela, tjejer är i regel mer lättfrusna än killar och det finns en bra förklaring till detta anno 2010
Publicerat December 12, 201015 yr Tycker dom är för varma, när dom blir blöta så är dom det resten av tiden man kan jaga och mina efter ca 10 gånger användning har redan visat sig spricka där gummit och neoprenet möts!
Publicerat December 12, 201015 yr Tycker dom är för varma, när dom blir blöta så är dom det resten av tiden man kan jaga och mina efter ca 10 gånger användning har redan visat sig spricka där gummit och neoprenet möts! REKLAMERA dom direkt !!! alltså jag har ett par muckboots som jag använder Vintertid och INTE då det är barmark. Då använder jag ett par Vinter nokia och jag har haft mina i 3år nu, en skada har upp kommit då jag fick en skada på dom då jag körde skoter (vass kant som skar hål i den ). Är nu lagade.
Publicerat December 12, 201015 yr Michaela, tjejer är i regel mer lättfrusna än killar och det finns en bra förklaring till detta anno 2010 Mm, men den enda gången jag är varm i dem är ju på sommaren. Ja, det är konstigt det där men får väl försöka få fatt i någonting annat istället:)
Publicerat December 13, 201015 yr REKLAMERA dom direkt !!! alltså jag har ett par muckboots som jag använder Vintertid och INTE då det är barmark. Då använder jag ett par Vinter nokia och jag har haft mina i 3år nu, en skada har upp kommit då jag fick en skada på dom då jag körde skoter (vass kant som skar hål i den ). Är nu lagade. jo dom är nog inlämnade och frågan är om man vill ha ett par nya eller slippa vi diskuterar nu
Publicerat December 13, 201015 yr Mina muckboots bet en räv hål i efter bara några gångers användning...annars tycker jag dom är ganska varma ganska skriver jag för när dom väl blivit fuktiga är det som att ha en isklamp på foten...blir bättre med en yllesula i...men de slår inte en jörnkänga eller lundahags doito med filtladdar i. Men att nån skulle nöta upp dom under låter djäkligt konstigt...däremot att dom spricker av nötning eller blir hål på gummit utan allt för omild behandling det hållar jag med om. Men vad är alternativet för runt 1000lappen.
Publicerat December 14, 201015 yr Min fru har önskat sig sådana i julklapp men jag hört både ris och ros om dem. Hon fryser extremt lätt om fötterna, så jag är på jakt efter det bästa/varmaste för passjakt. dvs dem behöver inte vara så bra att gå i. Det får bli den stora klappen så det får kosta bara det är riktigt bra grejer. Jag behöver massor av feedback från Er som är som provat dessa eller något som är bättre. Mvh!/
Publicerat December 14, 201015 yr Snowpower är ju en förbaskat varm sko också...och funkar att gå i men är man ihärdig vandrare spricker de under sulan efter ett år eller så.
Publicerat December 14, 201015 yr Är riktigt nöjd med mina. Bara man har bra sockar i för man blir lätt för varm annars.
Publicerat December 23, 201015 yr Jag har ett par Muck Boots "Sport Tay" som jag är (än så länge) rejält nöjd med, dels vid stillasittande på älgpass är dom sköna - har hitintills aldrig frusit om fötterna med dom (med en kvalitetsstrumpa närmast foten och sen en tjockare stickad socka). Dom är dom för varma att gå med om det typ "bara" är runt -10 eller så. Men i söndags var dom helt perfekt, pulsade runt efter ett par tjädertuppar i drygt två timmar i -20. Skaften smet åt runt benen bra också så jag fick inte in en enda snöflinga i stövlarna trots att snön gick över skaften hela tiden - utan att dom satt åt för hårt. Dom är dock rätt klumpiga/breda nedtill så man hakar lätt i pedalerna på bilen när man kör med dom, och jag har hitintills inte provat om dom passar i mina Olskogens Jägarbindningar än... Men kanske nu på söndag om det är riktigt kallt att jag provar dom med skidor. Dock är dom inte sååå lämpliga när man är ut med hu'nn på morgonpinkningen och hon tycker att det är kallt och vill springa :-) Springa i dom, well ... :-) Tyvärr tycker jag materialkvalitén på dagens stövlar är åt helsike för dålig, ett par år och man drabbas ofta av materialfel i form av sprickor i skaften. Förr kunde ett par bra stövlar hålla så länge att man nötte ned mönstret under dom - oftast inte numera. Ska bli intressant och se hur dessa sköter sig... /Rikard
Publicerat December 23, 201015 yr https://www.addnature.com/product.aspx?dept_id=0&pf_id=KAMIKOSLODAM Problemet löst! Min fru har önskat sig sådana i julklapp men jag hört både ris och ros om dem. Hon fryser extremt lätt om fötterna, så jag är på jakt efter det bästa/varmaste för passjakt. dvs dem behöver inte vara så bra att gå i. Det får bli den stora klappen så det får kosta bara det är riktigt bra grejer. Jag behöver massor av feedback från Er som är som provat dessa eller något som är bättre. Mvh!/
Publicerat December 25, 201015 yr Min fru har önskat sig sådana i julklapp men jag hört både ris och ros om dem. Hon fryser extremt lätt om fötterna, så jag är på jakt efter det bästa/varmaste för passjakt. dvs dem behöver inte vara så bra att gå i. Det får bli den stora klappen så det får kosta bara det är riktigt bra grejer. Jag behöver massor av feedback från Er som är som provat dessa eller något som är bättre. Mvh!/ Kom på ett bra tips annars.. Härkilas Inuit-känga. Dem ser jättestora och klumpiga ut men dem går faktiskt till -90 i lätt rörlighet. Dem bör man inte alls frysa i och dem lämpar sig om något till vakjakt eller liknande. Eller, gör som jag. Ta på ett par mysiga strumpor, väl på pass, hoppa ur skorna och ner i sovsäcken. Sätt dig som en skräddare och njut!
Publicerat Maj 30, 201115 yr Brukar va en stor nackdel med dom. Sulorna slits rätt snabbt och blir hala. Annars är de bra. Har nu använt mina sen oktober och jag är nöjd så långt att de är sköna att gå i. Men som jag sagt innan så verkar sulorna inte va särskilt slitstarka. Kollade mönstret i mina och det var nästan blankt bitvis. Mina Le chameu som jag använt minst 2år länge var inte lika mycket slitna.
Publicerat Maj 30, 201115 yr Har nu använt mina sen oktober och jag är nöjd så långt att de är sköna att gå i. Men som jag sagt innan så verkar sulorna inte va särskilt slitstarka. Kollade mönstret i mina och det var nästan blankt bitvis. Mina Le chameu som jag använt minst 2år länge var inte lika mycket slitna. Jag håller med sulorna är slut efter en säsong ..lite dåligt när man bara jagar 5-6dar i veckan som hundförare.. Sedan tycker jag dom är lite varma så här års.. men jag har aldrig frysigt i dom..
Publicerat Maj 30, 201115 yr För oss passkyttar som inte går en meter i onödan finns det bara ett par varma skor; Sorel Glacier. De är tillverkade i Kanada och är anpassade för extremkyla (de ska hålla ner till - 70 grader) och som ett exempel använder forskarna i Arktis Sorel Glacier.