Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Varg obs

Featured Replies

Publicerat

Enligt NSD har vargen nått sina mål nu...

Nsd

Se där ja! Jag var in på vargweben och såg att den hade förflyttat sig nu på morgonen.

• Svar 281
  • Visningar 61,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Dansken
    Dansken

Hela Sverige ska leva 

• Börjar med att lägga in om de vargar som sågs kring Hemavan. Några Norska ungdommar har sett två stycken vargar i närhetan av Hemavan enligt Västerbottens Folkblad. http://www.folkbladet.nu/209829/2

• Det har setts en Varg i Burträsk, troligen är det vargen som fanns i Gällivare och som flyttades ner till Dalarna. Dom tror att den är på väg tillbaka till Gallivare.

Posted Images

Publicerat

Se där ja! Jag var in på vargweben och såg att den hade förflyttat sig nu på morgonen.

Dokkasvargen skjuten, beslut kom vid 8 tiden och vid 10 var den skjuten, i samma område som den flyttades från

Publicerat

Dokkasvargen skjuten, beslut kom vid 8 tiden och vid 10 var den skjuten, i samma område som den flyttades från

Ja, jag har hört det!:D :D :D

Publicerat

Sett spår flera gånger efter varg på Gräsberget (Torsby)senast v:18 Freda. Området var fredat under jakten.

Tydligen en med finsk ryska gener, Hur den nu tagit sig hit. Har provat lägga ut på Rovobs flera gånger ca:4 men observationerna blir inte med <_<

Publicerat

Nu ska tydligen Dokkasbergsvargen kremeras och sedan skall en ceremoniell högtidsstund hållas med tillhörande bankett och 3 rätters middag med en hastig begravning någonstans i bottenviken ackompanjerad av 6 tums kanonad... Hela konkarongen skulle tydligen gälla 1000-1500 speciellt inbjudna gäster.

Det hela finansieras av att vargen inte kommer att följas med helikopter och ett forskarteam dom närmaste 5 åren.

Publicerat
1000-1500 speciellt inbjudna gäster.

haha!

jag vet två "jägare" inbjudna från diverse jaktforum. :D :D :D :D :D

No names, no names....

Publicerat

Hur kul va det........Jag jagar någon km strax norr om det :wacko:

• 6 months later...
Publicerat

Nu får sig vargtiken en ny åktur.

http://www.jagarefor...ust-nu-1.18848/

Vilka stackare blir det nu som få en naturupplevelse :ph34r:

Ja, jag läste det nyss på jakt o jägare.sad.gif

Undra vem som ska få dras med dom nu???

• 3 weeks later...
Publicerat

Enl. säker källa så har vi 4 st gråben i Norrbotten i skrivande stund. Rapporten kommer från en kompis i Överkalix. :(

Det är tur att hunden löper nu och jag hoppas verkligen att dom har vänt om och gott tillbaka till Finland el. vandrat söder ut snarast möjligt.

Publicerat

Dom har observerat 4 vargar nu 3 dagar i rad ca 3 km från där jag bor, och det är i södra dalarna :-)

Publicerat

Enl. säker källa så har vi 4 st gråben i Norrbotten i skrivande stund. Rapporten kommer från en kompis i Överkalix. :(

Det är tur att hunden löper nu och jag hoppas verkligen att dom har vänt om och gott tillbaka till Finland el. vandrat söder ut snarast möjligt.

vilken tur vi har spårsnö då iaf ;)
Publicerat

vilken tur vi har spårsnö då iaf ;)

Jepp! :)

Publicerat

Ja va f#n ska man säga om stolligheterna

http://sverigesradio...artikel=4891122

Det är billigt och bra för samhället att hålla på att flytta gråben kors och tvärs över landet.

• 1 month later...
Publicerat

Vragobs utanför Eksjö!

Jag håller på och tar eda på närmare var.

Publicerat

Vargen sågs utanför Höreda..

Publicerat

Ja, och en påkostad kändis dessutom.

Publicerat

Varg fotograferad på Åland, nordöstra skärgården. Lär va på första sidan på Ålandstidningen imorgon. Återkommer med länk.