Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Varg obs

Featured Replies

Publicerat

Förutom de 2st som är bekräftade utanför Rimbo (Går ensamma)

1- Rådmansö

1- Vätö

1- Norr om Riala

2- Mellan Vallentuna och Rimbo (går tillsammans)

• Svar 281
  • Visningar 61,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Dansken
    Dansken

Hela Sverige ska leva 

• Börjar med att lägga in om de vargar som sågs kring Hemavan. Några Norska ungdommar har sett två stycken vargar i närhetan av Hemavan enligt Västerbottens Folkblad. http://www.folkbladet.nu/209829/2

• Det har setts en Varg i Burträsk, troligen är det vargen som fanns i Gällivare och som flyttades ner till Dalarna. Dom tror att den är på väg tillbaka till Gallivare.

Posted Images

Publicerat
  • Författare

VARG I HUSUM. Denna gång fick jag se den själv. Den sprang över vägen mitt i dombäcksmark kilometern utanför Husum. Den sprang upp i samma skog Som jag just varit i och jagat med min hund. Satt i bilen på väg tillbaka, 10 min innan va ja ute. Då var de nån som fick kalla kårar kan ja säga. INTE ETT DUGG JÄVLA ROLIGT!

Skit dom sprider sig ut över landet oroväckande fort nu. Vi har nog redan nått alla mål med hur många vargar vi ska ha i landet jag tror att vi har närmare 400 stycken vargar i landet nu lågt räknat.

Publicerat

400? hörde från en pålitlig värmlänning(det finns såna)att bara i Torsby kommun räknar dom med 200!Vänta 2-3 år till utan jakt,ja då har Helvetet brakat loss!

Vadå,vildsvin??eller Kanadagås?

Publicerat
  • Författare

Som du såg så skrev jag lågt räknat. Nä vi måste få tillbaka vargjakten innan detta tottalt spårar ur mer. Våra politiker måste våga stå imot EU och SRF,Naturskydsföreningen och NVV

Publicerat

Nu blev det slutjagat för jaktkamraten!Inte F-N inte ska han bli en mumsbit för vargen,men han förstår inte varför husse håller han inne när det roligaste han vet är å jaga dessa rådjur norr om Karlstad!! 30 mil i bil är inget,det luktar utplacering...........

Publicerat

Nu blev det slutjagat för jaktkamraten!Inte F-N inte ska han bli en mumsbit för vargen,men han förstår inte varför husse håller han inne när det roligaste han vet är å jaga dessa rådjur norr om Karlstad!! 30 mil i bil är inget,det luktar utplacering...........

Inte för att jag vill skrika utplantering i detta fall (än)

Men visst f*n verkar det skumt. Ett utav dom få vargfria platserna i Värmland så bosätter det sig en utvandrad genetiskt viktig varg.

Publicerat

men vi här nere i halland har ju varg nu så dem kan nog komma överallt nu

Publicerat

Ni har ju en i Särö,har väl vart där hela veckan,konstigt att ingen har lyckats köra på den,sån trafik där e?Men kommer den inte över motorvägen så åker "dom"väl dit å kallar in den,så kör dom den till nåt annat ställe.

Publicerat

man får väl hoppas det för som sagt kul ja å våran hundförare va ute i skog va ser man inte då färska varg spår.......

Publicerat

Tydligen så sågs en Varg i Jörlanda igår, inte så långt hemifrån  :dry: 

Kan det vara den som sprungit runt i Götet eller är de flera i området ??

Publicerat

Tydligen så sågs en Varg i Jörlanda igår, inte så långt hemifrån  :dry: 

Kan det vara den som sprungit runt i Götet eller är de flera i området ??

bredfjälls reviret ligger ju ca 1 mil därifrån så det är troligen därifrån den kommer.

-Carl på sin galaxy

Publicerat

Bredfjällreviret är upplöst.

Publicerat

av länsstyrelsen kanske ja men då gömde de informera ulvarna. minst en är kvar efter skabben för två års sedan. sågs sist nu på senhösta vilket troligen är den gamle alfatiken. men du kanske är med insatt herr david? själv lever jag i reviret.

-Carl på sin galaxy

Publicerat

av länsstyrelsen kanske ja men då gömde de informera ulvarna. minst en är kvar efter skabben för två års sedan. sågs sist nu på senhösta vilket troligen är den gamle alfatiken. men du kanske är med insatt herr david? själv lever jag i reviret.

-Carl på sin galaxy

Svårt att svara på vem som skulle vara "mest insatt" :wink:

Men även om det gamla reviret är upplöst så innebär det väl inte med automatik att det inte kommer in andra individer?

Att det vandra runt minst en individ är väl inte speciellt svårt att tro då marken ligger i direkt förlängning av dalssidan?!

Sen att det troligen är den gamla alfatiken (spekulationer) kan likväl stämma, men några rivirmarkeringar är inte funna under de gångna två säsongerna (fakta).

Publicerat

men det skabbreviret är ju känt dock är det ca 25 mil ifrån den plats vi diskuterar just nu.

-Carl på sin galaxy

Ja, jag vet men jag slängde bara ut länken när jag såg det i Jakt o Jägare.

Publicerat

-Carl på sin galaxy

Svårt att svara på vem som skulle vara "mest insatt" :wink:

Men även om det gamla reviret är upplöst så innebär det väl inte med automatik att det inte kommer in andra individer?

Att det vandra runt minst en individ är väl inte speciellt svårt att tro då marken ligger i direkt förlängning av dalssidan?!

Sen att det troligen är den gamla alfatiken (spekulationer) kan likväl stämma, men några rivirmarkeringar är inte funna under de gångna två säsongerna (fakta).

revirmarkering finns och det erkänner länsstyrelsen om du vet vem du skall fråga. dyker upp obsar nästan en gång per vecka. har inte spårat denna sidan nyår men du är välkommen att följa med. var jagar du?

-Carl på sin galaxy

Publicerat

revirmarkering finns och det erkänner länsstyrelsen om du vet vem du skall fråga. dyker upp obsar nästan en gång per vecka. har inte spårat denna sidan nyår men du är välkommen att följa med. var jagar du?

-Carl på sin galaxy

Finner det mer intressant om vem jag och flera med mig skall fråga isf?

Varken Jimmy, Ulf, Annica eller Bertil har varit på humör att delge den informationen du gör utan har med "bestämd hand" hävdat motsatsen.

(Bl.a Uddevalla, Ljungskile och Ucklum. )

Publicerat

-Carl på sin galaxy

Finner det mer intressant om vem jag och flera med mig skall fråga isf?

Varken Jimmy, Ulf, Annica eller Bertil har varit på humör att delge den informationen du gör utan har med "bestämd hand" hävdat motsatsen.

(Bl.a Uddevalla, Ljungskile och Ucklum. )

pm..

-Carl på sin galaxy

Publicerat

Någon som vet något ang Rialahannens betende emot Jakthundar och boskap mm mm?