Publicerat Mars 22Mar 22 Detta är en populär post. Göteborgsvarvet närmar sig så man får ju börja känna på lite längre distanser. Kände mig inte på topp men man hade nog kunnat pannbena sig en halvmara om man hade valt en längre runda
Publicerat Mars 23Mar 23 Varit lite sen på att uppdatera, men träningen fortsätter i bra takt och form. Har lagt om till lite mer helkroppsträning nu för variationens skull. Skönt nu när solen kommit fram och värmer, så man får lättare att ta sig ut. Säger till när det händer...
Publicerat Mars 26Mar 26 Filar lite undan för undan. Men idag tog det ut sin rätt, har varit uppe och spytt 2ggr nu 🫣
Publicerat April 3Apr 3 Va med och asade mig runt ett varv på Rävarundan idag, ingen officiell tävling utan det skulle springas 2023, 2024 och 2025 års rundor på under 3h idag. Men va ganska nöjd med ett varv när det är trail 🤮😂
Publicerat April 5Apr 5 Detta är en populär post. Trotsade blåsten idag för på söndagar springer man milen, det är sen gammalt
Publicerat April 7Apr 7 Har inte tränat på 2 veckor nu pga halsont och bortfall av rösten. Väser som en orm och känner verkligen hur det kryper i kroppen för att man inte varit på gymmet . Fick tips av sköterskan på VC om GeloRevoice så får bli ett stopp på apoteket på vägen hem från jobbet. Och javisst ja.... tystnad också...
Publicerat April 7Apr 7 12 minutes ago Ryberget sa:Har inte tränat på 2 veckor nu pga halsont och bortfall av rösten. Väser som en orm och känner verkligen hur det kryper i kroppen för att man inte varit på gymmet . Fick tips av sköterskan på VC om GeloRevoice så får bli ett stopp på apoteket på vägen hem från jobbet. Och javisst ja.... tystnad också...Då hoppas vi på snabb bättring 🙏🏻
Publicerat April 10Apr 10 På 2026-04-07 at 09:25 Ryberget sa:Har inte tränat på 2 veckor nu pga halsont och bortfall av rösten. Väser som en orm och känner verkligen hur det kryper i kroppen för att man inte varit på gymmet . Fick tips av sköterskan på VC om GeloRevoice så får bli ett stopp på apoteket på vägen hem från jobbet. Och javisst ja.... tystnad också...Kan va lite avis på de som går te gym å trivs med det, sonen bla. Men, det är helt enkelt inte min grej, trotts att jag förstår nyttan med den träningsformen. Jag är nog mer en ved-gubbe skulle jag tro. Krya. /P
Publicerat April 10Apr 10 På 2026-04-03 at 10:31 Joacim sa:Va med och asade mig runt ett varv på Rävarundan idag, ingen officiell tävling utan det skulle springas 2023, 2024 och 2025 års rundor på under 3h idag. Men va ganska nöjd med ett varv när det är trail 🤮😂 Bra kämpat. /P
Publicerat April 10Apr 10 På 2026-04-05 at 13:27 TekDr sa:Trotsade blåsten idag för på söndagar springer man milen, det är sen gammaltBra kämpat. /P
Publicerat April 10Apr 10 Motionerat pannbenet. Bestämde innan att idag blir det en runda. Laddade upp 5min innan avfärd med 200gr kalorier samt dricka med bruz. Hyste tvivel om egen förmåga, men det ska xxx genomföras. Oklart om det va en bra ide. Nu, recovery mode. Gör nog aldrig någonting mer, kanske. /P
Publicerat %s vid %s %d dy 5 hours ago TekDr sa:Kroppen var ordentligt trött idag men det blev ändå en rätt ok tid.Snyggt jobbat 👏🏻👍🏻 Själv tog jag bara en 5km runda idag, tryckte på helt ok iaf.
Publicerat %s vid %s %d dy 16 hours ago TekDr sa:Kroppen var ordentligt trött idag men det blev ändå en rätt ok tid.Grymt!
Publicerat %s vid %s %d dy 11 hours ago Joacim sa:Snyggt jobbat 👏🏻👍🏻Själv tog jag bara en 5km runda idag, tryckte på helt ok iaf. Bra jobbat!
Publicerat %s vid %s %d dy Detta är en populär post. Trots att man är gammal och tjock måste man ändå röra på sig: dock har jag "livslång restriktion" på att springa- det pallar inte infästningen av nya höften för. Det har dock aldrig varit min grej. Men i går tog vi en fin lång promenad i skogen bland blåsippor, vitsippor och tussilago för att hitta bästa stigen upp till sjön som jag har fått lov att fiska i. Det blev så här:Jag har så otroligt mycket att tacka mina hundar för: jag har alltid behövt gå med dom i ur och skur- det är nog mycket lättare att "hoppa över" om man inte har någon hund... Så här ser en typisk månad ut för mig:
Publicerat %s vid %s %d dy Detta är en populär post. Har helt saknat motivation för regelrätt träning de senaste åren, men att späka en kontorskropp med motormanuell avverkning ca 5-8 h/dag lör-sön under november-mars funkar skapligt.Nu tyckte "Dave" tydligen att jag behövde lite motion i april också:Blev nog hugget och ihopskotat ca 10 m3fub på ett par eftermiddagar med viss hjälp av farsan nu i helgen.MVHAlias
Publicerat %s vid %s %d dy 1 hour ago Dansken sa:Trots att man är gammal och tjock måste man ändå röra på sig: dock har jag "livslång restriktion" på att springa- det pallar inte infästningen av nya höften för. Det har dock aldrig varit min grej. Men i går tog vi en fin lång promenad i skogen bland blåsippor, vitsippor och tussilago för att hitta bästa stigen upp till sjön som jag har fått lov att fiska i. Det blev så här:Jag har så otroligt mycket att tacka mina hundar för: jag har alltid behövt gå med dom i ur och skur- det är nog mycket lättare att "hoppa över" om man inte har någon hund... Så här ser en typisk månad ut för mig:Kopplet te hunden kallas väl även för livlina. Lr som en bekant säger om sin hund, att han är ute med ’pensionsförsäkringen’, menande att jycken håller han i gång så han får ut sin pension. Bra kämpat. /P
Publicerat %s vid %s %d dy 35 minutes ago alias sa:Har helt saknat motivation för regelrätt träning de senaste åren, men att späka en kontorskropp med motormanuell avverkning ca 5-8 h/dag lör-sön under november-mars funkar skapligt.Nu tyckte "Dave" tydligen att jag behövde lite motion i april också:Blev nog hugget och ihopskotat ca 10 m3fub på ett par eftermiddagar med viss hjälp av farsan nu i helgen.MVHAliasAtt mecka med träd / ved i någon form är bra träning, inte alltid kul men bra träning, för kropp å knopp. Håller man på med skärande, kapande eller klyvande verktyg så kräver det att man har en hög lägsta närvaronivå oavsett hur trött man än är. För tappar man fokus och gör fel och det skiter sig så kan ofrivillig amputation uppstå å regenerering finns inte programmerat i vårt dna, än. Så, bra kämpat. /P
Publicerat %s vid %s %d dy 1 hour ago alias sa:Har helt saknat motivation för regelrätt träning de senaste åren, men att späka en kontorskropp med motormanuell avverkning ca 5-8 h/dag lör-sön under november-mars funkar skapligt.Nu tyckte "Dave" tydligen att jag behövde lite motion i april också:Blev nog hugget och ihopskotat ca 10 m3fub på ett par eftermiddagar med viss hjälp av farsan nu i helgen.MVHAliasFörstår precis hur du känner för den motionen och Dave hade precis samma tankar om mitt skogsarbete!🙄
Publicerat %s vid %s %d dy 4 hours ago Dansken sa:Trots att man är gammal och tjock måste man ändå röra på sig: dock har jag "livslång restriktion" på att springa- det pallar inte infästningen av nya höften för. Det har dock aldrig varit min grej. Men i går tog vi en fin lång promenad i skogen bland blåsippor, vitsippor och tussilago för att hitta bästa stigen upp till sjön som jag har fått lov att fiska i. Det blev så här:Jag har så otroligt mycket att tacka mina hundar för: jag har alltid behövt gå med dom i ur och skur- det är nog mycket lättare att "hoppa över" om man inte har någon hund... Så här ser en typisk månad ut för mig:Grymt bra @Dansken . Många skulle gagnas av den typen av vardagsmotion, både för kropp och själ
Publicerat %s vid %s %d dy 6 hours ago PAS sa:Att mecka med träd / ved i någon form är bra träning, inte alltid kul men bra träning, för kropp å knopp. Håller man på med skärande, kapande eller klyvande verktyg så kräver det att man har en hög lägsta närvaronivå oavsett hur trött man än är. För tappar man fokus och gör fel och det skiter sig så kan ofrivillig amputation uppstå å regenerering finns inte programmerat i vårt dna, än. Så, bra kämpat. /PJag tillhör skaran som är tillräckligt dumma för att tycka att det i grunden är riktigt givande att hugga i skogen motormanuellt, men inte barkborreträd eller vindfällen då det blir mer av städuppdrag istället för att skapa något konstruktivt.Huggning funkar ypperligt som "mindfullnessövning", då man inte kan tillåta sig att vara splittrad med t.ex. gnagande tankar om problem att lösa på det vanliga lönejobbet.En bekant råkade klippa av sig en bit av ena underarmen i en giljotinliknande vedmaskin för 25-30 år sedan och på handkirurgen så kommenterade vårdpersonalen att det var tur i oturen att det inte var vävnadsskada orsakad av t.ex. en motorsågskedja, då det är mycket lättare att pussla ihop senor och kärl m.m. vid ett rent snitt. Har ett minne av att han deltog i någon försöksstudie med kylbehandling för att stimulera nervtillväxt.Sorry, blev visst lite OT.MVHAlias
Publicerat %s vid %s %d dy 11 minutes ago alias sa:Jag tillhör skaran som är tillräckligt dumma för att tycka att det i grunden är riktigt givande att hugga i skogen motormanuellt, men inte barkborreträd eller vindfällen då det blir mer av städuppdrag istället för att skapa något konstruktivt.Huggning funkar ypperligt som "mindfullnessövning", då man inte kan tillåta sig att vara splittrad med t.ex. gnagande tankar om problem att lösa på det vanliga lönejobbet.En bekant råkade klippa av sig en bit av ena underarmen i en giljotinliknande vedmaskin för 25-30 år sedan och på handkirurgen så kommenterade vårdpersonalen att det var tur i oturen att det inte var vävnadsskada orsakad av t.ex. en motorsågskedja, då det är mycket lättare att pussla ihop senor och kärl m.m. vid ett rent snitt. Har ett minne av att han deltog i någon försöksstudie med kylbehandling för att stimulera nervtillväxt.Sorry, blev visst lite OT.MVHAliasDå är vi två, finns inget som städar hjärnan så bra som en arbetsdag i skogen med motorsågen i händerna!! 🥰