Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Träning, Fysisk Aktivitet & Sport

Featured Replies

Publicerat

ah en frände äntligen en till med normal syn på hur träning ska gå till

Absolut :D

• 3 weeks later...
  • Svar 2k
  • Visningar 150,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Klämde av 26km löpning i -22 innan nattskiftet uppfriskande!

• Christian N
    Christian N

Sprang Toughest 2016 Malmö igår, 1:17:38 eller däromkring, 776 total och 76 i min åldersklass, 5500 startande. C Skickat från min iPhone med Tapatalk

• Så nu har man skapat lite plats för julmat. hustrun och jag sprang och barnen cyklade bredvid 

Posted Images

Publicerat

Kom just från ett gympass. Vägde mig innan. Har nu gått ner 16kg sedan i somras och är äntligen under 30 i bmi! 3kg till så är jag under 100, både i kilon och vidaste måttet över magenl/höfterna :)

Publicerat
  • Författare

Kom just från ett gympass. Vägde mig innan. Har nu gått ner 16kg sedan i somras och är äntligen under 30 i bmi! 3kg till så är jag under 100, både i kilon och vidaste måttet över magenl/höfterna :)

Fasen va bra Jakob!

Du måste fixa ett inlägg dagen du går under 100 :)

Tänk bara på hur mkt lättare det kommer att bli att röra sig i skogen :D

/T

som just kommit in från tredje löparrundan den här veckan B)

Publicerat

Fasen va bra Jakob!

Du måste fixa ett inlägg dagen du går under 100 :)

Tänk bara på hur mkt lättare det kommer att bli att röra sig i skogen :D

/T

som just kommit in från tredje löparrundan den här veckan B)

Rätt go känsla! :)

Men hur går det med ditt rökande? Fortfarande nikotinfri? Har för mig du slutade samma dag som jag 7/11? :)

Publicerat

Dags att jag skriver i den här tråden. :)

Sommaren 2008 gick jag ner 22kg fett från 94kg till 72kg.

I april 2009 började jag med hård styrketräning och väger pga det idag 100 kg jämnt.:)

En mindre del av det jag lagt på mig är dock fett och det känns som att det är dags att börja jobba av det nu.:)

Ska tillägga att jag är 1,90 lång.

mvh!

Publicerat

I april 2009 började jag med hård styrketräning och väger pga det idag 100 kg jämnt.:)

När jag såg dig i augusti var du ju värsta räkan. Det får bli armbrytning nästa gång vi ses ;)

Publicerat

Det lär inte bli någon nästa gång, marcus vill ha dig och dina skyttekunskaper för sig själv. :D;)

Publicerat

Dessvärre är min paradgren ölhävning vilket tenderar att märkas på midjemåttet.. :D Fast å andra sidan simtränar jag hyfsat mycket och tar utan större prut 10 kg nedåt på ett par veckor bara viljan finns där..

Publicerat

Nu är det fokus på att jobba bort julmaten, all snö har gjort den naturliga fysen att jaga med hund flera dagar i veckan har snöat inne, det har lagt sig under bröstkorgen på ett obehagligt sätt, på jobbet igen och gymmet för att väcka kroppen, kondisen får bli tempo träning så länge.

Publicerat

Onekligen en rolig träning. Kör du, Pertan?

Publicerat

Nu är det fokus på att jobba bort julmaten, all snö har gjort den naturliga fysen att jaga med hund flera dagar i veckan har snöat inne, det har lagt sig under bröstkorgen på ett obehagligt sätt, på jobbet igen och gymmet för att väcka kroppen, kondisen får bli tempo träning så länge.

Mhm.. kanske man ska ge sig på lite mer organiserad träning igen då och varför itne prova ngt nytt? Bra tips Pertan! :)

Publicerat

man läser mycket i tråden om diverse spring å häv men det verkar inte var nån som tränar med hjälp av motor :D:D

Jodå tränar öldrickning och viss löpning på diversa race tävlingar under sommarhalvåret, :wacko:

Publicerat

Mhm.. kanske man ska ge sig på lite mer organiserad träning igen då och varför itne prova ngt nytt? Bra tips Pertan! :)

Kör hårt!

Publicerat
  • Författare

Men hur går det med ditt rökande? Fortfarande nikotinfri? Har för mig du slutade samma dag som jag 7/11? :)

En dag senare...8/11 är min slutardag men det gäller fortfarande!!!

Känns som om jag aldrig rökt en cigg i hela mitt liv :blink: men är fortfarande livrädd för att "åka dit"....

Men med dom här extra kilona.... vete faan om det är värt det?!!

Nu blir det snöpuls, löpträning och smalmat... fy!!

/T

Publicerat

Men med dom här extra kilona.... vete faan om det är värt det?!!

Nu blir det snöpuls, löpträning och smalmat... fy!!

/T

Grattis att du hänger i! ;) De där kilona är försvinner.. Och fördelarna av att slippa beroendet är ju mycket större. ;)

Publicerat

En dag senare...8/11 är min slutardag men det gäller fortfarande!!!

Bra jobbat! :D

Publicerat

Körde ett jaktligt tränignspas i går.

Dryga milen i halvmetern blötsnö med snöskor! :)

Publicerat
  • Författare

Tack för slutarökasupporten you guys :wub:

Tror att jag äter mer för att all mat SMAKAR mer nu när man inte har gammal ciggstank runt omkring sig! Men, jag tror det löser sig nu när valpen är större och orkar hänga med lite mer, dagarna blir längre och kvällarna ljusare!

Det finns hopp - idag sprang jag min säsongsstartarrunda igen :D

/Therese

Publicerat

Nu kör jag nästan varje dag det är öppet. Har just simmat 2000 meter. Kör minst 4 dagar i veckan. Men inte ett kilo har jag gått ner ännu. Möjligen har midjemåttet krympt lite. Sjukgymnasten har gett ett varningens finger och säger att min skada måste opereras vilket läkarna här i gällivare vägrar. Har pratat med en badvakt som har exakt samma skada och är i samma ålder som mig men hon fick en operation av samma läkare. Vad är skillnaden?

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Nu kör jag nästan varje dag det är öppet. Har just simmat 2000 meter. Kör minst 4 dagar i veckan. Men inte ett kilo har jag gått ner ännu. Möjligen har midjemåttet krympt lite. Sjukgymnasten har gett ett varningens finger och säger att min skada måste opereras vilket läkarna här i gällivare vägrar. Har pratat med en badvakt som har exakt samma skada och är i samma ålder som mig men hon fick en operation av samma läkare. Vad är skillnaden?

Det låter verkligen som om du måste stå på dig!! Som sagt, vad är skillnaden mellan henne och dig?.. Och du visar ju verkligen att du har motivationen genom att träna på egentid och helt frivilligt 4 ggr per vecka - bra jobbat!!! :)

Håll ut - bit ihop - kämpa - tjata!

Det är mina tips till dig!

Kram T

Publicerat
  • Författare

Hur tänker ni??

Jag slutar att röka och springer 3ggr/vecka för att orka jaktsäsongen. Jag är INTE överviktig (67kg/1.73m) men gillar att ha ett flås som inte hindrar mig i terräng.

TÄNK OM; ni röker och får kol - orkar inte gå en meter i skogen (eller hemma...)

ni väger för mkt och tar er inte fram i den takt som krävs i skogen...

ni inte hittar kläder/utrustning i den storlek som krävs för er hydda...

VAD är VIKTIGARE än att vara i form??

Kom igen - diskutera!!!

Publicerat

Biggest Loser börjar på måndag. Jag och två överviktiga kollegor lägger in en femhundring var i potten. Invägning och mätning av midjemått. Den som går ner mest procentuellt sett till midsommar vinner potten. Statusuppföljning varje måndag på jobbet. Ser fram emot detta då det är extremt välbehövligt. 123 kg @ 193 cm just nu dårå... :blush:

Publicerat

Jag kör på med kamport MMA, gym, allt i lagoma doser :rolleyes: bra för kropp och själv och sjävförtroendet är då på topp om man råkar stöta på en nalle i skogen :lol:

Publicerat

Såhär på vintern blir det innebandy, gym och skidor. På sommarhalvåret blir det bara gym och mycket rullskidor. I år skall jag under 2h 15min på Alliansloppet (56km). Jag sprang väldigt mycket mer förr, men det tålde inte knäna. Att åka rullskidor däremot är skonsammare för kroppen.

Christian N´s krav på fys tidigare i tråden har jag inga problem att klara av, men var nog ännu bättre på styrkebiten för några år sedan. Våren 07 satte jag pers i bänkpress med 105kg och vägde då 78 själv.

Jag har inga problem att hålla vikten, utan snarare tvärtom. När jag tränar lite intensivt får jag svårt att hålla vikten uppe. Detta trots mängder med mat och även kosttillskott i form av extra protein.

På onsdag skall jag återuppta den gamla härliga träningsformen cirkelfys. Hade en stenhård polsk fystränare när jag gick idrottsgymnasium som hade just cirkelfys som favorit. Det hände ofta att elever inte kunde gå till dushen efter hans pass utan fick ta hjälp av kamrater. :lol:

Publicerat
  • Författare

Såhär på vintern blir det innebandy, gym och skidor. På sommarhalvåret blir det bara gym och mycket rullskidor. I år skall jag under 2h 15min på Alliansloppet (56km). Jag sprang väldigt mycket mer förr, men det tålde inte knäna. Att åka rullskidor däremot är skonsammare för kroppen.

Christian N´s krav på fys tidigare i tråden har jag inga problem att klara av, men var nog ännu bättre på styrkebiten för några år sedan. Våren 07 satte jag pers i bänkpress med 105kg och vägde då 78 själv.

Jag har inga problem att hålla vikten, utan snarare tvärtom. När jag tränar lite intensivt får jag svårt att hålla vikten uppe. Detta trots mängder med mat och även kosttillskott i form av extra protein.

På onsdag skall jag återuppta den gamla härliga träningsformen cirkelfys. Hade en stenhård polsk fystränare när jag gick idrottsgymnasium som hade just cirkelfys som favorit. Det hände ofta att elever inte kunde gå till dushen efter hans pass utan fick ta hjälp av kamrater. :lol:

Tjena! Den cirkelfysen skulle jag nog inte vilja pröva... :o

Att inte hålla vikten - och istället ligga i underkant - kommer jag nog aldrig att få uppleva... skyller på morsans gener men med den vetskapen så bekämpar jag ödet så jävla hårt det går!!

Var ut på en långrunda idag och det är sååå skönt med löpning, lider verkligen med er som har kassa knän, fötter och div... måste vara jättetrist!

Anyway - det jag menar med att man MÅSTE träna för att hålla:

Att så många köper så mycket utrustning - för att skjuta bättre, ha skönare kläder, förbättra jaktupplevelsen, underlätta i skogen osåvidare...osv, osv.

Tränar dom människorna för att underhålla sig själva också????

Fatta hur mkt det kan ge egentligen!!

Och som jag sagt tidigare; tänk dig att du närmar dig 65 år, du ska pensionera dig och hinna med jakt, intressen och ALLT du inte hunnit tidigare.... men problemet är att du är för fet, sjuk lr i oform för att röra dig för egen maskin...! Finns det ett värre öde? Fast samtidigt kan det inte var ödet eftersom du i viss del bestämmer själv - TRÄNA NU!

Ba gört!