Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Remington 700 CDL träffbild

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Väl skjutet!

Bäddmassa då rekommenderar jag marin epoxy fungerar utmärkt

Tackar! Ska kolla in det så fort som möjligt :D

Mycket fin 300-metersserie med denna bössa :rolleyes:

Tackar så mycket!

Alex- Uni skriver du? Blir det inom det agrara då med? I så fall vill jag omgående slå ett slag för Ulltuna, detta underbara ställe, åk dig singel o ogift och jag kan nästan lova dig 2000 eller fler hektar och ett äktenskap med en kvinna som vet hur man hanterar sig,

jag gick på fel brud under min tid men hade jag haft bättre tänk då hade jag haft en egen sörmländsk gård idag, jag tror att hon var god för 3 000 hektar, varav 1 000 skog,

men jag mitt riksnöt var inte svag för rödhåriga flickor.

Just det, en eloge till bra skytte och måste jag säga ett metodiskt tillvägagångsätt, hatten av för det.

/Christian

Ah tyvärr måste jag välja bort det universitetet! Är redan hemmastad här ute på landet med min jaktälskande sambo och med 2 jaktarrenden och ca 200ha egen mark + 300ha av grannens! Så lantbruket här hemma måste skötas. Jag ska faktiskt läsa till Systemvetare eftersom jag har ett eget företag där jag utvecklar hemsidor åt företag som Lantmännen och Swecon. Med detta är det tänkt att jag ska slippa jobba inne i stan och istället kunna jobba hemma på egna arbetstider och sedan kunna sköta lantbruket (kött och spannmål) och jaga för fullt!

Tack så mycket, det har varit en resa med denna bössa från skit till kanon! Men underbart är det allt :D

Mvh

Publicerat

jag gick på fel brud under min tid men hade jag haft bättre tänk då hade jag haft en egen sörmländsk gård idag, jag tror att hon var god för 3 000 hektar, varav 1 000 skog,

men jag mitt riksnöt var inte svag för rödhåriga flickor.

Just det, en eloge till bra skytte och måste jag säga ett metodiskt tillvägagångsätt, hatten av för det.

/Christian

Detta inlägg fick mig att inse att jag inte är den enda som gjort grova tabbar genom åren, fast till skillnad från Christian hade (hon) 1600ha, varav merparten var blandskog i kuperad terräng och resterande odlingsfält med insprängda fågelvatten :blush:

Rödtopp också, så ibland är man svagsintare än de med stor mängd otur! Träffade henne för ett tag sedan och konstaterade då att den marken inte kommer att nyttjas till fullo av henne med respektive i framtiden <_<

Snyggt skjutet efter modifieringen av bössan Alex, gjorde i stort sett samma operation på min Remington men fick även ta av material i plastkolven för att få pipan opåverkad av kolven. Var oerhörd skillnad därefter. Har dock inte provat på längre håll än 150m än men där levererar den som den ska ^_^

Publicerat
  • Författare

Detta inlägg fick mig att inse att jag inte är den enda som gjort grova tabbar genom åren, fast till skillnad från Christian hade (hon) 1600ha, varav merparten var blandskog i kuperad terräng och resterande odlingsfält med insprängda fågelvatten :blush:

Rödtopp också, så ibland är man svagsintare än de med stor mängd otur! Träffade henne för ett tag sedan och konstaterade då att den marken inte kommer att nyttjas till fullo av henne med respektive i framtiden <_<

Snyggt skjutet efter modifieringen av bössan Alex, gjorde i stort sett samma operation på min Remington men fick även ta av material i plastkolven för att få pipan opåverkad av kolven. Var oerhörd skillnad därefter. Har dock inte provat på längre håll än 150m än men där levererar den som den ska ^_^

Tackar så mycket! Det är nog den största och viktigaste förändringen som går att göra på bössan. Skönt att det fungerade för dig också!

Mvh

• 4 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Nu har jag varit ute igen men denna gång tror jag nog att det bara var tur! Så skicklig kan jag inte ha blivit än tycker jag.

När jag åkte iväg träffade jag först dessa två:

imag0779.jpg

Sen kom jag fram till Linghem och la mig på skjutstationen.

Avstånd: 300m

Vind: 1-2m 90grader

Temp: -6

imag0780.jpg

Den bästa serien såg ut såhär:

imag0782.jpg

Nu har jag bestämt mig för att köpa en ny stock från Choate. Denna får det bli:

Tactical Custom Package Remington 700 LA BDL LH

Tycker den ser riktigt fin ut, får bli nästa inköp.

Mvh

Publicerat

Tjena,

Pekar du bara på de tre skotten för att de sitter bra? Det är ju ett kulhål nere till höger, och jag antar att det finns ett till nånstans? :rolleyes:

Publicerat
  • Författare

Tjena,

Pekar du bara på de tre skotten för att de sitter bra? Det är ju ett kulhål nere till höger, och jag antar att det finns ett till nånstans? :rolleyes:

Tjena,

Finns 4 hål till som inte hade någon lapp på (om inte fler). Men dessa 3 var de jag sköt sist. Kan ha varit något dåligt skott också från en tidigare serie. Ska ta dit en bättre tavla nästa gång så man ser bättre. Blir att skjuta nästa helg förhoppningsvis. Då bör jag har fått min spottingkikare jag beställt också. Då blir det lättare och skjuta många serier. Tänker anteckna alla skott på ett separat papper.

Mvh