Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Nån mer än jag som är less på all snö?

Featured Replies

Publicerat

Nån mer än jag som är less på en halv meter snö?? (Norrläningar ej inkluderade)

Ännu en halv jaktsäsong av rådjursjakt med tax förstörd pga kung Bore.....

Förra årtet hade jag tagit ledigt hela januari för att jaga och gå på jaktprov med ena hunden...men det sket sig, fick skotta snö ist. Verkar bli samma visa i år igen.............................

Publicerat

vart håller du till" snödjup?

Publicerat

Nej för helvete! Snön e ju skitkul för man får ploga med fyrhjulingen plus att det blir ljusare och vackrare ute. :)

Publicerat

Själv saknar jag minst en halvmeter...  :rolleyes:

Bara 20 cm i skogen här än så länge.

Publicerat

Sjukt trött på snö. Har alltid gillat snö tidigare men det var innan man såg hur mkt elände det drar med sig. Innan man ens hunnit färdigt med plogen ligger det en ny decimeter o väntar. Vattenskador på hyresfastigheterna. Men det värsta av allt, hundjakten förstörd för andra året i rad. Tanken var ju annars o ge taxvalpen tid i skogen så här års :rolleyes::D:lol:

Publicerat

Jo, det kunde räcka med 2 dm...

Norrlänningar brukar ju gilla snö så de kan gott få tillbaka denna =)

Vi har väl en 40cm härnere i skåne där jag håller hus.

synd om rådjuren och även annat vilt om detta nu håller i sig fram mot mars...katastrof!

Publicerat
Nån mer än jag som är less på en halv meter snö?? (Norrläningar ej inkluderade)

Ännu en halv jaktsäsong av rådjursjakt med tax förstörd pga kung Bore.....

Förra årtet hade jag tagit ledigt hela januari för att jaga och gå på jaktprov med ena hunden...men det sket sig, fick skotta snö ist. Verkar bli samma visa i år igen.............................

Haha! Vitt o fint med snö! :lol: Snö skapar arbete! Full rulle i snösvängen! :rolleyes::D

Robban M Postat Igår, 22:20  
  Nej för helvete! Snön e ju skitkul för man får ploga med fyrhjulingen plus att det blir ljusare och vackrare ute.

Helt rätt Robban! :lol:

Dunderklumpen Postat Igår, 22:36  
  Själv saknar jag minst en halvmeter...   

Bara 20 cm i skogen här än så länge.

Ungefär detsamma här! Då har vi lite mer än er. Knappt 40 cm. :lol:

Publicerat

Nä, jag är ruskigt less på den där snön nu... :rolleyes: Dryga halvmetern gör ju att man itne kan släppa ngn hund, inget redigt skidföre heller och locka räv är något man enbart kan göra vid större vägar där det är plogat. :D

Publicerat

Hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, :)

Publicerat

Underbart med riktigt vinter, lite klent med snö här bara :)

Publicerat
Hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, hatar snö, ;)

+1, +1, +1, +1, +1, +1, +1, +1, +1, +1, +1, +1, +1, +1, +1, +1, +1, +1, +1, +1, +1, +1, +1, +1, +1, +1, +1, +1, +1, +1, +1, +1, +1, +1, +1, +1, +1, +1, +1, +1, +1, +1, +1, +1, +1, +1, +1, +1, +1, +1, +1, +1, +1, +1, +1, ... Ja eller hur många det nu ska vara! :)

Publicerat

Ser inga fördelar med kyla och snö, bara kostnader och merarbete, så för mig får det gärna vara barmark och varmt året om.

Jo en fördel finns det, det är väldigt vackert med ett riktigt vinterlandskap, men det kan jag se på bild, behöver inte alls uppleva det IRL.. :)

Publicerat
Ser inga fördelar med kyla och snö, bara kostnader och merarbete, så för mig får det gärna vara barmark och varmt året om.

Jo en fördel finns det, det är väldigt vackert med ett riktigt vinterlandskap, men det kan jag se på bild, behöver inte alls uppleva det IRL.. :)

+1

Publicerat

En sak är säker, inte f.n flyttade jag till skåne för att skotta snö! :)

Visst får det gärna vara lite kallt och någon cm snö men inte så här med drivsnö och djävulskap.

Publicerat

Vill ni ha det snöfritt så flytta till piteå, vi har hela 5-10cm av den varan. Har inte ens sneglat åt snöskyffeln än, men det får gärna trilla ner lite till för som det är nu så är det för lite.

Publicerat

kan de få komma lite till så dom gammla spåren försvinner -_-

har väl 20-40 på fältena och 10-25 på skogen

Publicerat
Vill ni ha det snöfritt så flytta till piteå, vi har hela 5-10cm av den varan. Har inte ens sneglat åt snöskyffeln än, men det får gärna trilla ner lite till för som det är nu så är det för lite.

F*n då har vi mer än vad du har. Knappt 40 cm. -_-

Publicerat

Less???? ;)

Fan ja väntar på mer snö så man kan börja puttra runt på snöskotern och kolla spår/fällor/lägga ut åtelmtrl osv.

Dessutom blir det bättre vakljus och lockljus då

MER SNÖ ÅT FOLKET

-_-

Publicerat
Less???? B)

Fan ja väntar på mer snö så man kan börja puttra runt på snöskotern och kolla spår/fällor/lägga ut åtelmtrl osv.

Dessutom blir det bättre vakljus och lockljus då

MER SNÖ ÅT FOLKET

-_-

+1!

Sedan detta med att norrlänningar inte hade någon talan, diskriminering!  ;)   :D:D

Publicerat

Också sjukt less...

Publicerat

haha fy fan här i luleå är det inte mer än att man kan knalla med lågskor i skogen=) blåbärsriset sticker upp...tror sverige gjort en 180 graders vändning

Publicerat

de är som det är...inte mycke å göra åt.

Publicerat
haha fy fan här i luleå är det inte mer än att man kan knalla med lågskor i skogen=) blåbärsriset sticker upp...tror sverige gjort en 180 graders vändning

Det är ju perfekt som det är här i norrbotten nu. :D . Hunden får en lååång jaktsäsong, och när man är lagom less att ta med hunden, ja då kommer snön och toppjakten är ett faktum... :D Kan det bli bättre?

Publicerat
de är som det är...inte mycke å göra åt.

Helt rätt.

Men vi är ju trots allt svennar, och då ska det gnällas på vädret, det sitter i generna.. :D

Publicerat

Bra kul med snön som är nu! men mer behöver det inte komma än lite spårsnö! Skaffa stövare :P då får de komma upp till en meter innan jag lägger ner :lol:

MVGH URJ