Publicerat December 10, 201015 yr Här i sörmland är det för mycket snö enligt mig, 30-50cm på sina ställen i skogarna. Min wachtel har fått agera soffvärmare senaste 2 veckorna, och har inga planer på att släppa förens det minskar. Synd bara att det är första säsongen för han så skulle verkligen behöva lite timmar i skogen..
Publicerat December 10, 201015 yr Äntligen får ni sörlänningar känna hur det är att ha en riktig vinter Så här har vi haft vi haft i flera hundra år så slut och gnäll
Publicerat December 10, 201015 yr instämmer sluta klaga, finns nåt som heter snöskor eller snöskoter, vi norrlännigar har alltid fått dragits med 4 saker- 1.snö 2.lodjur 3.varg 4björn inte f..n startar vi en sida på forumet om snö.. o ang jakten så finns det stövare, åteljakt.
Publicerat December 10, 201015 yr men ni har ju valt att bo där det är en massa snö.... absolut men vi klagar inte heller
Publicerat December 10, 201015 yr Fy fan, nu ramlar det ner mer lappmögel igen, i i legio dessutom.. Innebär att det blir en dag bakom plogbladet istället för bakom kolven imorgon....jeeeii !! Ska nog ut och dra igång alla motorer jag har, så att den globala uppvärmningen skyndas på lite.
Publicerat December 10, 201015 yr Här skall det banne mig regna i morgon (och sedan blir det kallt på söndag igen... drevjakt på skridskor kanske )
Publicerat December 10, 201015 yr Men vi är ju trots allt svennar, och då ska det gnällas på vädret, det sitter i generna.. Det brukar jag alltid framhäva
Publicerat December 10, 201015 yr Väljer då hellre snö istället för kyla, nu har vi haft under 20 grader i flera veckor. Och knappt nån snö, det går ju knappt att köra skoter, kan mer än gärna byta lite snö mot minusgrader
Publicerat December 10, 201015 yr men ni har ju valt att bo där det är en massa snö.... Jaså? Även fast jag älskar snö, så har jag inte valt att bli född som en surjämte...