Publicerat Februari 18, 200620 yr Nu grabbar är det bara att vänta... en Wachtel är bokad och jag ska vist kunna hämta den 1-2veckan i juni. :D Ååååh vad jag längtar. En liten skimmeltik blir det. (hoppas jag)
Publicerat Februari 18, 200620 yr Kul! ...vad blir främsta "användningsområdet" på den nya familjemedlemmen? Mvh Fredde
Publicerat Februari 18, 200620 yr Nu grabbar är det bara att vänta... en Wachtel är bokad och jag ska vist kunna hämta den 1-2veckan i juni. :D Ååååh vad jag längtar. En liten skimmeltik blir det. (hoppas jag) låter trevligt varifrån har du beställt ??
Publicerat Februari 19, 200620 yr Författare Användingsområdet blir ca. 60% fågel resten blir pälsvilt. Vad jag förstår så går tiken även på grävling och räv också.
Publicerat Februari 19, 200620 yr -ja,kan du berätta vilka linjer den är ifrån,-är bara jäkligt nyfiken // mvh tony
Publicerat Februari 20, 200620 yr Författare Hunden är en skimmeltik och den är ifrån Borlänge, vad jag kommer ihåg är att den härstammar ifrån södra Sverige. Jag har det uppskrivet, men jag har ringt till så många att jag måste de alla lapparna hemma.
Publicerat Februari 20, 200620 yr Författare Han svarade alldrig så jag var precis på väg att ringa dig då jag fick nys om denna. Det hela började med kenneln HatzWatz och sedan har det rullat på.
Publicerat Februari 26, 200620 yr Jag vet hur det är att vänta på en wachtel, ska åka och hämta min idag! Kanske är dom släkt, jag ska hämta min i Halstahammar och det är HatzWatz på fadersidan!
Publicerat Februari 26, 200620 yr Ett litet smakprov innan du får din wachtel, han åkte 40 mil bil idag utan att knappt säga ett pip!
Publicerat Februari 27, 200620 yr Författare Åååååh, vilken godbit. Vad jag längtar!!!! Hoppas att allt går bra för dig. Skicka görna någon fler bild.
Publicerat Mars 1, 200620 yr Hittills löper allt på över förväntan. Mycket trevlig hund lättlärd och lugn!
Publicerat Mars 1, 200620 yr Min tik blir 11 i år. Jag måste ha tag i en ny nu. Men det verkar inte vara så lätt. Inte så många kulllar och det börjar smyga sig in lite alla möjliga problem i stammen. Jag får väl gå in för det lite seriöst framöver och spana.
Publicerat Mars 3, 200620 yr Författare Då har den lilla kommit till världen, det blev 11st. valpar varav en var dödsfödd, 2 hanar och 8 tikar. Om jag längtar...jaaaaa!!!
Publicerat Mars 4, 200620 yr Du vet väl Hallen att skaffar man Wachtel så ryker man på att skaffa en jaktbil som anstår en så fin hund ;D ;D MVH Matte Ps. Kan bli dyrt
Publicerat Mars 4, 200620 yr Du vet väl Hallen att skaffar man Wachtel så ryker man på att skaffa en jaktbil som anstår en så fin hund ;D ;DMVH Matte Ps. Kan bli dyrt ja då tror jag inte att många har råd att skaffa en wachtel
Publicerat Mars 4, 200620 yr ja då tror jag inte att många har råd att skaffa en wachtel jag har 2 wachtlar...då måste det vara en ännu värre bil eller ???
Publicerat Mars 4, 200620 yr Författare Oj, oj o, vilken kärra!!! Jag som har nog svårt att nå upp till rutan på min Terrano.