Hoppa till innehåll

Bokat en Wachtel!!!


Hallen

Recommended Posts

  • Svar 53
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • Hallen

    18

  • mats_bengt

    9

  • Beretta

    5

  • Ella

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Synd jag inte hade ngn bild på min bil då.. 

Tror iofs att det finns en  och annan här som sett den och förundrats.. Materius...HipShot...? ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

På fredag åker jag till Borlänge med tåg, för att se på valpen/valparna. Det ska bli såååå roligt!!! :D :D :D Frågan är om man kommer att längta ihjäl sig då man åker hem igen. :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På fredag åker jag till Borlänge med tåg, för att se på valpen/valparna. Det ska bli såååå roligt!!! :D :D :D Frågan är om man kommer att längta ihjäl sig då man åker hem igen. :P

ja du det tror jag nog att du kommer.

när får du hem valpen??

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag vet precis hur det känns, har haft min nu i 5 veckor och han är hur trevlig som helst!

Om det är som jag tror har våra hundar samma far! Hörde att dom hade mentaltestat en kull efter honom och dom hundarna var mycket stabila. Fadern ska vara riktigt tuff, så det gäller att hålla i från början!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det kan nog stämma, ägaren har mentaltestat tiken och det gick hur bra som helst. Det verkar vara en ganska tuff tik vad jag förstår. Men den valp som jag ska ha är inte den tuffaste då jag inte kommer att jaga gris, utan ska prägla den på fågel och rå.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Visade min valp lite rådjursslag igår, såg tre stycken på en åker när jag var ute och gick med honom. Jäkla vilket drag det blev näsan i backen och han snodde runt som en galning på åkern. Roligt att se att han verkar jobba väldigt spårnoga!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Härligt!

Jag har själv sparat lite ripvingar från årets ripjakt och ska även skjuta lite "friska" kråkor till hunden. Jag ska även få tag på lite rådjurs klövar eller liknande (hoppas att jag kan skjuta själv) även rävskinn så småningom.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Lägger in en bild där Zorro väntar på att få hugga in på maten! Han är verkligen lättlärd, en kväll tränade jag att sätta honom på väg fram till matskålen efter det att jag sagt varsågod. Vilket innebar att frugan morgonen efter knappt fick honom till att börja äta, så det fick jag sluta med!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

En riktigt duktig och trevlig hund verkar det vara!

Jodå han är både duktig och trevlig, men nu har han haft några jobbiga dagar. Jädra vad tuff man kan vara! Trots att jag gått minst 5 km med honom varje dag, så ska det testas! Du ska veta vad du har att vänta dig Hallen. Men det är roligt med valpar, att följa deras utveckling. Det händer något nästan varje dag.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jodå han är både duktig och trevlig, men nu har han haft några jobbiga dagar. Jädra vad tuff man kan vara! Trots att jag gått minst 5 km med honom varje dag, så ska det testas! Du ska veta vad du har att vänta dig Hallen. Men det är roligt med valpar, att följa deras utveckling. Det händer något nästan varje dag.

Det är liksom de som är tjusningen och utmaningen, att få forma detta lilla liv helt själv! Helt underbart även om man ibland känner för att bryta ihop och ge upp när man blir testad till max! ::) Och det lustiga är så fort man glömmer! Småsaker som gör vardagen så mycket lättare och som gammelhunden gör automatiskt kan man bli tokig för man tycker att det är ju så självklart! Men det är inte lika självklart för juniorvovven!  ;D

Men helt underbart är det i alla fall med en liten valp i huset.....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Men helt underbart är det i alla fall med en liten valp i huset.....

Nästan alltid, idag har valpen lyckats hitta en råtta som var i upplösningstillstånd och ett ruttet ägg! Båda har han asat in i köket och glatt förevisat husse! När jag skulle ta ägget gick det givetvis sönder så hela köket är förpestat. Men man får se det positiva han kunde bära ett ägg utan att det gick sönder. Lovar gott inför den fortsatta apport träningen. Hoppas det har luktat över tills i morgonbitti!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu har jag varit ner och träffat hunden. :D Det var den mest underbara lilla hundvalp jag sett. Vilken syn det var då vi kom hem till uppfödaren, 10st små vildar kom vinglandes fram till oss då vi kom in. :D

Kul var det att se då han kastade fram ett rådjursskinn, min var den första som kastade sig på skinnet tätt följd av de andra. Kan bli någonting kanske. ;D

Svårt var det att lämna henne och jag tror nog att veckorna fram till Valborgshelgen blir lång. :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.









×
×
  • Skapa ny...