Publicerat December 27, 201015 yr Författare 2 cm ull förutom dom långa stråna, 5 mm svinläder, 3 cm fett o brosklager, ca 4 cm sidfläsk ska kulan passera innan den är framme vid revbenen. Den hade nog hunnit svampa upp sig en del vid det laget. Ganska intressant att undersöka, så man samlar på sig erfarenheten. Inte bara slakta och rätt ner i frysen...
Publicerat December 27, 201015 yr Jag hoppas kunna bidra med en gris nu i veckan jag med. 12,7grams vulkan från en 8*57. Den borde va mjukare än din mega. Tidigare grisar jag skjutit är med alaska och sierra , båda de är också mjuka. /mvh.
Publicerat December 27, 201015 yr Författare Tur du hann skjuta den, innan den tuggat i sig hela möblemanget... Ser ut att vara grova betar på den...
Publicerat December 27, 201015 yr -Tjo hej ! Nu, aldeles nyss fick jag en chans på en galt. Som jag gissade vikten på till ca 100kg innan jag sköt. Det va en till lite mindre galt ute och 6 små. De fick vind av mig och jag tog chansen när han stannade en sista gång och vädrade. Lite snett skott , kompenserade för det och tryckte av. Första grisen med Norma Vulkan 12,7g. Skotthållet va dryga 60m. Det blev knall å fall i skottet och en liten brun gris stod kvar under spridaren och åt som inget hade hänt. Passade på att fota skottriktningen och lite annat smått å gott för diskutionens skull. Utgångshålet va marginelt större än ingången. Ben in ben ut tog kulan i en bit under ryggraden och över hjärtat och framkant på lungorna.