Publicerat Mars 24, 200620 yr Grattis Han ser lite trött ut minken på första bilden... Han har gått i dvala. Det var en "Wannabe- björn" mink..
Publicerat Mars 27, 200620 yr Äntligen fick jag en till mink den 8:e... Han har varit mycket knepig. Varenda gång jag har satt ut fällan så har han bytt plats, gång efter gång. Men nu, efter att ha försökt fånga honom i mer än en vecka, så satt han i fällan! Några bilder av minken och conibearfällan, glömde ta kort av fångstplatsen. Men bättre än inget iaf
Publicerat Mars 27, 200620 yr Bra jobbat AndreaS ! Här är det lungt på minkfrånten för tillfället...har inte sett ett spår på flera dar.
Publicerat April 9, 200620 yr i dag höll jag på att bli riktigt tokig. det börjar med att vi for och kollade rävfällan som vanlig och till ovanligheten så hade den slagit igen. jag och far går fram och kollar men ingen räv. vi börjar kolla hur det såg ut i fällan och ser att allt åtel ligger uttsptitt i fällan och vi börjar förstå att det måste ha varit en räv där. när jag riggar fällan igen så ser jag klösmärken i golvet och vi börjar undra hur fan dsen kan ha tagit sig ut. det vi kommer fram till är att troligtvist har räven lyckats få luckan på sig och pressat upp en och sprungit ut. så det är ganska surt men man vet i alla fall att rävarna går in i den och det är ju bra ;D