Publicerat Januari 6, 201115 yr Klart imponerande! Norincon går nog att få hem via Västsvensk Vapenkonsult (www.vsvk.se). Men jag skulle tro, med min erfarenhet av norinco, att det mesta är bytt på den bössan som presterat den träffbilden Om man tycker CZ/Brno är lite grovhuggna så piminner Norinco om metallbitar som gåt genom en fliskvarn Men de är ruskigt billiga...
Publicerat Januari 6, 201115 yr Författare Jag känner Sven-Eric ("vsvk") någorlunda. Nån Norunko blir det dock INTE CZ klingar högst än så länge
Publicerat Januari 6, 201115 yr till alla brno kan du även köpa ett "yodave" tryckeskitt från ebay för ca 140 kr. då kan du bestämma släp och hårdhet. blev supernöjd med mitt!!! 455...
Publicerat Januari 6, 201115 yr Författare till alla brno kan du även köpa ett "yodave" tryckeskitt från ebay för ca 140 kr. då kan du bestämma släp och hårdhet. blev supernöjd med mitt!!! 455... Ok
Publicerat Januari 6, 201115 yr Norincon går nog att få hem via Västsvensk Vapenkonsult (www.vsvk.se). Men jag skulle tro, med min erfarenhet av norinco, att det mesta är bytt på den bössan som presterat den träffbilden Om man tycker CZ/Brno är lite grovhuggna så piminner Norinco om metallbitar som gåt genom en fliskvarn Men de är ruskigt billiga... Nu vet jag naturligtvis inte hur mycket som finlirats med denna Em 332, jag kan bara relatera till den bössa jag skjutit med och den 332:an är garanterat inte rörd efter köp. Skytten är handikappad och enligt egen utsago är vapnet köpt direkt från affär, det som är gjort är en handikappanpassning alltså inget precisionshöjande fippel. Nu fick jag nu inte ihop de träffbilder som det länkades till men inte heller så långt ifrån. Det verkar dessutom (om man skall tro på rykten) som om det är mer regel än undantag att just Em 332:an skjuter oförskämt bra. Vad grovhuggenheten beträffar så märkte jag inte så väldans mycket av detta heller... Raggarö
Publicerat Januari 6, 201115 yr Ok Du klarar dock av det samma med ett fint bryne och en avbitartång, det är ju roligare
Publicerat Januari 6, 201115 yr Nu vet jag naturligtvis inte hur mycket som finlirats med denna Em 332, jag kan bara relatera till den bössa jag skjutit med och den 332:an är garanterat inte rörd efter köp. Skytten är handikappad och enligt egen utsago är vapnet köpt direkt från affär, det som är gjort är en handikappanpassning alltså inget precisionshöjande fippel. Nu fick jag nu inte ihop de träffbilder som det länkades till men inte heller så långt ifrån. Det verkar dessutom (om man skall tro på rykten) som om det är mer regel än undantag att just Em 332:an skjuter oförskämt bra. Vad grovhuggenheten beträffar så märkte jag inte så väldans mycket av detta heller... Raggarö Tittade du på interna delar och inpassning? Om de var prydliga är nog den modellen ett unikum bland övriga norincos Halv-OT kanske. Halvsorry för det
Publicerat Januari 6, 201115 yr Tittade du på interna delar och inpassning? Om de var prydliga är nog den modellen ett unikum bland övriga norincos Halv-OT kanske. Halvsorry för det Ännu mer OT: Det fanns ingen anledning att titta på några interna delar, inpassning mellan låda och stock samt bultens smörlika gång gav inte heller några höjda ögonbryn Ska man fortsätta tro på rykten, så skall grunden till 332:an härstamma från något tyskt vapen, (förmodligen Östtyskt) eftersom ryktet oxå gör gällande att 332:an använts som övningsvapen i kinesiska arme´n. Modell 332 har alltså inte som andra Norinco 22:or tagits fram för att prånglas på västerlänningar. Jag vet: Rykten, rykten, rykten Raggarö
Publicerat Januari 7, 201115 yr J Som ni kanske vet så är jag ganska lång med långa händer (typ orangutang). Så det funkar inte med vilken bössa som helst. Exempelvis så försvinner Sako Quad plastbiten när jag provat den. Hur är det med de tyngre modellerna, HB och Varmint versionerna av Quad? Eller har alla samma proportioner?
Publicerat Januari 7, 201115 yr Att du ens behöver fundera då du en gång haft en Sako Bara vänta tills det kommer in en
Publicerat Januari 7, 201115 yr Författare Hur är det med de tyngre modellerna, HB och Varmint versionerna av Quad? Eller har alla samma proportioner? Ja, nån av modellerna med träkolv ser ju ut nästan exakt som en Finnfire, så de borde vara mer fullvuxna. Varmint och Hunter Pro, om man kollar här: http://www.sako.fi/sakoquadmodels.php?hunterpro
Publicerat Januari 7, 201115 yr Ok, så Brno har klart övertag så här långt (inkl. Tjörnbon). Ska dock känna på de andra också (även tryckena). Kolla på Borzaa och hans nyiköpta 22:a det är troligen en identisk det enda som skiljer är lite på förstocken.. Tråden är ny
Publicerat Januari 7, 201115 yr Hur är det med de tyngre modellerna, HB och Varmint versionerna av Quad? Eller har alla samma proportioner? Standard plastkvadden är en leksak men presis som Lagnis säger så är väl de andra modellerna mer fullvuxna? Mvh!
Publicerat Januari 7, 201115 yr Författare Standard plastkvadden är en leksak men presis som Lagnis säger så är väl de andra modellerna mer fullvuxna? Jo, det är väl så. Men det bär emot att pynta dubbelt så mycket som för en CZ, även om det kanske är värt det
Publicerat Januari 7, 201115 yr Författare Lutar åt att det blir en tripp upp till "oljeshejkerna" imorgon
Publicerat Januari 7, 201115 yr Jag är på väg att byta in nån bössa eller två mot andra grejer. Ett av de tänkta nyförvärven är en 22:a, eftersom jag insett att det är svårt att leva utan en. Tyvärr så krängde jag min dåvarande Sako Finnfire Varmint vilket väl får räknas till en av de dummaste vapentransaktionerna jag gjort hittills Som vanligt så är det Torsbo som får agera inbytesförrättning, därför vore det bra om eventuella tips gäller bössor som går att finna där. De jag tänker på rent spontant när jag ser deras inventarielista är: - Browning T-Bolt - CZ 452 American - CZ 453 Varmint - Remington 504 - Ruger 10/22 - Ruger K77 Varmint S.L. - möjligtvis nån Anschütz? Jag vill ha en bössa som skjuter hyfsat bra. Därför har jag inte med exempelvis Marlin på listan. Kanske skjuter de skitbra - vad vet jag? Som ni kanske vet så är jag ganska lång med långa händer (typ orangutang). Så det funkar inte med vilken bössa som helst. Exempelvis så försvinner Sako Quad plastbiten när jag provat den. En Finnfire hade som sagt varit det idealiska, men de växer som bekant inte på träd och definitivt inte i Torsbo... Några idéer? Jag har en, hör och häpna, Toz 78 varmint, skjuter riktigt bra. 5 skott ca 10mm med RWS och Geco på 50 meter och under 20mm med nästan all sub-sonic. Skjuter 30mm med 5 skott på 50 meter med winchester laser och ca 30 mm med de flesta andra super sonic, detta med 3-9x40 sikte utan parralax justering. Trycket är tryckpunkt som är mkt rent, justerbart som jag utan problem fick ner till 6 hekto (utan att skott gick när man stängde slutstycket som på min anschutz), nu har jag justerat upp den till 1 kilo för att likna min klass 1 bössa. Kolven har rembygelskruvar i, två på framstocken. Man får dessutom med 4 mag, 2 för 5 skott och 2 för 10 skott. Men bössan är ju rysk.... nätskärningen på trät inte det finaste jobbet jag sett och blåneringen på pipan är tunn. Men jag ångrar inte alls köpet, jag är faktiskt nöjd med den bössan.
Publicerat Januari 7, 201115 yr Min gamla CZ slukar allt och skjuter j-mej hål i hål på 25 metersvallen, skjuter bra nog på hundrametersvallen för att sänka ett mål i storlek som en trast. Billig var den också, och smigig men endå med studsarkänsla.
Publicerat Januari 7, 201115 yr Författare Jo, det lutar väl åt en CZ 453 Varmint till slut. Henrik använder en och det säger ju en hel del (även om en Finnfire Varmint/Range tycks stå på önskelistan). Men jag får känna på dem imorgon och se var jag landar. Det andra nyförvärvet kanske jag presenterar i dagboken eller på annat ställe om det avlöper som det ska Tack för all hjälp!
Publicerat Januari 7, 201115 yr Det andra nyförvärvet kanske jag presenterar i dagboken eller på annat ställe om det avlöper som det ska A noisy Cricket???
Publicerat Januari 7, 201115 yr Vet jag inte ens vad det är Ingen MiB fan förstår jag? He who googles, he shall find
Publicerat Januari 8, 201115 yr Författare Ingen MiB fan förstår jag? He who googles, he shall find Ok Blev iaf en CZ 453 Varmint idag efter en skräckresa till Torsbo då väglaget var horribelt (trots/tack vare RV 40). Övriga observationer tar jag i dagboken.
Publicerat Januari 8, 201115 yr Ok Blev iaf en CZ 453 Varmint idag efter en skräckresa till Torsbo då väglaget var horribelt (trots/tack vare RV 40). Övriga observationer tar jag i dagboken. Grattis till ett bra köp! hade du öppen licens eller är det väntans tider?