Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hur många Sörmlänningar

Featured Replies

Publicerat

Eftersom det pågår en Norrbottens inventering tycker jag att vore kul att inventera oss Sörmlänningar här på forumet... ;D

Kom igen nu alla som har den stora förmånen att bo och verka i denna underbara del av "världen" Det fagra och viltrika Sörmland ;D

Vildhog

Publicerat

Jag bor inte i sörmland men en av mina jaktmarker ligger där,nästan längst ut på ytterselaön.

/Micke

Publicerat
Jag bor inte i sörmland men en av mina jaktmarker ligger där,nästan längst ut på ytterselaön.

/Micke

Nära mig det! ;D

Publicerat

Hej

Bor fn i Östergötland men är uppvuxen norr om Nyköping. Jagar i Flentrakten en hel del. Räknas man som 75% sörmlänning då? :)

Mvh Kalle

Publicerat
Hej

Bor fn i Östergötland men är uppvuxen norr om Nyköping. Jagar i Flentrakten en hel del. Räknas man som 75% sörmlänning då? :)

Mvh Kalle

Ja för fan! ;D

Publicerat

Bor i Stockholm men har jaktmark mellan Österåker och Läppe vid Hjälmarens södra strand samt jagar i Ripsa ibland...........

• 3 years later...
Publicerat

Hej,

Bor i Sörmland och är en blivande jägare förhoppningsvis snart.

Bor ute på Vansö.

Publicerat

Jag är sörmlänning bor i Nyköping och jagar här i trakterna också :D

Publicerat

VM i trådlyft :blush:

Sörmlänning också ;)

Publicerat

Här är ännu en sörmlänning, jagar fn sjöfågel utanför Nävekvarn och klövvlit i Floda utanför Katrinholm. Det blir än och annan jakt i både Jönåker och Stigtomta under året också. Mmmumma

Publicerat

är sörmlänning,men bor nu i skåne :wacko: ,fint de med,men drömmer ändå om mitt vackra södermanland!!!visst finns de öppna marker,men ingen slätt!!som tur är. Här i skåne säger de att de är gott om vilt,men vete katten! södermanland är de bästa jaktlänet i sverige tror jag!

Publicerat

Kollar man landskapsgränser så går väl gränsen mellan landskapen Uppland och Södermanland någonstans i Gamla stan i Stockholm så det är nog en jäkla massa ofrivillga "sörmlänningar" på forumet. ^_^;)

• 1 month later...
Publicerat

Beror nog på hur man räknar Sörmlänning, är det att du bor i Sörmland, född i Sörmland eller jagar i Sörmland ?

Själv är jag född i Sandviken (Gästrikland) uppväxt i Malmö bor i Sundbyberg (Sörmland),

jagar sedan tjugo år i Västmanland & Sörmland under de arton föregående åren skedde jakten i Skåne & Uppland.

Så vad är jag ....

//lasse

Publicerat
Beror nog på hur man räknar Sörmlänning, är det att du bor i Sörmland, född i Sörmland eller jagar i Sörmland ?

Själv är jag född i Sandviken (Gästrikland) uppväxt i Malmö bor i Sundbyberg (Sörmland),

jagar sedan tjugo år i Västmanland & Sörmland under de arton föregående åren skedde jakten i Skåne & Uppland.

Så vad är jag ....

//lasse

Sumpan är och förblir Uppland.....

Publicerat

/quote]

Där ser du !

Jag har flyttat runt så mycket så jag inte ens vet var jag bor !

Publicerat

Du är bara sur för att Rospiggarna har varit kassa denna säsong. B);)

Publicerat

I ärlighetens namn så har jag egentligen inte direkt reflekterat över var gränsen gått annat var i Stockholm den gått.

Hade jag tänkt efter så hade jag kommit på att då jag flyttade från Söder till Duvbo (Sundbyberg) så bytte jag även landskap.

//Lasse

Publicerat
I ärlighetens namn så har jag egentligen inte direkt reflekterat över var gränsen gått annat var i Stockholm den gått.

Hade jag tänkt efter så hade jag kommit på att då jag flyttade från Söder till Duvbo (Sundbyberg) så bytte jag även landskap.

//Lasse

Då får du vinka när jag passerar varje morgon på väg till jobbet B)

Publicerat
Då får du vinka när jag passerar varje morgon på väg till jobbet B)

Tuta du om du ser en kille som bogseras runt av två terries vid Shell macken i Duvbo på morgonen .

Koppelträningen är tja .....

//Lasse

Publicerat
Tuta du om du ser en kille som bogseras runt av två terries vid Shell macken i Duvbo på morgonen .

Koppelträningen är tja .....

//Lasse

Will do -_-

Publicerat

Hej

Jag bor och jagar i södermanland. Eskilstuna. ;)

• 7 months later...
Publicerat

Hejsan.. bor i stora sundby och ska börja jaga i stora sundby på ett par ställen. precis nytagen jägarexamen.. 19/4-10 har annars vart med far min och morfar när jag var mindre..

Mvh Fredda

Publicerat

Sörmlänning!

Jagar i österåker :huh:

MVH

Publicerat
Hejsan.. bor i stora sundby och ska börja jaga i stora sundby på ett par ställen. precis nytagen jägarexamen.. 19/4-10 har annars vart med far min och morfar när jag var mindre..

Mvh Fredda

Skoj! jag bor oxå i Santa Sundby. men jagar i Hälleforsnäs.

• 7 months later...
Publicerat

Sörmlänning!

Bor i Katrineholm.