Publicerat Februari 22, 200620 yr Eftersom det pågår en Norrbottens inventering tycker jag att vore kul att inventera oss Sörmlänningar här på forumet... ;D Kom igen nu alla som har den stora förmånen att bo och verka i denna underbara del av "världen" Det fagra och viltrika Sörmland ;D Vildhog
Publicerat Februari 22, 200620 yr Jag bor inte i sörmland men en av mina jaktmarker ligger där,nästan längst ut på ytterselaön. /Micke
Publicerat Februari 22, 200620 yr Jag bor inte i sörmland men en av mina jaktmarker ligger där,nästan längst ut på ytterselaön./Micke Nära mig det! ;D
Publicerat Februari 22, 200620 yr Hej Bor fn i Östergötland men är uppvuxen norr om Nyköping. Jagar i Flentrakten en hel del. Räknas man som 75% sörmlänning då? Mvh Kalle
Publicerat Februari 22, 200620 yr HejBor fn i Östergötland men är uppvuxen norr om Nyköping. Jagar i Flentrakten en hel del. Räknas man som 75% sörmlänning då? Mvh Kalle Ja för fan! ;D
Publicerat Mars 2, 200620 yr Bor i Stockholm men har jaktmark mellan Österåker och Läppe vid Hjälmarens södra strand samt jagar i Ripsa ibland...........
Publicerat Juli 25, 200916 yr Hej, Bor i Sörmland och är en blivande jägare förhoppningsvis snart. Bor ute på Vansö.
Publicerat Juli 27, 200916 yr Här är ännu en sörmlänning, jagar fn sjöfågel utanför Nävekvarn och klövvlit i Floda utanför Katrinholm. Det blir än och annan jakt i både Jönåker och Stigtomta under året också. Mmmumma
Publicerat Juli 27, 200916 yr är sörmlänning,men bor nu i skåne ,fint de med,men drömmer ändå om mitt vackra södermanland!!!visst finns de öppna marker,men ingen slätt!!som tur är. Här i skåne säger de att de är gott om vilt,men vete katten! södermanland är de bästa jaktlänet i sverige tror jag!
Publicerat Juli 28, 200916 yr Kollar man landskapsgränser så går väl gränsen mellan landskapen Uppland och Södermanland någonstans i Gamla stan i Stockholm så det är nog en jäkla massa ofrivillga "sörmlänningar" på forumet.
Publicerat September 2, 200916 yr Beror nog på hur man räknar Sörmlänning, är det att du bor i Sörmland, född i Sörmland eller jagar i Sörmland ? Själv är jag född i Sandviken (Gästrikland) uppväxt i Malmö bor i Sundbyberg (Sörmland), jagar sedan tjugo år i Västmanland & Sörmland under de arton föregående åren skedde jakten i Skåne & Uppland. Så vad är jag .... //lasse
Publicerat September 2, 200916 yr Beror nog på hur man räknar Sörmlänning, är det att du bor i Sörmland, född i Sörmland eller jagar i Sörmland ?Själv är jag född i Sandviken (Gästrikland) uppväxt i Malmö bor i Sundbyberg (Sörmland), jagar sedan tjugo år i Västmanland & Sörmland under de arton föregående åren skedde jakten i Skåne & Uppland. Så vad är jag .... //lasse Sumpan är och förblir Uppland.....
Publicerat September 2, 200916 yr Sumpan är och förblir Uppland..... /quote] Där ser du ! Jag har flyttat runt så mycket så jag inte ens vet var jag bor !
Publicerat September 2, 200916 yr Sumpan är och förblir Uppland..... Du är bara sur för att Rospiggarna har varit kassa denna säsong.
Publicerat September 2, 200916 yr I ärlighetens namn så har jag egentligen inte direkt reflekterat över var gränsen gått annat var i Stockholm den gått. Hade jag tänkt efter så hade jag kommit på att då jag flyttade från Söder till Duvbo (Sundbyberg) så bytte jag även landskap. //Lasse
Publicerat September 2, 200916 yr I ärlighetens namn så har jag egentligen inte direkt reflekterat över var gränsen gått annat var i Stockholm den gått.Hade jag tänkt efter så hade jag kommit på att då jag flyttade från Söder till Duvbo (Sundbyberg) så bytte jag även landskap. //Lasse Då får du vinka när jag passerar varje morgon på väg till jobbet
Publicerat September 2, 200916 yr Då får du vinka när jag passerar varje morgon på väg till jobbet Tuta du om du ser en kille som bogseras runt av två terries vid Shell macken i Duvbo på morgonen . Koppelträningen är tja ..... //Lasse
Publicerat September 2, 200916 yr Tuta du om du ser en kille som bogseras runt av två terries vid Shell macken i Duvbo på morgonen .Koppelträningen är tja ..... //Lasse Will do
Publicerat April 22, 201016 yr Hejsan.. bor i stora sundby och ska börja jaga i stora sundby på ett par ställen. precis nytagen jägarexamen.. 19/4-10 har annars vart med far min och morfar när jag var mindre.. Mvh Fredda
Publicerat April 22, 201016 yr Hejsan.. bor i stora sundby och ska börja jaga i stora sundby på ett par ställen. precis nytagen jägarexamen.. 19/4-10 har annars vart med far min och morfar när jag var mindre.. Mvh Fredda Skoj! jag bor oxå i Santa Sundby. men jagar i Hälleforsnäs.