Publicerat December 2, 201015 yr Jag bor inte i sörmland men en av mina jaktmarker ligger där,nästan längst ut på ytterselaön. Lite riskabelt ställe med tanke på den något lynniga bron Den lever ju minst sagt sitt eget liv!
Publicerat December 3, 201015 yr Född å uppväxt i Torshälla men utflyttad sedan 1976 och är väl idag mer Upplänning än Sörmlänning kanske...
Publicerat Juli 27, 201114 yr befinner mig i sörmlands hjärta-stjärnhov eller som man säger om man vill vara lite mer internationell STARCOURT
Publicerat Januari 8, 201214 yr Bor i Åkersstyckebruk och brukar jaga i strängnäs. Söker mer jakt runt om i sörrmland så om någon har nått så hojta till //Roger
Publicerat Juni 2, 201312 yr Bor i Stjärnhov tillsammans med Bregotten =) Jag har hand om hundförarna på en av gårdarna utanför Stjärnhov. =)
Publicerat Juni 8, 201312 yr Tuta du om du ser en kille som bogseras runt av två terries vid Shell macken i Duvbo på morgonen . Koppelträningen är tja ..... //Lasse jag tutar om jag ser dig.....tror jag sett dig men inte reagerat.....brukar framföra en stor mobilkran där ibland....brorsan har sin parkerad vid stallområdet på andra sidan stora vägen
Publicerat Juni 9, 201312 yr Born and raised i Vingåker. Bor numera i Örebro men jagar utanför vingåker och utanför katrineholm. Kommer flytta till östergötland och har jaktmark där med men sörmlänning kommer jag alltid va.
Publicerat Juni 14, 201312 yr Börjar nog snart räkna mig till skaran av sörmlänningar efter15 år. Bor utanför bie. Jagar där och lite varstans...... /Urban
Publicerat Februari 8, 201412 yr Forskning från 1800-talet Inavel tror jag det kallas:-P de som skrivit texten måste ha missat den lilla detaljen på befolkningens vardera hand, det sjätte fingret!:-P:-P:-P och tur var att de inte tog upp den Vingåkerska folkmusiken.... Banjo! :-P:-P:-P (bara hoppas att ingen djävul lyckas rota fram något liknande Ang Tystberga, då lär man väll få tillbaka så det sjunger i skallen... Men tipsa för fan inte Vingåkrarna om det...OK!?):-P:-P:-D:-DB-)B-) Väl mött! Från han som gärna tar sig ett jämfotahopp ut i ett klaver 0:)