Publicerat April 2, 200620 yr jag skulle vilja påstå att en riktig köttjägare är en som faktiskt räknar på hur mycket köttet från jakten verkligen kostar och grämer sig för övningsskjutningen för att det kostar så mycket osv. Dessutom skulle en riktig köttjägare aldrig vara med om han inte fick kött
Publicerat April 6, 200620 yr Jag har ätit grillad fiskmås och grillad kaja. Smakar kyckling ;D Men går lite fortare att grilla. Kanske ingen hitt om man bor brevid en soptipp /Svinhagen
Publicerat April 6, 200620 yr Skulle jaga fast jag inte fick ett gram kött för mig betyder jakten mest. Men det är ju kul och ha kött i frysen så att man inte behöver gå till affären ;D
Publicerat April 20, 200620 yr De jag kallar köttjägare är de som måste ut och skjuta rådjur och inte tar hänsyn till vilka djur man skjuter eller skjuter geten för kidet för det är mera kött, när man sen gör det för att sälja då går det en säkring, men de jagar inte hos oss längre, tog upp det på årsmötet att det var väldigt mycket ensamma kid på marken samt hur vi såg på försäljning av rådjur till saluhallar. Gäller väl inte här sa de flesta så dum kan man väl inte vara, sen blev det bättre och de två slutade jaga. Det är nog över 15 år sen.
Publicerat April 20, 200620 yr Klart man är köttjägare! Motsatsen är ju att skjuta utan att ta reda på bytet...Däremot är det ju definitivt inte den enda anledningen till mitt jagande-men en trevlig & god bonus. För att säkerställa de carnivora begären har jag skaffat nöt-kreatur. Just in case... ;D Den borne köttjägaren känns igen på att aldrig hjälpa till med tornbyggen & transporter,aldrig sätta ut en saltsten,aldrig ha en blodsdroppe på sina byxor eller kniv, aldrig skjuta in bössan, alltid tömma hela magasinet när chansen yppar sig, och dessutom i princip bara delta under ordinarie älgjaktsvecka-arbetslös eller ej... Men en rackare på att vara vaksam när köttet delas ut! 8)
Publicerat September 7, 200619 yr I min familj så jagar vi älg och äter älgkött cirka 1-2 ggr i veckan, godaste köttet jag har smakat.