Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Sako Quad vs Brno 455

Featured Replies

Publicerat

Jag använder enbart RWS till jakt med 22wmr just för att dem är jämnare än alla andra jag testat och tycker inte det spelar så stor roll om skotten för mina fåglar kostar 2 eller 3 spänn :P

Alla andra fabrikat jag testat ger flyers med jämna mellanrum det tolkar jag som att RWS är jämnare då dessa aldrig ger stänkare i min quad.

22lr kör jag CCI standard den skjuter tillräckligt bra även om det finns vassare

.17hmr går CCI V-Max bäst men inte testat den så mycket ännu

Har inget minne av att Winchester eller CCI gav flyers i min bössa men då lider även jag av guldfiskminne iofs..

CCI Standard är helt grym, billig och skjuter riktigt bra när man väl fått dem att funka i Kvadden! Jag använde Winchesters subba Hollowpoint när jag brukade kvadden i byn, sköt helt ok, sällan några håll att tala om. Den enda jag testat som sköt bättre och jag har för mej att den sköt gruvligt bra var Lapuas subba HP.. riktigt trevlig! Den är duktigt mycket dyrare än Winchester och då det oftast är rätt hyggliga håll på kajorna i byn så fungerar jänkepluggen helt ok den med.

Inte testat hmr ännu men att vissa kulor e hårdare än andra vet jag.

Såg ett Youtube klipp där de skjöt hål på "Pennys" med 17hmr :D men vet inte vilken ammo de hade.

Så här va.. oavsett vilket fabrikat det står på asken så är det fortfarande Hornady som tillverkar V-max kulorna. De är då alltså rimligen precis lika hårda/mjuka, tvivlar på att fabrikaten specat kopparmanteln mer eller mindre tjock då de handlar? Kan ha fel iofs. Det enda som jag kan tänka mej kan skilja lite är utgångshastigheten som säkert kan påverka kulans effekt om det är stora skillnader. Tror dock de flesta ligger runt 750 m/s när det gäller 17 grains v-max så rimligen borde det inte vara ngr skillnader i effekt.

Du har väl många fingrar att plita dit lite siffror på osså blir du liasom lite cammoflerad där på en o samma gång.

2 flugor i en smäll ;):D

Bara att fästa fusklapp i linsflippen eller på kolven.

Då har man inte minnet att skylla på. :wub:

Nja.. det går att sjabbla med detta med :blush:

Har ju en sån är värstingtub, Tasco Worldclass 6-24 med targetratt i höjdled. Visst, man sköt in på en höjd och då funkade det bra sen ställde man bössan ngn vecka och när man sen skulle iväg igen så.. vilken höjd var det nu? Och om man litade på höjden, vilken hastighet på kulan var det som stämde? Detta då när jag hade sunktuben på Cyclonen där jag kan ställa utgångshastigheten.

Tror med tanke på min aktuella kapacitet att komma ihåg saker att just ett vettigt snabbfäste och två tuber är rätt koncept :P

Mvh!

• Svar 80
  • Visningar 35,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Prestandamässigt vet jag inte, har inte skjutit med brnon.. Generellt skeptisk till 22wmr, tycker de skjuter dåligt. Vad jag däremot vet är att Quadens standardplastkolv är urgröpt för heavy barrel

• http://rimfireshooting.com/index.php?showtopic=5354

Posted Images

Publicerat
  • Författare

Ja de e då för väl att vi e olika :wub:

Fick tag i lite ammo idag.

Men till 17Hmr var det rejält klent utbud.

Hittade CCI Game point och TNT.

Till .22wmr vart de lite bättre så jag börjar att provskjuta ngr FMJ.

CCI maximag, Winchester och Federal.

Så har man ngt att gå på iaf.

Till .22lr har jag redan en rejäl hoper olika fabrikat o hastigheter att testa.

Så nu ska de bara skrivas ut ett gäng tavlor osså forhoppningsvis att byssen behagar komma också iof :blush:

Publicerat

Snabbtestat 17Mach2 igår, ska se om yttertemperaturen tillåter vidare tester idag.. Vart lite besviken på ljudet, small som f-n iaf tycker jag. Nu stod jag rätt jävla illa och hade många byggnader som ljudet kunde studsa emot men nog small det en hel del. Sanslöst drag i denna lilla gynnare :blink:

Som sagt, får se om jag kan skjuta in noga idag eller om man ska hålla sig inne.. jävla kyla :angry:

Publicerat
  • Författare

:wub: NU E DEN HÄR :wub:

Startar därmed en ny renodlad tråd om BRNO cz 455 i "våra kulvapen"

Publicerat

:wub: NU E DEN HÄR :wub:

Startar därmed en ny renodlad tråd om BRNO cz 455 i "våra kulvapen"

Wünderbar!!! :)

Publicerat
  • Författare

Som ett sist inlägg i denna tråd skulle jag bara vilja säga att de inte e ngr som helst problem med pipbyte i fält på Brno 455.

1.Som jag nämnde tidigare drages denna pipa rakt ut vilket gör att man slipper ta lös kikarsiktet eller ha FÖR höga ringar.

Visst e de 2 skruvar, torx, för att loss stocken o sedan 2insex som håller fast pipan.

Men hellre det än att behöva fippla med kikaren som på Quadden.

2.Brnon repeterar utan ngr som helst problem alla kalibrar!!

3.Ang råhet tycker jag inte att den e så värst mkt råare än Anschutzen jag hade.

Men jag e inte så kinkig heller iof.

4.Trycket behövde däremot lättas vilket lätt gjordes med ett fjäder-kit från Canada som kostade mig 122kr.

5.Precisionen e GOD. Kan inte utrycka mig i bättre termer då varkens väder (storm) eller tid funnits för bättre utredning.

6.En plast bäddning känns som ett måste men det är min högst egna åsikt.

Ett tipps för alla som inte skjutit cal 17 förut e att köpa rengöringsgrejer på en gång.

Mina stänger var då alla för grova så även boresnaken jag har liggande till cal.22