Publicerat Januari 8, 201115 yr Hej var det bara jag som hade nått h-vete med att komma in på jaktsidan.se
Publicerat Januari 8, 201115 yr Hej var det bara jag som hade nått h-vete med att komma in på jaktsidan.se Ett mindre problem tvingade oss att temporärt stänga en liten stund. Nu är allt tebax igen!
Publicerat Januari 8, 201115 yr Jag upplevde också märkligheter tidigare i eftermiddag, sidans server verkade inte tillgänglig och istället möttes jag av ett enkelt gränssnitt för administration som föreslog en "uppdatering". Som nyregistrerad medlem blev jag en smula förvånad och lät sidan vara några timmar och nu tycks allt vara tillbaka i funktion.
Publicerat Januari 8, 201115 yr Jag upplevde också märkligheter tidigare i eftermiddag, sidans server verkade inte tillgänglig och istället möttes jag av ett enkelt gränssnitt för administration som föreslog en "uppdatering". Som nyregistrerad medlem blev jag en smula förvånad och lät sidan vara några timmar och nu tycks allt vara tillbaka i funktion. Jo, även för mig vart det så men efter ett tag blev det endast ettor och nollor, dvs. binär kod... Nu fungerar det gudskelov igen.
Publicerat Januari 8, 201115 yr Författare jo det är ju tur att sidan funkar i gen annars vet jag int va man skull göra
Publicerat Januari 11, 201115 yr när jag tittar på senaste inläggen så kan jag se det men när jag klickar på ett inlägg så händer ingenting??
Publicerat Januari 11, 201115 yr när jag tittar på senaste inläggen så kan jag se det men när jag klickar på ett inlägg så händer ingenting?? Hmm... Du är den andra jag har hört som har det problemet. (fast nu funkar det för den andra) Har du Svenska som språk? (om inte välj Svenska) Vilken Browser kör du? Töm din cache samt rensa cookies. Om inte detta löser ditt problem så skicka ett PM till mig! Mvh, Wizard - Admin under huven
Publicerat Januari 11, 201115 yr Har samma problem. Alltså på huvudsidan och inte forumindex. provat med både firefox & explorer
Publicerat Januari 11, 201115 yr Har samma problem. Alltså på huvudsidan och inte forumindex. provat med både firefox & explorer Aha, det håller jag på att fixa då det är ett känt fel sen sista uppdateringen... Tack ändå för påpekandet!
Publicerat Januari 11, 201115 yr Tar ett annat problem. Uppenbart blir uppladdade bilder mycket stora vilket innebär en hel del scrollande samt att man förlorar helheten. Är detta något som går att lösa? Kanske inte det viktigaste men ändå.
Publicerat Januari 11, 201115 yr Tar ett annat problem. Uppenbart blir uppladdade bilder mycket stora vilket innebär en hel del scrollande samt att man förlorar helheten. Är detta något som går att lösa? Kanske inte det viktigaste men ändå. Hade hoppas på att det skulle fixas i denna versionen men så blir det inte. Har testat att byta till shadowbox i stället på min utvecklingsmiljö för att fixa automagisk skalning av bilder och det funkar. Kommer att fixa detta så snart jag hinner eftersom det inte är så vackert med den nuvarande lösningen...
Publicerat Januari 11, 201115 yr Aha, det håller jag på att fixa då det är ett känt fel sen sista uppdateringen... Tack ändå för påpekandet! Strålande! Upplevde också det felet idag.
Publicerat Januari 11, 201115 yr Hade hoppas på att det skulle fixas i denna versionen men så blir det inte. Har testat att byta till shadowbox i stället på min utvecklingsmiljö för att fixa automagisk skalning av bilder och det funkar. Kommer att fixa detta så snart jag hinner eftersom det inte är så vackert med den nuvarande lösningen... Som alltid, KANON!
Publicerat Januari 13, 201115 yr Är det bara jag som citeringen när jag använder mig utav tapatalk djävlas med? Hur fungerar det för er andra och har ni något tips till mig för att problemet skall upphöra? Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat Januari 16, 201115 yr Kör inte tapatalk själv så jag kan inte hjälpa dig för tillfället... Skall fixa när jag hinner. Sent via Sony Ericsson Arc
Publicerat Januari 17, 201115 yr Det händer mig rätt ofta att all text efter första smilien försvinner när jag postar. Det kan inte vara en lokal inställning hos mig då det är oberoende av om jag sitter hemma eller på jobbet.
Publicerat Januari 17, 201115 yr Det händer mig rätt ofta att all text efter första smilien försvinner när jag postar. Det kan inte vara en lokal inställning hos mig då det är oberoende av om jag sitter hemma eller på jobbet. Det är en bug som bara händer om man kör IE. Jag har letat och letat och letat efter denna buggen men kan inte hitta vad som orsakar den. (kodmässigt, inte vad man trycker) Det är bara en smiley som orsakar detta, inte alla. Irriterande för de som envisas med att köra IE möjligen...
Publicerat Januari 17, 201115 yr Tar ett annat problem. Uppenbart blir uppladdade bilder mycket stora vilket innebär en hel del scrollande samt att man förlorar helheten. Är detta något som går att lösa? Kanske inte det viktigaste men ändå. Om du scrollar på bilden och trycker på "Save" i nedre högra hörnet så kommer bilden upp i lagom storlek på skärmen.
Publicerat Januari 17, 201115 yr Om du scrollar på bilden och trycker på "Save" i nedre högra hörnet så kommer bilden upp i lagom storlek på skärmen. Eller högerklicka på bilden och välj öppna i nytt fönster, då blir den också i bättre format. /petter
Publicerat Januari 17, 201115 yr Det är en bug som bara händer om man kör IE. Jag har letat och letat och letat efter denna buggen men kan inte hitta vad som orsakar den. (kodmässigt, inte vad man trycker) Det är bara en smiley som orsakar detta, inte alla. Irriterande för de som envisas med att köra IE möjligen... Får väl försöka övertyga Landstinget om att byta browser då
Publicerat Januari 17, 201115 yr Får väl försöka övertyga Landstinget om att byta browser då Hehe Tanken är att vi skall fixa det men det kan ta lite tid... (inte våran kod som är trasig liksom) Under tiden kan ni kanske vara lite sparsamma med denna smiley om ni kör IE:
Publicerat Januari 17, 201115 yr Om du scrollar på bilden och trycker på "Save" i nedre högra hörnet så kommer bilden upp i lagom storlek på skärmen. Eller högerklicka på bilden och välj öppna i nytt fönster, då blir den också i bättre format. /petter Fast nu är ju detta fixat med Shadowbox så de skalas automagiskt