Publicerat Januari 17, 201115 yr Hehe Tanken är att vi skall fixa det men det kan ta lite tid... (inte våran kod som är trasig liksom) Under tiden kan ni kanske vara lite sparsamma med denna smiley om ni kör IE: Jag använder mig ofta av och har inte haft problem med att text försvinner... Och jag använder också IE. Men att slippa logga in går INTE. Måste knappa in hela baletten varje gång trots att rutan är ikryssad. det stör mig. Är det bara jag som har det problemet?
Publicerat Januari 17, 201115 yr Jag har ett problem som kan ha med handhavande fel att göra. Jag blir inte klok på nya inläggen, har aldrig haft mer en en sida med inlägg o mellan varven så missar jag en massa inlägg o nya trådar så jag måste gå tillbaka till forumindex för att kolla den vägen istället.. //
Publicerat Januari 17, 201115 yr Jag använder mig ofta av och har inte haft problem med att text försvinner... Och jag använder också IE. Men att slippa logga in går INTE. Måste knappa in hela baletten varje gång trots att rutan är ikryssad. det stör mig. Är det bara jag som har det problemet? Du har vid något tillfälle valt att din browser inte skall spara lösenordet för den sidan, troligen av misstag, och då får du det fenomenet. Inget fel på forumet som sagt. Det är ganska jobbigt att fixa eftersom du måste in och hacka i regedit om du har valt att inte spara lösenord men är det bara autocomplete som är avstängd kan man fixa det typ så här... (saxat från något supportforum) In IE click on Tools > Internet Options and click on the Content tab. In there just click on the Settings button under Autocomplete and check the box for "Prompt me to save passwords". Click OK and you're done.
Publicerat Januari 17, 201115 yr Jag har ett problem som kan ha med handhavande fel att göra. Jag blir inte klok på nya inläggen, har aldrig haft mer en en sida med inlägg o mellan varven så missar jag en massa inlägg o nya trådar så jag måste gå tillbaka till forumindex för att kolla den vägen istället.. // Nop det är inte handhavandefel. Jag har detta fenomen ibland jag också och det brukar uppstå om jag går från en dator till en annan. Då brukar jag inte se trådar som jag har skrivit i, även om nya inlägg har gjorts senare. Den nya sökmotorn som är mycket snällare mot servern (betydligt mindre nästlade SQL queries) bommar vissa trådar verkar det som... Har försökt hitta lite mer detaljerad info i stället för att försöka läsa all källkod och försöka klura ut det den vägen men har inte hittat någonting vettigt än. Är det någonting ett forum kan få problem med så är det just databasen. Mängden sökningar i vår databas (queries) per timma är enorm och man måste försöka hitta genvägar eller smartare sökningar för att plattformen skall räcka till. Skall ängna några timmar i morgon kväll och se om jag kan se över den nya sökmotorn och om jag kan skruva till den så att sökningarna "senaste inlägg" funkar lite bättre...
Publicerat Januari 17, 201115 yr Nop det är inte handhavandefel. Jag har detta fenomen ibland jag också och det brukar uppstå om jag går från en dator till en annan. Då brukar jag inte se trådar som jag har skrivit i, även om nya inlägg har gjorts senare. Den nya sökmotorn som är mycket snällare mot servern (betydligt mindre nästlade SQL queries) bommar vissa trådar verkar det som... Har försökt hitta lite mer detaljerad info i stället för att försöka läsa all källkod och försöka klura ut det den vägen men har inte hittat någonting vettigt än. Är det någonting ett forum kan få problem med så är det just databasen. Mängden sökningar i vår databas (queries) per timma är enorm och man måste försöka hitta genvägar eller smartare sökningar för att plattformen skall räcka till. Skall ängna några timmar i morgon kväll och se om jag kan se över den nya sökmotorn och om jag kan skruva till den så att sökningarna "senaste inlägg" funkar lite bättre... Skönt att det inte var mig det var fel på denna gången då //
Publicerat Januari 18, 201115 yr Det har säkert dryftats någonstans men jag hittar inte svaret på hur i h-vete man ska kunna ladda upp ett foro till profilen när maxgränsen är 50 kb! Vilket foto är mindre än 50 kb! Uppenbarligen är det något som den här ynglingen inte förstår . Kan någon vänlig själ upplysa mig kring detta. Mvh!/
Publicerat Januari 18, 201115 yr Det har säkert dryftats någonstans men jag hittar inte svaret på hur i h-vete man ska kunna ladda upp ett foro till profilen när maxgränsen är 50 kb! Vilket foto är mindre än 50 kb! Uppenbarligen är det något som den här ynglingen inte förstår . Kan någon vänlig själ upplysa mig kring detta. Mvh!/ Det innebär att du får förminska bilden innan du laddar upp den. En bild på 50kb kan faktiskt vara ganska stor. Kör du windows kan du ladda bilden du vill ha som profilbild i paint och sedan trycker du ctrl+w Mata in 15 som både höjd och bredd och tryck ok. Välj nu "Spara som" och ett nytt filnamn så lär bilden vara under 50kb om det inte var gigantisk innan.
Publicerat Januari 18, 201115 yr Det innebär att du får förminska bilden innan du laddar upp den. En bild på 50kb kan faktiskt vara ganska stor. Kör du windows kan du ladda bilden du vill ha som profilbild i paint och sedan trycker du ctrl+w Mata in 15 som både höjd och bredd och tryck ok. Välj nu "Spara som" och ett nytt filnamn så lär bilden vara under 50kb om det inte var gigantisk innan. Jag önskar det fanns en smiley där han står med mössan i hand och skrapar med foten . Varje dag, en ny lärdom!! Mvh!/
Publicerat Januari 18, 201115 yr "In IE click on Tools > Internet Options and click on the Content tab. In there just click on the Settings button under Autocomplete and check the box for "Prompt me to save passwords". Click OK and you're done." Skulle man kunna få en översättning till svenska på det och en anvisning till vilken väg det är i Win7 för inte hittade jag något i internetalternaticv som stämde... Men jag är väl inte så jättehaj på sånt heller, kanske... Tror att jag har kryssat i något sånt vid något tillfälle i internetalternativ, men hittar det inte igen där...
Publicerat Januari 18, 201115 yr "In IE click on Tools > Internet Options and click on the Content tab. In there just click on the Settings button under Autocomplete and check the box for "Prompt me to save passwords". Click OK and you're done." Skulle man kunna få en översättning till svenska på det och en anvisning till vilken väg det är i Win7 för inte hittade jag något i internetalternaticv som stämde... Men jag är väl inte så jättehaj på sånt heller, kanske... Tror att jag har kryssat i något sånt vid något tillfälle i internetalternativ, men hittar det inte igen där... Det spelar ingen roll om det är Windows 7, det är i Internet Explorer du skall ändra. Kan du kolla vilken version av IE du har? Det brukar ligga i hjälp menyn och kanske heter "Om Internet Explorer..." Kör inte IE själv och framförallt inte på svenska men skall försöka hjälpa dig.
Publicerat Januari 19, 201115 yr Det spelar ingen roll om det är Windows 7, det är i Internet Explorer du skall ändra. Kan du kolla vilken version av IE du har? Det brukar ligga i hjälp menyn och kanske heter "Om Internet Explorer..." Kör inte IE själv och framförallt inte på svenska men skall försöka hjälpa dig. Jag har kollat överallt, men det är totalt omöjligt att hitta den informationen! Det kanske finns någon på sidan med win7 OCH IE som kan hitta rätt ställe för att hitta infon.