Publicerat Januari 10, 201115 yr Ja, ett grymt bra val! Menar du fabrixammo? Patroner kostar ca. 6 spänn styck, och kulor kostar 2:20 styck (från Norma-ombuden). http://www.norma.cc/assets/pdf/prislista2011.pdf Kollade upp dem och de verkade ha bra bc. Hittade för 412 kr för en 50-ask så de var inte så farliga. Då blir det ut och handla 4 lådor då Tack för hjälpen! Följ exibits länk så kommer du billigare undan och oftast finns det något ombud i närheten kolla dem här http://www.norma.cc/content.asp?Typ=24&Lang=1&DocumentID=89&Submeny=3&Rubrik=F%F6rs%E4ljning%20Sverige&Title=Skytteombud För övrigt en toppen patron visserligen lite sunkig Vo men flyger fint ändå är du beredd att skjuta molly är DL fält en grym fabriksladdning
Publicerat Januari 10, 201115 yr Följ exibits länk så kommer du billigare undan och oftast finns det något ombud i närheten kolla dem här http://www.norma.cc/content.asp?Typ=24&Lang=1&DocumentID=89&Submeny=3&Rubrik=F%F6rs%E4ljning%20Sverige&Title=Skytteombud För övrigt en toppen patron visserligen lite sunkig Vo men flyger fint ändå är du beredd att skjuta molly är DL fält en grym fabriksladdning Hur funkar det där med skytteombud? Är det någon med fet licens för att lagra ammunition som sedan kan sälja från en bulkbeställning eller? Missade Exabits länk Tack!
Publicerat Januari 10, 201115 yr Hur funkar det där med skytteombud? Är det någon med fet licens för att lagra ammunition som sedan kan sälja från en bulkbeställning eller? Njae, ombudet i Kungälv exempelvis kan få hem grejer ruggigt snabbt från Norma. Det tog två dar att få hem ett 1000-pack DL 168:or. Så jag antar att de har ett rysligt effektivt distributionsnät som gör att ombudet inte behöver bunkra upp annat än sånt som de vet går åt.
Publicerat Januari 10, 201115 yr Njae, ombudet i Kungälv exempelvis kan få hem grejer ruggigt snabbt från Norma. Det tog två dar att få hem ett 1000-pack DL 168:or. Så jag antar att de har ett rysligt effektivt distributionsnät som gör att ombudet inte behöver bunkra upp annat än sånt som de vet går åt. Kan vem som helst handla av skytteombuden?
Publicerat Januari 10, 201115 yr Kan vem som helst handla av skytteombuden? Ja (de säljer ju till mig )
Publicerat Januari 10, 201115 yr Ja (de säljer ju till mig ) Det avgör ju saken Trodde bara föreningar kunde handla av dem.
Publicerat Januari 10, 201115 yr Kan ni fråga om samma sak gäller för T41:an oxå Har en sådan pjäs på sexochenhalvan och jag pangar ju lite med den liksom... Surt om den fiser ihop efter typ 500 plugg... sköt med T-40:an iaf 6-700 skott utan att något värre slit på dämparen uppmärksammades. bara blåsa rent då de samlas en del smuts i dom! roger hade skjutit över 1000st igenom sin dämpare med sin 7mm rem mag utan att märka något nämnvärt så
Publicerat Januari 10, 201115 yr Författare sköt med T-40:an iaf 6-700 skott utan att något värre slit på dämparen uppmärksammades. bara blåsa rent då de samlas en del smuts i dom! roger hade skjutit över 1000st igenom sin dämpare med sin 7mm rem mag utan att märka något nämnvärt så Det låter ju betryggande, risken finns ju att det bara är något jag får för mig. //
Publicerat Januari 10, 201115 yr den borde funka till bra många fler skott än 500st! spec i en 222:a men slå en signal till roger och hör.han kan säkert förklara och säga hur det ligger till mer exakt
Publicerat Januari 10, 201115 yr Författare den borde funka till bra många fler skott än 500st! spec i en 222:a men slå en signal till roger och hör.han kan säkert förklara och säga hur det ligger till mer exakt Det tycker man, om den inte är laddad med 50gr MRP //
Publicerat Januari 10, 201115 yr laddar visst för kung och fosterland och lite därtill! mina dämpare på 6,5:an fick till 99% genomlida 43-47gr 203-B och överlevde utan några som helst problem
Publicerat Januari 10, 201115 yr Författare laddar visst för kung och fosterland och lite därtill! mina dämpare på 6,5:an fick till 99% genomlida 43-47gr 203-B och överlevde utan några som helst problem Man vill ju ha snabba skott Jag ringer Roger i morgon o hör efter.. ska ju snart ner till honom o gänga lite //
Publicerat Januari 10, 201115 yr Jag vet! ska du komma hit personligen så dra ett pm! bor ca 3 mil från hans jobb kaffe är alltid gott
Publicerat Januari 10, 201115 yr Författare Jag vet! ska du komma hit personligen så dra ett pm! bor ca 3 mil från hans jobb kaffe är alltid gott Jag vet inte ännu om det blir personligen eller inte men tre vapen ska få gänga och en dämpare ska betalas, inte min tyvärr Skickar pm i så fall //
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.