Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Sierra Match King 150 gr

Featured Replies

Publicerat

Ja, ett grymt bra val! Menar du fabrixammo? Patroner kostar ca. 6 spänn styck, och kulor kostar 2:20 styck (från Norma-ombuden).

http://www.norma.cc/assets/pdf/prislista2011.pdf

Kollade upp dem och de verkade ha bra bc.

Hittade för 412 kr för en 50-ask så de var inte så farliga.

Då blir det ut och handla 4 lådor då ^_^

Tack för hjälpen!

Följ exibits länk så kommer du billigare undan och oftast finns det något ombud i närheten kolla dem här

http://www.norma.cc/content.asp?Typ=24&Lang=1&DocumentID=89&Submeny=3&Rubrik=F%F6rs%E4ljning%20Sverige&Title=Skytteombud

För övrigt en toppen patron visserligen lite sunkig Vo men flyger fint ändå är du beredd att skjuta molly är DL fält en grym fabriksladdning

Publicerat

Följ exibits länk så kommer du billigare undan och oftast finns det något ombud i närheten kolla dem här

http://www.norma.cc/content.asp?Typ=24&Lang=1&DocumentID=89&Submeny=3&Rubrik=F%F6rs%E4ljning%20Sverige&Title=Skytteombud

För övrigt en toppen patron visserligen lite sunkig Vo men flyger fint ändå är du beredd att skjuta molly är DL fält en grym fabriksladdning

Hur funkar det där med skytteombud?

Är det någon med fet licens för att lagra ammunition som sedan kan sälja från en bulkbeställning eller?

Missade Exabits länk :blush:

Tack!

Publicerat

Hur funkar det där med skytteombud?

Är det någon med fet licens för att lagra ammunition som sedan kan sälja från en bulkbeställning eller?

Njae, ombudet i Kungälv exempelvis kan få hem grejer ruggigt snabbt från Norma. Det tog två dar att få hem ett 1000-pack DL 168:or. Så jag antar att de har ett rysligt effektivt distributionsnät som gör att ombudet inte behöver bunkra upp annat än sånt som de vet går åt.

Publicerat

Njae, ombudet i Kungälv exempelvis kan få hem grejer ruggigt snabbt från Norma. Det tog två dar att få hem ett 1000-pack DL 168:or. Så jag antar att de har ett rysligt effektivt distributionsnät som gör att ombudet inte behöver bunkra upp annat än sånt som de vet går åt.

Kan vem som helst handla av skytteombuden?

Publicerat

Kan vem som helst handla av skytteombuden?

Ja (de säljer ju till mig :lol: )

Publicerat

Ja (de säljer ju till mig :lol: )

Det avgör ju saken :)

Trodde bara föreningar kunde handla av dem.

Publicerat

Kan ni fråga om samma sak gäller för T41:an oxå

Har en sådan pjäs på sexochenhalvan och jag pangar ju lite med den liksom... :blush:

Surt om den fiser ihop efter typ 500 plugg...

sköt med T-40:an iaf 6-700 skott utan att något värre slit på dämparen uppmärksammades. bara blåsa rent då de samlas en del smuts i dom!

roger hade skjutit över 1000st igenom sin dämpare med sin 7mm rem mag utan att märka något nämnvärt så :)

Publicerat
  • Författare

sköt med T-40:an iaf 6-700 skott utan att något värre slit på dämparen uppmärksammades. bara blåsa rent då de samlas en del smuts i dom!

roger hade skjutit över 1000st igenom sin dämpare med sin 7mm rem mag utan att märka något nämnvärt så :)

Det låter ju betryggande, risken finns ju att det bara är något jag får för mig.

//

Publicerat

den borde funka till bra många fler skott än 500st! spec i en 222:a

men slå en signal till roger och hör.han kan säkert förklara och säga hur det ligger till mer exakt :)

Publicerat
  • Författare

den borde funka till bra många fler skott än 500st! spec i en 222:a

men slå en signal till roger och hör.han kan säkert förklara och säga hur det ligger till mer exakt :)

Det tycker man, om den inte är laddad med 50gr MRP :ph34r:;)

//

Publicerat

laddar visst för kung och fosterland och lite därtill! ;)

mina dämpare på 6,5:an fick till 99% genomlida 43-47gr 203-B och överlevde utan några som helst problem :wub:

Publicerat
  • Författare

laddar visst för kung och fosterland och lite därtill! ;)

mina dämpare på 6,5:an fick till 99% genomlida 43-47gr 203-B och överlevde utan några som helst problem :wub:

Man vill ju ha snabba skott :lol:

Jag ringer Roger i morgon o hör efter.. ska ju snart ner till honom o gänga lite :ph34r:

//

Publicerat

Jag vet! :D

ska du komma hit personligen så dra ett pm! bor ca 3 mil från hans jobb :rolleyes:

kaffe är alltid gott ;)

Publicerat
  • Författare

Jag vet! :D

ska du komma hit personligen så dra ett pm! bor ca 3 mil från hans jobb :rolleyes:

kaffe är alltid gott ;)

Jag vet inte ännu om det blir personligen eller inte men tre vapen ska få gänga och en dämpare ska betalas, inte min tyvärr <_<

Skickar pm i så fall

//

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

Användare som läser detta 0

  • Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.