Publicerat Augusti 10, 201213 yr Ny på forumet sedan några veckor och har därför inte läst tråden förrän nu. Jagar själv med engelsk setter. Tråden är ju 1,5 år gammal men det skulle vara kul att veta vad det slutligen blev för ras som ni valde... Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
Publicerat September 4, 201213 yr Eng. setter. Tredje settern som jag har men har aldrig haft någon som har hållit sig så nära föraren. Max sök 100-150 m ifrån mig i skogen.
Publicerat September 5, 201213 yr Eng. setter. Tredje settern som jag har men har aldrig haft någon som har hållit sig så nära föraren. Max sök 100-150 m ifrån mig i skogen. Låter ju perfekt. Den bästa typen är den som drar ner söket i skogen och kan dubbla upp det i öppen terräng. Kontakten är i alla fall A och O! Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
Publicerat September 5, 201213 yr Eng. setter. Tredje settern som jag har men har aldrig haft någon som har hållit sig så nära föraren. Max sök 100-150 m ifrån mig i skogen. Låter ju perfekt. Den bästa typen är den som drar ner söket i skogen och kan dubbla upp det i öppen terräng. Kontakten är i alla fall viktigast! Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
Publicerat September 6, 201213 yr Låter ju perfekt. Den bästa typen är den som drar ner söket i skogen och kan dubbla upp det i öppen terräng. Kontakten är i alla fall viktigast! Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2 Ja visst är det det, men kom ihåg att hon har aldrig varit på fjället ännu så jag vet inte hur hon skulle reagera på fjället och milsvida öppen terräng och hon lär inte komma dit heller. 7 1/2 år snart. Dom andra 2 settrarna som jag har haft har jag fått gå och leta efter i skogen, så det beror mycket på individen hur hon vill hålla kontakten med föraren.
Publicerat September 8, 201213 yr Skönt med rapportering, har 2 st som rapporterar spontant. Både i skog och på fält jakt.
Publicerat September 9, 201213 yr Ja visst är det det, men kom ihåg att hon har aldrig varit på fjället ännu så jag vet inte hur hon skulle reagera på fjället och milsvida öppen terräng och hon lär inte komma dit heller. 7 1/2 år snart. Dom andra 2 settrarna som jag har haft har jag fått gå och leta efter i skogen, så det beror mycket på individen hur hon vill hålla kontakten med föraren. Visst finns det individer som inte har viljan till kontakt ö h t. Att det också handlar mycket om vem som håller i snöret är jag helt övertygad om. En del får alltid hundar som drar åt h-e för stort oavsett ras eller uppfödning. Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
Publicerat September 11, 201213 yr Mikke Burk jagar ripa med väldresserade hundar. http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=7137404
Publicerat September 23, 201213 yr Skall det jagas med stående fågelhund är det lika bra att titta på våra experter i väster http://www.f-k-f.org...id=52&Itemid=44
Publicerat September 23, 201213 yr Visst finns det individer som inte har viljan till kontakt ö h t. Att det också handlar mycket om vem som håller i snöret är jag helt övertygad om. En del får alltid hundar som drar åt h-e för stort oavsett ras eller uppfödning. Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2 Ja visst gör det det! Jag tycker att jag har varit bra på dressyren med mina tidigare hundar men dom har alltid slagit stort i skogen. Jag har fått söka mina tidigare settrar. 5-10 min i skogen innan jag har hittat någon.