Publicerat Januari 12, 201115 yr Jag ska ut och jaga varg finns det några fler här som också ska jaga?
Publicerat Januari 12, 201115 yr Jag ska ut och jaga varg finns det några fler här som också ska jaga? Om man hade haft varg på marken och tilldelning så självklart
Publicerat Januari 12, 201115 yr Jag har ingen tillgång till vargjakt, men har 3 arbetskamrater som skall göra en insatts. =)
Publicerat Januari 12, 201115 yr du har ju kroken! Den blir det bara bomskott med numera tack och lov
Publicerat Januari 13, 201115 yr Ska ut och spåra av området på fredag, hittar jag spår så ger jag mig ut på lördag annars blir det fest i fjollträsk eller sala istället.
Publicerat Januari 13, 201115 yr Jag är reggad, men ska inte ut, då det inte setts några spår här just nu.
Publicerat Januari 13, 201115 yr Hmm, köra 300 mil, hyra rum, sitta o frysa 20 timmar utan att se nåt..... nope, ingen vargjakt för mig.
Publicerat Januari 13, 201115 yr Hmm, köra 300 mil, hyra rum, sitta o frysa 20 timmar utan att se nåt..... nope, ingen vargjakt för mig. Finns det något djur kvar på licensen nästa helg så skall jag åka 60 mil för att sedan sitta & frysa i 20 timmar . //LEHD
Publicerat Januari 13, 201115 yr Finns det något djur kvar på licensen nästa helg så skall jag åka 60 mil för att sedan sitta & frysa i 20 timmar . //LEHD Å jag knallar 600m ner till mitt torn o sitter å spanar efter Kronhjort istället.
Publicerat Januari 13, 201115 yr Å jag knallar 600m ner till mitt torn o sitter å spanar efter Kronhjort istället. Njut av det medans du kan
Publicerat Januari 13, 201115 yr Njut av det medans du kan Mmmm, jag vet inte om det är njutning att sitta på pass alltid. Vet nåt år när det var -13°C och ca 10m/s. Då fick man nästan spettas loss efter nån timme.
Publicerat Januari 13, 201115 yr Mmmm, jag vet inte om det är njutning att sitta på pass alltid. Vet nåt år när det var -13°C och ca 10m/s. Då fick man nästan spettas loss efter nån timme. Förra året var det -27 grader och jag satt i ca. 4 tim på samma plats, plus att vi stod och väntade i den samma temperaturen innan jakten i ca. 2tim. Det blev nästan panikläge efter ett tag, trodde aldrig vi skulle bryta. Usch.
Publicerat Januari 13, 201115 yr Förra året var det -27 grader och jag satt i ca. 4 tim på samma plats, plus att vi stod och väntade i den samma temperaturen innan jakten i ca. 2tim. Det blev nästan panikläge efter ett tag, trodde aldrig vi skulle bryta. Usch. Som tur är det nästan aldrig nån vind att tala om när det går under -20°C annars är risken uppenbar för förfrysningsskador. Jag tycker att vinden är värst, kan frysa mer vid 0°C + vind än vid -20°C och vindstilla.
Publicerat Januari 13, 201115 yr Å jag knallar 600m ner till mitt torn o sitter å spanar efter Kronhjort istället. I t-hirt o shorts, glömde du ju att skriva!
Publicerat Januari 13, 201115 yr Skulle jagat, men så blev det inte.. :/ Så om någon behöver någon mer passkytt så..
Publicerat Januari 13, 201115 yr Hade jag kunnat samt haft licens på någon varg så hade jag självklart jagat. Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat Januari 13, 201115 yr Mmmm, jag vet inte om det är njutning att sitta på pass alltid. Vet nåt år när det var -13°C och ca 10m/s. Då fick man nästan spettas loss efter nån timme. :D
Publicerat Januari 13, 201115 yr Skulle jagat, men så blev det inte.. :/ Så om någon behöver någon mer passkytt så.. Hade jag kunnat samt haft licens på någon varg så hade jag självklart jagat. Sent from my iPhone using Tapatalk Jag får väl höra av mig imorgon om jag hittar spår. Jag lär behöva skyttar då mitt lag verkar allergiska mot snö och kyla så även om dom verkar sugna nu vet jag hur det kommer låta efter första vändan, senast efter första vändan. Här har vi dessutom behagliga -6 grader.
Publicerat Januari 13, 201115 yr I t-hirt o shorts, glömde du ju att skriva! Det ska i o f s bli någon +°C men nog är jag mer fryslort än så.