Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jag ska jaga varg

Featured Replies

Publicerat

Jag får väl höra av mig imorgon om jag hittar spår. Jag lär behöva skyttar då mitt lag verkar allergiska mot snö och kyla så även om dom verkar sugna nu vet jag hur det kommer låta efter första vändan, senast efter första vändan. Här har vi dessutom behagliga -6 grader.

Bara dryga 40 mil... Får jag bara veta i morgon kväll så jag vet när jag ska stiga upp så.. :)

Publicerat

Hade jag haft ett klass 1 vapen hade jag jagat :)

Jag har ju erbjudit dig att få låna ett klass 1 vapen.:P

Men nu blir det ingen vargjakt i Älvsbacka i år. Så jag ska inte jaga varg. Dom ska jaga räv istället och det tror jag att jag skiter i.

Publicerat

Ytter Malungs VVO i Dalarna erbjuder alla som vill att få vara med på vargjakten.

Kan ju vara något för er som inte har varg att jaga .

Enligt deras ordf så tar de kraftigt avstånd från vargjakts bojkotten. :rolleyes::rolleyes:

Publicerat

Ytter Malungs VVO i Dalarna erbjuder alla som vill att få vara med på vargjakten.

Kan ju vara något för er som inte har varg att jaga .

Enligt deras ordf så tar de kraftigt avstånd från vargjakts bojkotten. :rolleyes::rolleyes:

Tja.. Där har man ju jagat en del förr så kanske det.. Mina egna marker i Dalarna är ju i princip vargfria så där är det ingen ide..

Publicerat

Å jag knallar 600m ner till mitt torn o sitter å spanar efter Kronhjort istället. ^_^

Hojta till om du behöver en hund någon gång. Mina håller på att dö av inaktivitet. Har tre stycken, två långsamtdrivande, ett tämligen ojagat championämne och en säker men halvdan tax, samt en stötande och oprovad terrier (med stark jaktlust). Referenser finns.

Hundarna är dock ojagade senaste säsongen, p g a varg.

Publicerat

Jag har ju erbjudit dig att få låna ett klass 1 vapen.:P

Men nu blir det ingen vargjakt i Älvsbacka i år. Så jag ska inte jaga varg. Dom ska jaga räv istället och det tror jag att jag skiter i.

Har du? Det har jag missat :blush:

Allright, ja.. Iom att jag inte jagar älg eller känne någon där så vet jag i regel inget om sånt här :)

Jag lever mitt eget lilla jaktliv vid sidan av :)

Publicerat

Jag är lite kluven ang jakt på våra stora rovdjur, jag tycker att vi skall vara försiktig med dem ( tolka det lite som ni vill...), men frågan är om jag inte är lite sugen ändå på att vara med på jakt på dem.

Det värsta är jag blir lite förvånad över att jag känner så men är det så att det är en tilldelning på dem så är jag faktiskt väldigt sugen på att vara med och förvalta detta vilt!

Publicerat

Bara dryga 40 mil... Får jag bara veta i morgon kväll så jag vet när jag ska stiga upp så.. :)

Tja spårningen lär vara klar frammåt kl 15 så då rapporterar jag nog här om hur läget ser ut. Det börjar dyka upp lite olokala muppar med misstänkta jackor och tröjor i byn igår också men om dom tänker åka till mitt område eller något annat revir återstår att se. Fick också rapport igår om att en hel del vägar som hittills varit oplogade nu är öppna och plogade, ingen i laget som fixat däremot, antagligen är den sveaskog som fixat till avverkningen men det kom ju onekligen i rätt tid.

Publicerat

Hojta till om du behöver en hund någon gång. Mina håller på att dö av inaktivitet. Har tre stycken, två långsamtdrivande, ett tämligen ojagat championämne och en säker men halvdan tax, samt en stötande och oprovad terrier (med stark jaktlust). Referenser finns.

Hundarna är dock ojagade senaste säsongen, p g a varg.

Blir inte denna säsong då vi har hundförbud p g a snödjupet men jag ska ha det i åtanke till nästa säsong. ^_^

Publicerat

Fick ett kul samtal igår av en god vänn/släkting som jagar på vår fastighet i Rättvik.

-Eftersom Rättvikskretsen bojkottat vargjakten så kan väl du komma hem och jaga lite, du är ju med i Uppsalakretsen....

Jojo det skulle se ut det, jaktlaget har ställt in jakten men en utfyttad numera Uppsalabo skulle sitta själv vid någon sjökant i vildmarken. :ph34r:

iof så har jag en ganska frekvent använt ställe mellan två sjöar där jag har sett varg och där det är nya spår en gång ivecka.

Undrar hur det skulle tas emot av det lokala jaktlaget???? nä tror jag sitter inne i värmen och följer jakten på nätet i stället.

Publicerat

Inga vargspår idag. Däremot gott om älgspår så troligen är vargen på annat håll så det blir ingen jakt imorgon. En annan spårare ska upp imorgon och jag ska ev ta ett par vägar som inte var ordentligt plogade imorgon. Det hetaste området var dock tomt på spår från både varg och älg men ett lospår hittades.

Jag och den andra spåraren tog en fika i rävkojan också och en nötskrika fick sätta livet till på rävåteln.

Publicerat

Och likadant idag, fortfarande ett par spårare på skidor kvar på området men den delen dom är i tror jag inte riktigt på. Polisen är ute och flyger med helikopter och inga aktivister har synts till i mina skogar.

Gävleborg och dalarna verkar ha gjort ordentliga förberedelser, hoppas vi får en bättre skadeskjutningsstatistik i år.