Publicerat Januari 21, 201115 yr Ja, varg i Stockholm med kranskommuner är bra för Sverige! Vips så får vi färre viltolyckor med rådjur och älg, samt mindre tulpantjuvar i trädgårdarna. Följdeffekten när rådjuren inte längre springer i våra trädgårdar är att färre villaägare får fästingbett, vilket medför att färre människor insjuknar i borrelia och TBE. Färre sjukskrivningar och döda Stockholmare leder till ökade intäkter till staten, som i ett nafs kan betala av vår resterande statsskuld. Nu när Sverige tack vare vargen i Stockholm har blivit ett ofantligt rikt land, så kan vi använda våra tillgångar för att avstyra alla ekonomiska bekymmer i världen, och vips bara så där så har vargen i Stockholm blivit en världskänd hjälte som firas i 197 länder. Det här måste vara kopierat från en vargivrar sida
Publicerat Januari 21, 201115 yr Med tanke på vart det finns vargar och hur mycket viltstaket och hinder det finns på vägen är det märkligt hur den osedd har tagit sig hela vägen till Tyresö??
Publicerat Januari 21, 201115 yr Med tanke på vart det finns vargar och hur mycket viltstaket och hinder det finns på vägen är det märkligt hur den osedd har tagit sig hela vägen till Tyresö?? Schhhh, han flögs ju in av säpo/försvarsmaktens hemliga ninjor.. Allt för att folket med foliehattar ska få något att fundera på!
Publicerat Januari 21, 201115 yr Jag erkänner, det var jag, på min lilla fritid klär jag mig i blått underställ och grå trenchcoat, för att sedan med Devil vandra runt i Tyresta, nu har Devil smitit och jag är ensam. Signatur-ensam i min döskallegrotta. _______________________________________ Helt allvarligt, nej det är inte konstigt, ja staketen löper kors o tvärs men de tar slut helt plötsligt, har hål i sig, därtill kan not en motiverad varg klättra dem, jag menar hundar klättrar samma sorts staket osv, att "folk" inte har sett den, handar enkom bara om att 99% av alla människor är helt blinda för allt annat än vad som är absolut av intresse för dem och då, så nej jag är inte förvånad i något led. /Christian
Publicerat Januari 21, 201115 yr Den kan ju ha gått in på mycket kort tid, rört sig nattetid och inte gjort så mycket väsen av sig? Kanske började röra på sig från något område där det var licensjakt i helgen. Knata 15-25 mil på nån vecka är ju ingenting för en varg som har packat kappsäcken..
Publicerat Januari 21, 201115 yr . Knata 15-25 mil på nån vecka är ju ingenting för en varg som har packat kappsäcken.. Det gör en varg som har bestämt sig att göra på ett dygn.
Publicerat Januari 21, 201115 yr C-har helt rätt, 10 mil på en natt är ingen omöjlighet för en varg även om det säkert är lite slitigt för den. /Christian
Publicerat Januari 21, 201115 yr Det var ju Obs på en Varg i Svinninge häromveckan så det är ju bara ett stenkast på kartan söderut... Inte så konstigt ! Sent from my Storno 940 using Nmt 450
Publicerat Januari 21, 201115 yr Bogesundslandet-Vaxholm är iofs litet som tusan men det är ett annat passande vargrevir, för typ 2-3 st, kom att tänka på det med anledning av Svinninge, sen drabbar det ingen privat markägare/jägare, det är förbundet som jagar där, så Revper måste glädjas åt en sådan sak, fritt från ren är det också. Jansson har helt rätt förövrigt, det är inte långt och isen ligger på de flesta ställen. /Christian
Publicerat Januari 21, 201115 yr C-har helt rätt, 10 mil på en natt är ingen omöjlighet för en varg även om det säkert är lite slitigt för den. /Christian Tiken som blev påskjuten(bom) i Dalsland sprang 20 mil på ett dygn. 10 mil nordväst och sen tillbaks för att leta efter hanen. PÅ ETT DYGN!!! "Våra" vargar i Hälsingland brukar göra liknande vandringsmönster, dvs fram och tillbaka på 5+5 mil ostötta, så att dom kan flytta ordentligt på sig råder det inget tvivel om. Mvh!/
Publicerat Januari 21, 201115 yr Det här var något av det roligaste jag läst på länge, ÄNTLIGEN!!! Inte ett dugg jävla roligt en sorgens dag! /Mike
Publicerat Januari 21, 201115 yr Inte ett dugg jävla roligt en sorgens dag! /Mike Inte för dig, jag förstår dig men jag hoppas att fjollträskarna ska få känna samma lust och färgring som övriga varglän, när woffe kutar runt dagis och skolbussar, har vi tur kommer klottret att minska
Publicerat Januari 21, 201115 yr Inte för dig, jag förstår dig men jag hoppas att fjollträskarna ska få känna samma lust och färgring som övriga varglän, när woffe kutar runt dagis och skolbussar, har vi tur kommer klottret att minska Tycker oxå det är fantastiskt att fler får uppleva vargen på nära håll. Speciellt då i o runt Tokholm
Publicerat Januari 21, 201115 yr Får jag fråga vems briljanta idé det är att vika typ 40% av Sveriges yta som renbetesområde och därigenom exkludera all denna oändliga yta från varg? Knappast så det finns någon ekonomisk bäring i den lösningen, utan jag misstänker att det enbart handlar om skitnödigt etniskt minoritetstänk? Dvs. att lappar är bättre än svenskar och således inte skall behöva dras med varg?
Publicerat Januari 21, 201115 yr Inte ett dugg jävla roligt en sorgens dag! /Mike Lugn bara lugn, ge det 2-3 veckor och den där vargen sitter garanterat fastsmetad i grillen på någon tysk SUV
Publicerat Januari 21, 201115 yr Kommer "dom" på att den INTE är genetiskt viktig så är den död innan ordet skyddsjakt hinner uttalas,,,tyvärr
Publicerat Januari 21, 201115 yr Får jag fråga vems briljanta idé det är att vika typ 40% av Sveriges yta som renbetesområde och därigenom exkludera all denna oändliga yta från varg? Knappast så det finns någon ekonomisk bäring i den lösningen, utan jag misstänker att det enbart handlar om skitnödigt etniskt minoritetstänk? Dvs. att lappar är bättre än svenskar och således inte skall behöva dras med varg? FN är ju på sverige att minska rovdjurstammen pga av samerna
Publicerat Januari 21, 201115 yr Schhhh, han flögs ju in av säpo/försvarsmaktens hemliga ninjor.. Allt för att folket med foliehattar ska få något att fundera på! Såg själv hur korkat mitt inlägg såg ut!
Publicerat Januari 21, 201115 yr Tycker oxå det är fantastiskt att fler får uppleva vargen på nära håll. Speciellt då i o runt Tokholm Brukar bli annat när man har verkligheten runt hörnet, än som en notis i en tidning man aldrig läst! Får jag fråga vems briljanta idé det är att vika typ 40% av Sveriges yta som renbetesområde och därigenom exkludera all denna oändliga yta från varg? Knappast så det finns någon ekonomisk bäring i den lösningen, utan jag misstänker att det enbart handlar om skitnödigt etniskt minoritetstänk? Dvs. att lappar är bättre än svenskar och således inte skall behöva dras med varg? Nu ska vi nog tänka lite längre, allt ovanför stockholms ström skulle vara renbetesland, där ska vi begränsa rovdjuren för att inte störa rennäringen, det är bra, mycket bra!
Publicerat Januari 21, 201115 yr Mjo, men jag vågar inte driva en linje i stil med "ingen varg" - för om någon skulle yppa ordet "vi röstar om det i sann demokratisk anda" så skulle vi ha en jävla massa varg i detta landet på nolltid, så därför tycker jag vi kan ha lite varg, säg 200 jämnt fördelat från norr till söder, och givetvis licensjakt för att hålla nere stammen till denna nivån..
Publicerat Januari 21, 201115 yr Inte för dig, jag förstår dig men jag hoppas att fjollträskarna ska få känna samma lust och färgring som övriga varglän, när woffe kutar runt dagis och skolbussar, har vi tur kommer klottret att minska Eftersom den allmänna uppfattningen här är att har ett län varg så skall alla län ha varg röstar jag därför på följande: I jämstäldhetens och solidaritetens tecken är det härmed min önskan att det överflöd av knarkare,brottssyndikat och de enorma flockarna av ungdomsligister som översvämmar stockholms gator skall spridas ut jämt över landet. Det vore väl trevligt att vakna med en nyetablerad husvagns/kåkstadsetablering bebodd av dessa runt hörnet en morgon. Varför inte upptäcka vid infarten till jaktmarken att någon tippat ett ton sopor mitt på grusvägen då det var för jobbigt att åka till återvinningsstationen. Eller att komma ut en måndagmorgon för att finna bilen med sönderskurna däck och krossade rutor.... Ni har alla fått allt om bakoften! En vargetablering i något av stockholms läns större skogsområden blir med automatik det mest skyddsvärda vi har. Hur många av EU:s huvudstäder kan skryta med att ha varg i huvudstadslänet! Dom som blir lidande är inte stockholmarna då vargarna aldrig lär ställa till problem innanför tullarna. De allra flesta"stockholmarna"kommer att tycka det är coolt att ha varg i länet! De är de vanliga mäniskorna inte helt olika er själva som bor på landet som blir lidande och dessa är i minoritet. Stockhols stad är typ 10% av stockholms län. /Mike
Publicerat Januari 21, 201115 yr jävlit bra poäng i jämförelsen med skurkarna. en ögonöppnare för mig.
Publicerat Januari 21, 201115 yr Nu har vi ju vargrevir i Sthlms län redan i Riala, och precis som du säger så är det ascoolt om man frågar en drös stockholmare förmodligen - de vargarna lär vi inte bli av med om de lär sig att hålla sig borta från vägarna eller inte antastar tamboskap framför bonden himself. Det känns nånstans som att det bara är en tidsfråga innan man i sann rättviseanda kräver en etablering på södertörn för att inte Rospiggarna ska få ha allt det gottiga för sig själva..
Publicerat Januari 21, 201115 yr Den som tror att vargetableringar i stockholm och de eventuella problem det skapar på något sätt skulle skapa förutsättningar för mindre varg i sverige gräver sin egen grav. Det lär endast ytterligare stärka vargens position i sverige och skapa ännu sämre levnadsförhållanden för de som är drabbade. /Mike