Publicerat Januari 21, 201115 yr Nu är ju inte stockholm ensamt om knarkproblemet, visst håller sig woffe utanför innerstan vilket är troligt så kommerr regionerna runt stan göra sig hörd, ett senario är ju lidingö, som är så ogästvänligt att t.o.m invandrarna har svårt att leva där, de flesta tror att woffe är liten söt o gullig, äter ur handen, verkligheten lär bli varslande, jag tror inte att det här drabbar de som bor i etablerade revir, rösterna om de farliga vildsvinen kan ses som en svag bris mot vad som kommer hända!
Publicerat Januari 21, 201115 yr Sorry men vad som kommer hända är att när stockholm har 2-3 eller fyra etableringar så kommer det låta så här. "Om vi i stockholm kan ha så här mycket varg på sån liten yta,hur mycket kan inte ni ha då på era enorma arealer...." Tycker ni att jakten är dålig idag så är det ingenting mot vad det kan komma att bli! /Mike
Publicerat Januari 21, 201115 yr Pertan: Du får inte börja argumentera som vargkramarna. Mike har ju helt rätt. Det finns massor med jägare och skog/säd/kött-bönder i Stockholm län som har samma inställning som Du och resten av jägarsverige. Oppositionen åker tunnelbana och rör sig i princip inte utanför tullarna. Dom kommer inte att ändra åsikt för att vargen finns i länet. Det är ju bara "häftigt". För dom är skogen i Tyresta-reservatet lika avlägset som Sarek. Mvh!/
Publicerat Januari 21, 201115 yr Sorry men vad som kommer hända är att när stockholm har 2-3 eller fyra etableringar så kommer det låta så här. "Om vi i stockholm kan ha så här mycket varg på sån liten yta,hur mycket kan inte ni ha då på era enorma arealer...." Tycker ni att jakten är dålig idag så är det ingenting mot vad det kan komma att bli! /Mike Fy fan vilket mardrömsscenario
Publicerat Januari 21, 201115 yr Den som tror att vargetableringar i stockholm och de eventuella problem det skapar på något sätt skulle skapa förutsättningar för mindre varg i sverige gräver sin egen grav. Det beror väl på vad vargen hittar på
Publicerat Januari 21, 201115 yr Min tro är att om vi får vargar runt storstäderna så kommer storstadsfolket att förr eller senare råka ut för de problemen som folk på landsbyggden vill göra gällande, tex. att de nyper hundar, kan vara lite obehagliga när de släpar iväg med en galonklädd 2-åring etc. Enda sättet att skapa opinion emot vargen är ju att den överbevisar sig själv och ställer till oreda, för annars är det ju bara vilseledande skitsnack från de onda jägarna att vargen faktiskt är till problem, eller?
Publicerat Januari 21, 201115 yr Det är lite tragiskt att varg i stockholm tros lösa alla problem. det är min absoluta uppfattning att det är precis tvärt om. Appropå vilseledande skitsnack....hur tror du det uppfattas av "stockholmarna" att många jägare i varglänen med buller och bång bojkottade vargjakten? Det skapar säkert en större förståelse och acceptans för oredan den ställer till med..eller? /Mike
Publicerat Januari 22, 201115 yr Jag tror att "stockholmarna" skiter högaktningsfullt i att ett par jägare i dalarna protesterar mot tilldelningen och bojkottar jakten, inte minst eftersom andra valde att gå ut och jaga så uteblev effekten - de tilldelade vargarna i Dalarna sköts ju på två dagar ändå. Enda sättet att skapa opinion mot vargen bland "stockholmare" tror jag är att de börjar se effekterna av en stor vargstam, att de käkar upp 27 jakthundar per år ses ju av "stokholmaren" som ett enormt lyxproblem. Däremot om alla jägare i vargområdena bojkottade tex. klövviltjakten under ett år så skulle vi nog få se en annan debatt, när folk började inse hur mycket jägarna gör i våra skogar, när rådjur å grisar fritt började härja. In med lite vilda vargar i villaområdena där våra vargkramare bor och vips så tror jag det blir ett annat ljud i skällan när Ludde, Missan, Stampe eller Ebba 2 år blir attackerad av en varg..
Publicerat Januari 22, 201115 yr skam att säga det men jag bara väntar på att "ebba 2 år" ska bli attackerad då kanske vargkramarfacisterna vaknar upp och inser att stora rovdjur inte är några snälla kramdjur som man ska dalta med iofs så kommer en attack långt från fjollholm inte väcka några större sympatier utan att föräldrarna kommer få all skuld
Publicerat Januari 22, 201115 yr skam att säga det men jag bara väntar på att "ebba 2 år" ska bli attackerad då kanske vargkramarfacisterna vaknar upp och inser att stora rovdjur inte är några snälla kramdjur som man ska dalta med iofs så kommer en attack långt från fjollholm inte väcka några större sympatier utan att föräldrarna kommer få all skuld Den tolkningen får stå för dig. Jag säger att det vore bra med varg även i storstadsregionerna då jag tror att det kommer skapa förutsättningar för en mer nyanserad debatt.. Vi jägare måste någonstans vakna upp och inse att det tyvärr aldrig kommer bli upp till oss att besluta om huruvida vi skall ha en stor välgödd vargstam eller inte.
Publicerat Januari 22, 201115 yr Det absolut dummaste vi kan göra är att bojkotta jakter hit och dit om vi inte får som vi vill...snacka om sandlådenivå Stockholmaren klagar på kaninerna i vasaparken-om vargarna i skogen bryr han sig helt lite. Likaså hur mycket eller lite klövvilt det finns. Med tanke på den vilttätheten vi har i stockholm så håller jag det vidare uteslutet att vargen ställer till med någon"oreda" för allmänheten. Återigen-den som tror att varg i stockholm är rätt väg att gå lär få ett bryskt uppvaknande. /Mike
Publicerat Januari 22, 201115 yr Det absolut dummaste vi kan göra är att bojkotta jakter hit och dit om vi inte får som vi vill...snacka om sandlådenivå Stockholmaren klagar på kaninerna i vasaparken-om vargarna i skogen bryr han sig helt lite. Likaså hur mycket eller lite klövvilt det finns. Med tanke på den vilttätheten vi har i stockholm så håller jag det vidare uteslutet att vargen ställer till med någon"oreda" för allmänheten. Återigen-den som tror att varg i stockholm är rätt väg att gå lär få ett bryskt uppvaknande. /Mike Det finns en logik i det du skriver och jag tror du har helt rätt, om vi ska bojkotta jakten för att låta stammen växa till det finns så mycket varg att de käkar pudlar på Östermalm då lär det vara mer varg än människor i både Dalarna och Värmland. Det är inte rätt väg att gå, men du kan väl unna oss lite skadeglädje i allafall
Publicerat Januari 22, 201115 yr Du känner till det fjollträskiska lynnet bättre än mig Mike, så jag tror dig i den här frågan. Och bojkott ? Nej tack !
Publicerat Januari 22, 201115 yr jävlit bra poäng i jämförelsen med skurkarna. en ögonöppnare för mig. Ja precis, för i byarna på landsbygden knarkar ingen. Här finns det bara skötsamma människor. Sök lite brottsstatestik och se vilka kommuner som har flest drog och våldsbrott per invånare. Vill linnas att Filipstad låg i toppen för narkotikabrott för ngt år sen t.ex. Så den skiten är rexan sedan länge utexporterad. Nu ger bönderna igen
Publicerat Januari 22, 201115 yr Har ni kastat sand färdigt? Kom med fakta,tack! Vad vet vi om den här vargen? Bor ju rätt nära kan vara dax att ta ut bilen
Publicerat Januari 30, 201115 yr Ingen som har läst något mer, mörkas det om denna eventuella varg tro? Såg precis detta; http://www.vargobs.se/2011/01/29/sparobservation-varmdo/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+Vargobs+(Vargobs)
Publicerat Januari 30, 201115 yr tycker de e oliiidligt spännande iaf nån som vet hur snacket går i hooden?